Supermaan (volle maan) en slechter slapen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rebelleflower, 14 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
  2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    mijn zoon reageert altijd op de maan...volle maan, laatste kwartier, nieuwe maan en eerste kwartier...bij alle 4 de manen reageert hij of goed slapen of heeeeel vroeg wakker. gisteren was hij heel druk en angstig. dat ligt bij hem ook aan de maanstand.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

nou, ik lees dat er kinderen zijn waar de moeders het weten dat ze reageren op de maanstand....Ik heb daar serieus nog nooit bij stilgestaan bij een slechte nacht van een van mijn kinderen. Ik geloof er ook niet zo in eigenlijk :)

Hier na een week lang elke nacht eruit ivm een ziek kind die letterlijk iedereen in huis wakker gilde, eindelijk vannacht weer eens heeft doorgeslapen :):):)

Dus nee, ik geloof niet in volle maand=slechter slapen.

4. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Daar heb ik nou ook nog nooit bij stil gestaan. Ik geloof er ook niet meteen wat van.

Wel heb ik vannacht erg lekker geslapen en mijn dochter heeft lekker uitgeslapen en werd vanmorgen pas tegen half 9 wakker. Dus doe mij nog maar zo'n nachtje.

5. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Zowel ik als mijn dochter hebben eindelijk nog eens een nacht goed geslapen!

6. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Mijn jongste heeft een paar keer een gilletje gegeven en heb hem 2 keer uit bed moeten pakken vannacht. Hij is de hele dag een beetje uit z'n hum.

7. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Volgens mijn slaapapp slaap ik in elk geval juist beter met volle maan :).

8. rums

rums Niet meer actief

Jongste heeft wel omrustig geslapen maar of dat kwam vanwege zijn verjaardag of de maan, geen idee.

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    Ik heb heel slecht geslapen maar moestom het half uur overgeven en diarree.
    Fikse buikgriep.
    De rest sliep heel goed. Ook oudste die vaak slecht in slaapt

10. fafa

fafa Niet meer actief

Volle maan geeft meer licht en zou dus in principe inderdaad voor een slechtere nacht zorgen (wetenschap zegt dat we het beste slapen bij absolute duisternis). Maar er zijn natuurlijk nog 80 oorzaken voor beter of slechter slapen te bedenken dus gaat het nooit zo één op één op.
    Op 10.000 mensen gemeten op 1000 nachten geloof ik wel dat je verschil zal zien.

11. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Nou als vanavond een voorbode is voor vannacht dan vrees ik ervoor.. ze is super onrustig en terwijl we d'r altijd wakker moeten maken voor een flesje rond 23 uur werd ze nu zelf wakker! En duidelijk ook!
    Zodra ze maar een kick geeft neem ik d'r lekker bij me in bed! Geen zin om de hele nacht heen en weer te lopen naar d'r kamertje..
    Ben benieuwd!

Qua licht ze heeft altijd een klein lampje aan staan bij d'r. Op de babyfoon staan de sterrentjes aan. En we hebben verduisterende rolgordijnen en ik dacht zelfs dat de maan niet aan haar kan staat maar aan onze kant van het huis dus zou minder fel naar binnen moeten schijnen.

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113

Deel Deze Pagina