Ergo baby carrier

Discussion in 'De babyuitzet' started by MariekeV, May 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik heb vanmiddag deze baby draagzak online aangeschaft omdat ik pijn in mijn rug krijg van de babybjörn en ik het idee heb dat mijn zoontje er zo in hangt (vraag me af of dat zo goed is voor zijn rugje)

Iemand hier die hem toevallig ook heeft en hoe bevalt hij?

2. Mobi

Mobi Lid

Apr 15, 2008
    17
    0
    0
    Ik denk dat dit voor je rug weinig verschil gaat uitmaken. Het probleem met de Baby Björn en de Ergo Baby Carrier zijn de dunne banden en het feit dat je kindje "los" van je lijf hangt waardoor het (itt wat de naam doet vermoeden) niet ergonomisch draagt. Ik heb zelf chronische rugklachten en heb verschillende draagdoeken en die zijn ideaal. Door de banden uit te spreiden verdeel je het gewicht veel meer en je kindje zit strak tegen je aan, waardoor zijn gewicht deel gaat uitmaken van jouw gewicht (lastig te omschrijven, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel). Ook voor de lichaamshouding van je kindje is dit gezonder.
    Ik geef zelf de voorkeur aan mijn niet-rekkende geweven doeken (Amazonas en Didymos). Die dragen het prettigst en daar kan ik mijn dochter heel lang in dragen.

3. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik ben op neer naar de supermarkt geweest met Elian in de draagzak en hij heeft de hele tijd heerlijk liggen slapen, hij zat goed vast tegen me aan.. Vind deze baby carier toch een stuk fijner dragen dan de babybjörn. :)

Share This Page