Foto curriculum vitae?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 7 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Aangezien ik toe ben aan een nieuwe baan wil ik mijn cv updaten. Nu vraag ik mij af is een foto een must? Zo ja wat voor foto is het beste?

2. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Ik zou het wel doen. En dan geen selfie, al helemaal niet met duckface :p Ik zou ergens gaan staan, bij een neutrale achtergrond, en dan iemand een foto van je laten maken (of met de zelfontspanner)

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heb veel banen gehad maar nog nooit een foto hoeven sturen, behalve bij een duits bedrijf... must is het zeker niet nee, maar juist omdat het zo zelden gedaan word, herinneren ze je wel eerder, dan kunnen ze de persoon die solliciteert een gezicht geven en blijft het ook beter hangen, dus het is zeker een goed idee!

4. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Ik had pas gesolliciteerd en heb een pasfoto er bij gedaan. Toen ik aan kwam voor een gesprek was het gelijk: ' Hallo Bloem, ik herken je van de foto'. Vond het wel een leuke reactie. Hij gaf aan dat hij het ook fijn vond. Dus ik zou zeggen doen! (Wel een basic pasfoto zou ik doen)

5. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Ja ik zou het doen! Maar zeker geen basic pasfoto want dat straalt met de richtlijnen van tegenwoordig niks uit.

Ik zou verzorgde / nette kleding aantrekken (niet te bloot maar ook niet met winterjas) en poseren voor een redelijk neutrale achtergrond. Google eens op portret cv, dan krijg je inspiratie.

6. Eriva

Eriva Niet meer actief

Ja doen 😃, is tegenwoordig wel gebruikelijk.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Bedankt voor de tips!
    Ik ga morgen eens een leuke foto laten maken door mijn man!

8. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43

Het wordt juist heel vaak gedaan!
    Laatst 120 sollicitatiebrieven beoordeeld en meer dan de helft had een pasfoto toegevoegd!

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou het niet doe... heb het ook niet gedaan toen ik een paar maanden geleden op zoek was naar een nieuwe baan. Ik sta op LinkedIn met een profielfoto. Als ze willen weten, hoe ik er uit zie vóór ik op gesprek kom, dan kunnen ze daar kijken.

10. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Hier net het zoeken achter de rug (en met succes want uiteindelijk kon ik kiezen uit meerdere banen). Kreeg de tip om het wel te doen (van iemand die dagelijks vele cv's ziet) en met de reden dat je dan makkelijker blijft hangen bij iemand.

11. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik vind het wel een meerwaarde hebben. Een brief is zo anoniem, met een foto spreekt het meer. En al helemaal als er heel veel reacties zijn ontvangen.

12. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik zie vaak CV's. Er staat bijna nooit een foto op. Ik heb 1 keer eentje gezien waar wel een foto op stond. Toen dacht ik gelijk, laat maar. Die vrouw zag er erg onsympathiek uit.:)

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hmm begin nu toch te twijfelen.
    Heb namelijk ook LinkedIn met profielfoto. Misschien idee om een link te vermelden in de cv's, meeste word toch tegenwoordig online verstuurd.

14. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Waarom niet allebei? Ik weet niet hoe je cv er verder uitziet maar het mag er ook wel wat mooi vormgegeven uitzien. Kijk maar eens op pinterest.
    Als je ze alleen doorverwijst naar je linkedin profiel dan is dat voor hen weer een extra handeling. Is toch juist handig als ze in je cv zelf al zien hoe je er uitziet.

15. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Het hangt totaal van de foto af.

Als je een professioneel ogende foto hebt, waar je netjes en zakelijk opstaat, met een open blik en een verzorgde uitstraling, zal een foto een meerwaarde zijn.

Zet je er een overbelichtte foto op, met een norse blik en onverzorgd haar, dan wordt de kans alleen maar kleiner dat je wordt uitgenodigd ;)

Ik zet zelf op mijn cv altijd een foto, en dat heeft tot nu toe een positief resultaat gehad. Ik heb ook meerdere sollicatierondes gedaan aan de andere kant van de tafel. Ongeveer de helft van de brieven/cv's had een foto. Ik vond het positief, omdat het een beeld geeft van de persoon die de brief schrijft.

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou het wel doen, maar dan wel een nette, vrolijke foto.

17. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ja, ik zou het ook doen. Een goede simpele foto van voren met een neutrale achtergrond. Met een vriendelijke blik / lach en liefst in kleding waarin je ook zou solliciteren. Het werkt gewoon goed bij werkgevers omdat ze zo meteen een beeld bij iemand te hebben.

Ik heb LinkedIn ook vermeld in mijn cv, trouwens. Dus een foto én een linkje naar LinkedIn.

18. JMMH

JMMH Niet meer actief

Dit inderdaad. Ik heb het zelf ook gedaan en met succes. Ook ik heb het afgelopen meerdere sollicitatierondes gedaan met nieuwe collega's en vrijwel alle sollicitanten hadden een foto bijgevoegd. Dat scheelt weer een rondje Google 😉

19. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Als je een professionele foto hebt zou ik het zeker doen.
    een selfie of een foto wat bewerkt is door snapchat bijvoorbeeld niet haha.
    Een pasfoto zou ik ook niet snel doen, want dat ziet er niet uit. Als ik een foto zou sturen is het wel een met een lach ;)

Deel Deze Pagina