supermarkt irritaties

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna009, 10 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Tja dat begrijp ik dan weer niet, waarom je dan dus per se naar de winkel moet. Zeker bij een kind met een beperking/ gebruiksaanwijzing is vooral plannen heel belangrijk. Met mijn kind kan dus ook niet alles zomaar wanneer dat mij uitkomt. Ik hou daar dus rekening mee en maak dat niet het probleem van een winkel of andere mensen.
    Wat als een beweeglijk rennend kind een bejaarde om ver loopt die een heup breekt?

2. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Dat is toch de omgekeerde wereld? Ik moet maar niet met mijn dochter naar de supermarkt gaan omdat een ander daar wel eens last van kan hebben. Dat zij er moeite mee heeft betekent niet dat ze geen dingen kan leren. Om iets te leren moet je het wel doen. En leren gaat met vallen en opstaan. We oefenen al 4,5 jaar met onze dochter in de winkel, de ene keer gaat het beter dan de andere keer, maar situaties vermijden, nee, daar geloof ik niet in.

fafa, Syane, Louise11110 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Als zoon een slecht dag heeft ga ik niet naar de winkel met hem punt.
    We hebben Altijd wel iets in huis om te eten ( desnoods allerlei verschillende dingen of brood) of ik geef hem mijn tel met spelletje en ga zelf de winkel in of de snackbar in of als het echt niet haalbaar om hem aeveb alleen te laten rij ik lang de drive of mijn man regelt iets en ja dan eten we om 18:45 . Si be it.

Overprikkeld of zonder medicatie hieft hij die winkel niet in , veel te veel voor zijn hoofd en hier gaat hij op zo'n moment dus ook niets van leren. Alles komt met mach 230 binnen of hij sluit zoveel uit dat hij niet meer te bereiken is.. leren doet hij met medicatie en alleen met mij of man op een rustig tijdstip boor hem en qua hoeveelheid mensen, dan kan hij iets leren in de winkel.

Trirani, Kerstster en tuc vinden dit leuk.
  4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hebben jullie geen kinderen met een aan- en uit knopje?!:eek:

Adje, monique7, Syane en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Nee heb jij daar een update voor jessy ?? :D

jessy77 vindt dit leuk.
  6. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Helaas heb ik ook zo'n rond rennende peuter. Klimt uit de kinderwagen, klimt uit de winkel wagen, krijgt zelfs zijn riempje /tuigje los.. Vind het zelf ook storend en vervelend voor anderen. Probeer het al zoveel mogelijk te doen als mijn man thuis is.
    Hoe meer ik mij irriteer, hoe vervelender hij wordt. (driftbui, is oost-Indisch doof opeens, op de grond vallen of gaat nog meer rennen) En geloof me ik pak hem echt wel aan en hij krijgt regels..
    Het heeft zo weinig zin om je te irriteren..

Net als de overige irritaties in supermarkten. Je kunt het helaas toch nooit goed doen in een ander zijn ogen.

7. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Helaas , zo werkt het niet. Een supermarktmanager zou je vragen het op te ruimen als je kind dat zelf niet kan. Zou je dan doorlopen en je schouders ophalen of het toch opruimen?
    Ikzelf zou het dan toch opruimen met het schaamrood op mijn kaken.

Anna009 en Chocolat vinden dit leuk.
  8. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ik doe elke ochtend als zoon naar school is de boodschappen. Maar soms als ik in het ziekenhuis lig of de kinderen hebben vakantie dan moet ik (of man als ik in het ziekenhuis lig) ze toch echt meenemen. En ja ik probeer zo vaak mogelijk te bestellen maar ook met deze kinderen moet je met ze oefenen. Ze laten zien wat sociaal gewenst gedrag is, en dat houd in oefenen, oefenen, oefenen!
    En ja weiger de winkel in te gaan op zaterdag als het te druk is of rond 5 uur dan zie je mij niet. Nee ik oefen smorgens vroeg of aan het begin van de ochtend.

En ja je mag mijn kind erop aanspreken, graag zelfs! Wel het liefst op een rustige begrijpelijke toon en niet te lang van stof. Daar luistert hij naar want dat is dat stuk gewenst gedrag aanleren!

Zoals vanmorgen stonden we in de winkel schoonouders hadden iets vergeten en of wij het wilden halen. Dus wij die winkel in en zoon rende alweer verder ondanks dat ik hem riep (op dat moment zit zoon in zijn bewegingsdrang en hoort en ziet hij niets) een oudere man pakt hem bij zijn mouw terwijl hij voorbij rent en zegt heel rustig tegen zoon "joh, je moeder roept je." Zoon kijkt om en zegt "oeps sorry ik hoorde je niet" en kwam terug lopen.
    Dat soort kleine dingetjes zal hem helpen! Dan leert hij gewenst gedrag.

Syane, Louise11110 en Chocolat vinden dit leuk.
  9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Daar hebben ze toch kluisjes Voor?

Geintje he ;)

Louise11110 vindt dit leuk.
  10. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Het snoep en koekgangpad is geheel gevuld met die zooi. Boven, midden en onder. Het enige dat rest is dan dat gangpad overslaan.

Chocolat en pippa26 vinden dit leuk.
  11. wachtend

Whahahahaha wij hebben hier zelfs nog van die haken om je kind aan vast te binden! Of was dat nou voor de hond? Of oh misschien wel beide!!!

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Maar hoe zie jij dat voor je dan? Bij ons is het 3/4? meter rekken vol snoep van boven tot onder. Moeten ze dat dan verdelen in de bovenste 2 rijen over 12 meter ofzo?

Chocolat en tuc vinden dit leuk.
  13. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik ga met mijn leerlingen naar de supermarkt.
    Vorige week met twee autisten, twee leerlingen met down syndroom en een adhd-er eerste klas.
    En wat het opvallende is. Omdat je bij de kinderen met down ziet dat ze beperkt zijn, zijn mensen begripvol en aardig.

Want ze gedragen zich niet altijd goed.. dat probeer ik ze zo goed mogelijk te leren. Daarom neem ik ze mee.

Als ik met alleen leerlingen ben waarbij je de beperking niet ziet aan de buitenkant is er opeens veel minder begrip.
    Helaas, zo werkt de wereld soms.

En of een kind nou beperkt is of niet. Als een kind zich misdraagt in de supermarkt kun je je gaan ergeren ja. Je kunt ook denken wat vervelend voor het kind en voor die ouder.
    Niet iedereen heeft zoete kindjes die netjes meelopen en beleefd zijn. En dat ligt soms aan de opvoeding en soms aan karakter of iets anders. In alle gevallen is het vervelend voor zowel het kind als voor de ouders.

Leef en laat leven.

Trirani, famofthree, Chocolat en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Die hebben wij ook buiten, om ze te laten afkoelen toch?

15. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Het gangpad met snoep etc, daar kun je idd niet veel aan doen. Maar expres snoep bij kassa’s leggen en op andere marketingtechnisch slimme plekken wel. Ik kom het gangpad met snoep/chocolade ook niet in, want ik weet dat dat drama wordt. Maar vervolgens over de supermarkt verspreid laag bij de grond rekjes snoep hangen? Ik vind dat niet kunnen.

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Hier is het niet te missen, dwars op 4 paden zit de afdeling "graai en snaai".
    Bij de kassa hoeft van mij ook niet.

pippa26 vindt dit leuk.
  17. wachtend

Ohh ja dat is ook een goede!
    Kijk ga ik dat volgende keer proberen om hem af te laten koelen als hij weer bewegingsdrang heeft! Moet ik het riempje wel iets langer laten anders kan hij alsnog niet bewegen.... Maar dat mag dan zeker ook niet hè?

18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dan zou ik mijn zoons altijd binnen moeten houden.

En dat weiger ik.

19. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Nou, helemaal mee eens. Wat is dat toch dat mensen zo gefocused zijn op wat anderen doen.. Zonde van mn energie om me te ergeren aan mn voorganger die het "volgende klant" balkje niet op de band zet. (Waar gaat het over zeg!) Ik ben'm vast ook wel eens vergeten en mijn kleuter is ook weleens vervelend in de supermarkt en zal vast ook wel eens in de weg staan als ik met een bekende sta te praten. Iedereen doet dat toch wel eens???

Behalve die geirriteerde blikken van anderen als je iets "supermarkt onverantwoord" doet. Daar erger ik me mateloos aan.

Juul75 vindt dit leuk.
  20. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Precies.. maar als zij dit doen, hoeven we toch geen medelijden met de supermarkt te hebben als er een lolly op de verkeerde plek belandt vanwege hun strategie?

Ik heb eerder medelijden met de dames die bij de Zara werken en tijdens de uitverkoop de winkel moeten opruimen. Wij zijn erger dan onze kinderen hoor.

Deel Deze Pagina