Ik vind dit aso want als je vind dat je in je recht staat.Hoef je niet te doen alsof je iemand niet ziet.Dus schijnbaar weet die persoon ook wel dat het kinderachtig is.Om iemand met 1 Dingetje te laten staan.En als het nou andersom is.Hoe zou die persoon het vinden.Uit respect voor mijn medemens laat ik mensen met weinig wel voor.En ze waarderen het zeer.
Sorry hoor maar dat slaat echt nergens op. Je kiest er zelf voor om gehaast vanuit je werk boodschappen te doen.
Ik snap niet dat mensen zich zo kunnen ergeren. Leven en laten leven.... (ok, kom maar op met de tegenreacties )
Ik was dan ook heel blij met mijn eerste grote boodschappen bestelling van de appie die vandaag binnen kwam vanochtend vroeg voor 9 uur! Wat een heerlijk gevoel. Dit weekend vrij zijn van boodschappen doen!
Je hebt helemaal gelijk! Wat een gestress zeg, om de meest futiele dingen. Daar word je toch niet gelukkig van? Je hebt niet in de hand wat andere mensen om je heen doen, maar je hebt wél zelf in de hand hoe jij je daar over voelt. Ik kan me de laatste keer niet heugen dat ik irritaties had in de supermarkt.
Jeetje wat een stresskippen lopen er rond. Ik probeer naar de winkel te gaan wanneer ik voldoend tijd heb. Geen stress. Ik pak ook mijn spullen eerst in en reken daarna pas af. Anders liggen de boodschappen van de volgende bij de mijne. Ben er nog nooit naar op aangekeken. Heb wel altijd vooraf al de bonuskaart gegeven. Ik laat mensen met een product voor, mits ze er niet om staan te eisen verbaal of non-verbaal. Ik sta ook in de rij te wachten en een ander heeft echt niet meer recht omdat ze minder producten hebben. En ik laat er een voor en niet de 2de, ede en 4de. En ik bepaal dat want ik sta in de rij het is een gunst en geen geschreven regel! Mensen zouden wat meer rust en minder gestresst door het leven moeten gaan. Minder steunen en kreunen. Glimlach op je gezicht en je dag begint goed!
Ik verwacht nooit dat ik voorgelaten wordt hoor met 1 ding. Waarom zou ik? Alsof mijn tijd meer waard is dan die van een ander ofzo? Ik vind dat dan echt niet kinderachtig van degene voor mij hoor, zou niet eens in me opkomen! Wat is pas aso vind, is als iemand vráágt of hij voor mag, heb ik ook wel eens meegemaakt. Toen zei ik ook: nee, ik heb ook haast...
Dit... als ik onder schooltijd met de jongste 2 boodschapjes ga doen heb ik altijd alle tijd. Is ons uitje. Bij onze appie staat de tablet bij de kassa, mij is al meerdere keren aangeboden voor te gaan omdat wij meestal maar weinig hebben. Daar wordt mijn middelste niet blij van want dat is minder tijd bij de tablet! Dus dat sla ik vriendelijk af. Meestal sta ik ook na het betalen nog wel even met mijn kar te wachten tot het spelletje uit is.... Ik herken de ergernissen overigens wel. Als ik moe/ gestresst/ zwanger ben kan ik de mensheid soms wel wat aandoen. Zegt meer over hoe ik in mijn vel zit dan aan mijn medemens.
Ik erger me aan alles en iedereen die me in de weg staat, te langzaam gaat, fluit, lawaaierig doet, piepende wieltjes heeft en ga zo maar over door. Ik ben een professionele zuurpruim wat dat betreft. En hier staat de AH tussen twee bejaardencentra en die besjes gebruiken het als een soort clubhuis, dus er staat en loopt hier nogal eens iemand in de weg. Allemaal een gratis bakkie in de hand... Maar ja, ik heb een gehandicapt kind dat met regelmaat alles bij elkaar gilt of zichzelf op de grond laat vallen dus ik ben ook zeker een bron van ergernis. Als ik hem niet bij heb ben ik die gehaaste vrouw die met 10 km per uur door de gangen heen sjeest. Daarnaast spaar ik maandenlang alle bierflessen en -kratten op om vervolgens een kwartier bezig te zijn bij het emballageautomaat en nee, ik laat je niet voorgaan als je maar 1 lege fles cola hebt. Boodschappen doen hoort denk ik helemaal niet leuk te zijn. Het is in ieder geval écht niet leuk met mij in de buurt u bent gewaarschuwd.
Geen supermarkt maar andere winkel en toch een kleine irritatie. Is me nu al meerdere keren overkomen dan heb ik fotos besteld en wordt het in meerdere zakjes geleverd en dan staat het er ook netjes op (zak 1 van 3) maar kijken ze daar niet naar. Kom je thuis heb je dus maar de helft van je bestelling.. Moet er natuurlijk zelf ook op letten maar toch.. heel irritant als je speciaal daarvoor op pad gaat..
Ik heb alleen een hekel aan mensen die de boodschappen al op de band gooien als ik nog een halve kar te gaan heb en mensen die met een bakkie gloeiend hete koffie door de gangpaden gaan wandelen. Het is geen lopend buffet. Plant jezelf in de koffiehoek of wandel door de super zonder een risico op brandplekken te zijn voor mijn kleine kinderen. Sommige zwieren ermee alsof er een scheut rum bij in zit.
Mijn nummer 1 ergenis, dat de band waar je je boodschappen op legt draait denk dan echt laat mij gewoon eerst ff mijn boodschappen neerleggen. Echt grrrr. Nummer 2, personeel dat niet eens aan de kant voor je gaat. Nummer 3, hele gezinnen die er een uitstapjes van maken. En ronddromen in de winkel.
Ja dit. Maar nu ik dit topic zo lees denk ik dat ik een bron van irritatie voor mensen moet zijn. Ik doe enorm veel boodschappen, voor de hele week, dat past niet eens op 1 band. Ik laat niet iedereen voor. Ik pak alles rustig en geordend in zonder als een kip zonder kop het weer in de kar te gooien. Ik maak ondertussen een praatje met de caissiere terwijl daardoor misschien ook wel een nanoseconde langzamer wordt. Ik heb mijn pasjes en alles niet altijd direct bij de hand. Soms sta ik nog in te pakken als de volgende aan de beurt is, omdat ik zoveel heb. Maar het ergste van allemaal, ik ben relaxed, niet opgejaagd en maak me nooit druk om al die mensen die achter me lopen te puffen. Die laatste 3 minuten extra overleven jullie ook allemaal wel
Ik zou niet eens doen alsof ik je niet zie, dat heeft er niets mee te maken. Ik kan je prima recht aankijken en nog steeds niet voor laten gaan Er is een concept in winkels en dat heet een rij. En daar sluit je achteraan. En degene voor je in de rij is dus eerst. Hoeveel boodschappen je hebt doet niets aan dat concept af.
Ik vind het al gauw te druk. Overal prikkels waardoor ik zoveel vergeet. Dit is 1 van de redenen dat mijn man de boodschappen doet.
Wat ik erg aso vind zijn sommige caissières. We hadden eens een dame die alleen maar met haar collega's liep te kletsen en nooit eens goeiedag oid vanaf kon. Ik vind dat onbeschoft. En eens een meisje achter de kassa die vroeg of mijn man een neger was (onze kinderen zijn halfbloedjes) en of hij dan ook echt zwart was en of hij ook Nederlands kon spreken. Tja...dat vond ik toch wel erg bijzondere vragen. En mensen die echt tegen je aan gaan staan in de rij.