Soms heb ik haast en heb ik al iemand voorgelaten met een paar dingen, wat de volgende achter me die aansluit dan niet weet. Dan is het ook pech hoor, ik blijf niet bezig. Maar goed, als ik geen haast heb en het is er eentje, dan bied ik het ook wel aan. Erger me bij de Lidl en de Aldi aan die korte inpakruimte, proppen ze helemaal vol. Bij AH heel stom personeel, staan altijd te roddelen, klagen enz. Heel onprofessioneel.
Ik antwoord even vanuit mijn werk, als ik boodschappen doe irriteer ik me eigenlijk nooit. Ik irriteer me aan; klanten die 10 meter verder op staan en schreeuwen: mevrouw van de winkeeeeeeel! waar staat dit!? klanten die me aanspreken met juffie of juffrouw. Ik sta niet voor de klas hoor. Of klanten die meteen hun vraag bombaderen terwijl ik bezig ben met iets of nog in gesprek ben. Klanten die express hun boodschappen die nog in/achter op de kar staan niet vermelden. Klanten die net aansluiten in de rij, schreeuwen of er nog een kassa open kan en er meteen heen rennen. Klanten die het fatsoen niet meer hebben om goededag te zeggen, je aan te kijken en tot ziens zeggen. Klanten die geld letterlijk naar je toe smijten. Klanten die telefoneren terwijl ze aan de kassa staan. Gelukkig heb ik ook heel veel LEUKE vaste klanten die ervoor zorgen dat ik de dag door kom
Bij mij bij de AH zeggen ze gerust dat ze het eten wat je koopt niet te vreten vinden. Oh, en als ze de persoon voor je kennen, geven ze een enorme stapel kaartjes/poppetjes/zegeltjes mee, terwijl ze voor een paar Euro boodschappen doen en als jij dan aan de beurt bent, krijg je precies wat hoort. Allemaal van die volkswijven.
Mijn ergernis is dat de wieltjes van bijna alle kinderkarretjes steeds vast lopen. Heb ik een zeurend kind en moet ik steeds dat karretje een zetje geven. Mensen die contant proberen te betalen bij de pinkassa terwijl ze dondersgoed weten waar ze staan. Vragen ze ook nog of het echt niet kan. Nee dus. Mensen die een praatje maken en het hele gangpad blokkeren. Moet je vragen of je er langs kan. Heb niks tegen kletsende mensen alleen stap ik altijd uit mezelf opzij en zorg ik dat mijn kar niet in de weg staat.
Haha heel begrijpelijk! Dat telefoneren en geld toesmijten herken ik helemaal! (In een andere branch)
En wat als die persoon voor jou met die volle kar er net ook al een paar voor heeft gelaten? Moet die gene dan zelf langer wachten omdat jullie maar 1 ding hebben? Ik ben persoonlijk heel vriendelijk en laat echt wel mensen voor maar na 2 mensen voor te hebben gelaten vind ik het wel prima. Ik vind jou dan eigenlijk best aso als je zo denkt.
Ik werk in een supermarkt en ik erger me aan asociale mensen. Mensen die bellen en/of gewoon niks zeggen. Alsof ik onzichtbaar ben. Als er iets niet goed is is het altijd de schuld van ons cassieres. De klant heeft de prijs nooit verkeerd gezien, het ligt altijd aan ons. Mensen die producten pakken en dan zeggen ik heb maar €20 red ik dat? En dan moet ik scannen tot we bij de €20 zijn, er staan toch prijskaartjes?! Mensen die bij de kassa opeens allerlei producten toch niet meer willen. Mensen die altijd wat zoeken om maar een fout te kunnen vinden, en 9 vd 10 keer is er niks. En als er een keer iets niet goed gaat worden mensen gelijk boos en geirriteerd. Dan vraag ik of ze koopzegels willen en dan zeggen ze ja. Dan geef ik het zeggen ze nee die wil ik helemaal niet. En dan zeg ik ooh ja u zei ja en dan is het altijd nee hoor ik zei nee. Mensen die geen balkje tussen de boodschappen zetten en als ik dan boodschappen van een ander scan zijn ze gelijk in paniek nee dat is niet van mij. Ja zet dat zo’n ding neer...
Ik laat dan dwars door het balkje door.dan liggen mijn spullen tussen die van hun en hebben ze opeens wél geduld om te wachten.
Bijna al het voorgaande en wat ik ook ergerlijk vind is als de cassiere de inpakband maar laat doorlopen en daardoor de boodschappen geplet worden.
Precies dit, als ik met jengelende kinderen eindelijk aan de beurt ben laat ik een ander niet voor sorry, en als ik al 1 of 2 voorgelaten heb laat ik de volgende ook niet voor, én heel soms heb je gewoon haast omdat je bijvoorbeeld de kinderen op moet halen of dat je moet werken koken etc. Ja dan ben je niet verplicht om een ander voor te laten.
Brutale bejaarden die met het hele bejaardentehuis tegelijk boodschappen gaan doen! Verschrikkelijk. Eerst kom je ze overal tegen halverwege gangpaden in het midden en dan niet opzij willen gaan. Dan bij het vlees alles overhoop trekkend om de langste houdbaarheid datum te hebben. Vervolgens bij het brood waar ze in elke zak al staan de knijpen om te voelen of het echt vers is. Maar dan begint het echt de kassa.... - u geeft mij te weinig terug - ik weet mijn pincode niet meer - ik ben wat vergeten Etc... Toppunt was dat ik met dochtertje die met zo een kinderkarretje liep in de rij stond met die 3 dingen. Komt er een oudere vrouw aan (echt rond de 70/75) ik mag wel even voor he en duwt zachtjes mijn dochtertje opzij om richting mij te gaan om voor te gaan. Waarop ik duidelijk zeg nee en ten tweede blijf van mijn dochter af! Nouuu een tiranade die ik over me heen kreeg dat ik een onbeschoft persoon had want ze had maar 4 dingetjes bla bla bla de jeugd van tegenwoordig! Ammehoela! En toen we nog melkvoeding nr 1 nodig hadden had ik een verschrikkelijke hekel aan die Chinezen die al die pakken opkochten. Zo erg dat ik er een keer een de huid heb volgescholden omdat ik voor de zoveelste keer misgreep. Zij bleek ook bij een groep te horen die elke winkel in ons dorp leegkocht
Ik vind het aso om te denken dat omdat je minder boodschappen hebt dan diegene voor je, je recht zou hebben om niet op je beurt te wachten. Er is een rij en daar sluit je bij aan. Wordt je voorgelaten, heb je geluk en anders wacht je gewoon op je beurt.
Voor mijn eigen belang laat ik die altijd voor gaan, anders voel ik me zó opgelaten als ik mijn spullen uitpak .
Mijn zoon werkt 2 avonden en op zaterdag bij de AH (à 3,55 euro per uur). Op zaterdag begint hij met een vulploeg al om 6.00 uur (au,au, na een avondje uit). De winkel gaat om 8 uur open tot 21uur. Het is echt onmogelijk om in die tussentijd niet bij te vullen. Hij ergert zich juist aan klanten die, ondanks dat ze zich een breuk vullen, lopen te zeuren dat het product wat ze zoeken is uitverkocht of dat de schappen zo leeg zijn. " wat willen ze nou mam?! Dat we niet in de weg lopen of lege schappen?!"