supermarkt irritaties

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna009, 10 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Inderdaad mensen achter je in de rij die hun boodschappen al op de band leggen, terwijl je zelf nog aan het laden bent. Was het een keer zo zat dat ik mijn arm op de band legde en met 1 veeg alles naar achter schoof. Wacht gewoon netjes op je beurt.

Kuki, Chocolat, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Dat heb ik ook een keer gedaan. En toen kreeg ik nog commentaar van die muts ook

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.428
    16.804
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Dan kun je het toch vragen of je even voor mag?
    Ik laat mensen met weinig boodschappen doorgaans voor maar als ik dat 1 of 2x heb gedaan dan stop ik daar ook een keer mee. Dan maar gewoon even wachten op je beurt.

Chocolat en Hopsatee vinden dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.428
    16.804
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Waar ik me overigens heel erg aan irriteer is dat iedereen die in de supermarkt rondloopt zich zo enorm kan irriteren aan andere mensen.
    Natuurlijk kun je je weleens ergeren maar sommige overdrijven ook wel een beetje.
    Als ik echt een lading boodschappen heb ben ik ook niet een van de vlotste. Ik ga namelijk niet mijn broden onder mijn pakken melk inpakken want dan blijft er weinig van mijn broden over enz enz
    Iemand die achter me sta en zich kan ergeren daaraan omdat ik dan ook nog mijn bonus airmail en ook nog mijn pinpas moet zoeken in mijn portemonnee, die heeft dan gewoon lekker pech en ik lach ze vervolgens vriendelijk toe ;)
    Waar ik me wel erger is dat mensen producten die ze bij nader inzien toch niet nodig hebben op een willekeurige plek neergooien zoals voorverpakte sauzijcenbroodjes tussen de wasmiddelen..

Chocolat, Kanarie, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Helemaal mee eens!!! vooral klanten die het fatsoen niet meer hebben om je goedendag te zeggen en tot ziens. Ze gristen de kassabon of het wisselgeld uit je hand en lopen snel weg. En klanten die telefoneren terwijl ze aan de kassa staan, zo irritant! Bel dan even later of er voor. Ik bel echt nooit als ik aan de kassa sta.
    Ik zit ook niet voor mijn lol achter de kassa, mijn huur moet ook worden betaald en ik moet ook boodschappen en nee ik krijg het niet gratis van mijn baas!

Chocolat, Line, kleinepien en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Als jij bijv weg wilt gaan. Staan die oudjes lekker te kleppen en je gangpad te blokkeren. Of mensen die in de rij bellen. Mensen die uitgebreid eerst opruimen en dan betalen!

Tegenwoordig doe ik al mijn boodschappen online en als ik wel boodschappen ga doen, doe ik alles met de zelfscan.

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ben het hier wel mee eens. Mensen worden gelijk geirriteerd als het niet snel genoeg gaat.
    Maar anderen klagen weer dat het te snel gaat.
    Het is gewoon nooit goed. Dat vind ik weleens jammer, er zijn hele leuke vaste klanten. Maar voor anderen ben je net een voetveeg terwijl ik ook gewoon zo goed mogelijk mijn werk doe.

Wat ik trouwens wel irritant vind is dat mensen over de hele kassa hangen (wanneer boodschappen in het achterste vak liggen) om boodschappen in te pakken. Terwijl als ze 2 meter doorlopen dan kunnen ze zo alles pakken bij de achterkant.

8. Bones

Bones Actief lid

12 jun 2015
    281
    80
    28
    Wij werken beide bijna de hele week dus hebben alleen op de zaterdag tijd om boodschappen te doen. Ik irriteer me niet heel snel maar wel aan al die oude mensen die de hele week de tijd hebben om boodschappen te doen en dan gaan ze op een zaterdag boodschappen doen. Dat loopt niet door en bij de kassa duurt het altijd een eeuwig heid

Jetje1 vindt dit leuk.
  9. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Dit. Helemaal. Het is niet zo dat er een regel is dat degene met de minste boodschappen voor mag ofzo.
    Ik doe het soms wel, dat ik iemand laat voor gaan als ik vrij veel boodschappen heb, maar ik verwacht het van een ander dan weer niet om dat ook bij mij te doen.

Chocolat vindt dit leuk.
  10. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik ben overigens erg benieuwd hoe al de bejaarden-klagers over een jaar of 40 zelf zijn... :D

Chocolat, Meiske2015, Line en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Ik irriteer me vooral rot aan de gigantische hoeveelheid plastic en verpakking wat overal omheen zit en dan met name onnodig om groente & fruit

jupke, Kerstster, Coortje88 en 9 anderen vinden dit leuk.
  12. Manque

Manque Niet meer actief

Dan zijn wij heer en meester van de supermarkt!

Shakes vindt dit leuk.
  13. Manque

Manque Niet meer actief

Ja, het meeste moet je toch wassen en schillen. Ik vind het ook enorme verspilling.

14. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ik bedoel degene die net achter je staat met 1 ding.Niet de halve winkel.

15. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ik verwacht helemaal niet dat mensen mij voor laten als ik 1 ding heb.Ik maak zelden mee dat ik voor gelaten word.Het gaat er mij om dat ze het zien ,maar doen alsof hun neus bloed terwijl ze je wel hebben gezien.Dan vind jezelf waarschijnlijk dat het kinderachtig is wat je doet.Anders sta je daar toch zelfverzekerd. Dat is mijn ergenis.

16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.466
    17.582
    113
    Ik snap niet zo goed wat je nu bedoelt. Dus stel je staat daar met met 1 product, de persoon voor jou heeft dan twee opties:

1. Je voor laten gaan
    2. Je niet voor laten gaan

Gezien je aangeeft niet te verwachten dat iedereen je voorlaat, begrijp ik niet wat je dan bedoelt met “doen alsof je neus bloedt”. Dan is dat toch gewoon optie 2? En dat is dan toch gewoon prima?

jupke, Chocolat, Lindalovesmo en 15 anderen vinden dit leuk.
  17. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb echt een ontzettende hekel aan boodschappen doen. Dus ik irriteer me nogal snel aan alles en iedereen. Van drukke supermarkten word ik al helemaal niet blij. Dus in het weekend ga ik sowieso niet. Dat is soms best even puzzelen. Ik ga regelmatig ‘s avonds boodschappen doen. Alles is hier tot laat open en het is dan lekker rustig.

Waar ik me persoonlijk aan irriteer;

Vakkenvullers die schijnbaar niet snappen dat de klanten hun gesprekken gewoon kunnen horen en geen gene hebben. Ik heb al regelmatig de meest bijzondere uitspraken gehoord terwijl ik gewoon zichtbaar in de buurt sta. Variërend van heel veel scheldwoorden en ‘ik ga me helemaal lam zuipen vanavond hahaha’ tot aan advies gesprekken over hoe je het snelst een meisje tussen de lakens krijgt, wie het met wie doet en heeft gedaan etc.

Caissières die gelijk in hoop tempo beginnen met scannen zodra je 1 artikel op de band legt. Dan moet ik de hele kar nog uitladen en ondertussen word er stevig door gebliept. Je staat zo snel mogelijk uit te laden, achter de kassa stapelen de boodschappen op en nadat je betaald hebt moet je alles nog gaan inladen. Ik word daar helemaal gestresst van.

18. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.955
    1.716
    113
    Vrouw
    Ik vind mensen vervelend dit midden in een gangpad in de supermarkt uitgebreid gaan kletsen en zien dat je eraan komt en er langs wil maar dan niet even opzij gaan waardoor je eigenlijk tegen ze aan moet beuken om erlangs te kunnen. En waar ik een zware hekel aan heb ik mensen die altijd lopen te zeiken over kinderwagens, rollators, scootmobielen. Dan denk ik wat als je zelf zo een ding nodig heb dan kan je niet zonder. Heb 1 keer gehad met een vrouw op de markt die liep te klagen over alle kinderwagens. Toen zei ik tegen die vrouw ' nee u kind kon zeker al lopen bij de geboorte'! Nou ze zei niks terug. Weet je mensen altijd maar zeiken over een ander is makkelijk en we doen het allemaal weleens maar denk dat veel mensen eens moeten leren eerst naar hun zelf te kijken.

Chocolat en Louise11110 vinden dit leuk.
  19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ja maar als ik er net al 2 voor heb gelaten voordat jij achter mij kwam staan? Dan kan ik wel aan de gang blijven. Als ik jou dan voor laat en er komt weer iemand achter mij met 1 ding met jouw gedachten gang dan zou ik die dus weer voor moeten laten. Dacht ut niet.

Chocolat en Hopsatee vinden dit leuk.
  20. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Misschien is het wel een ergenis van die persoon in de zin van '' Heb je er weer eentje, heb er net al twee voorgelaten, deze heeft pech hoor ''

Deel Deze Pagina