Nou ik heb ook een Donkey, op de 1 kind stand , en ik heb er echt geen ervaring mee.. Daarbij doe ik ook nog eens altijd zelfscannen dus pleur ik alles meteen in de wagen en zelfs dan is het nog nooit aan me gevraagd. Overigens snap ik wel dat het vervelend is hoor, lijkt me niet leuk als je iedere keer bijna voor dief uitgemaakt wordt.. Anders dingen in het tasje van de winkel waar je het gekocht hebt laten zitten en die dan samen met het bonnetje onderin de wagen leggen. Heb je tenminste "bewijs" en hoef je je daar in ieder geval niet meer druk om te maken.
Ik werk in een supermarkt, en als ik zie dat iemand nog een komkommer onderin de buggy heeft liggen dan vraag ik of die vergeten is op de band te leggen of dat het al gekocht is. Misschien vervelend voor de klant, maar ik kan niet ruiken of die persoon het ergens anders heeft gehaald of niet. Heeft iemand duidelijk een tasje van een andere winkel zal ik niks zeggen. Maar als een klant boodschappen heeft van een andere winkel dan zeg ik ook meestal dat ze het de volgende keer beter even kunnen afgeven bij de servicebalie, zodat er geen verwarring ontstaat. En de meeste mensen weten dat en vinden dat geen probleem. Maar als ik zie dat iemand billendoekjes ofzo in de buggy heeft liggen dan zeg ik niks. Want als de klant boodschappen op de band heeft voor 20 waarom zou ze dan express die doekjes niet erbij leggen? En je ziet vaak wel of het al aangebroken verpakking is.
Nee ook nooit last van, laatst wel in een winkel (geen idee meer welke) Ik moest een mandje meenemen van de dame daar, dus ik zeg is goed, duw jij mijn kinderwagen of geef je mijn oudste een handje? Nou dan voor deze keer mocht ik door lopen...... Ben door gelopen naar de uitgang!
hoe doe je dat dan met flessen drinken of een zware zak aardappelen? Dan stort je mandje toch gelijk naar beneden als die tussen je kinderwagenkap en de duwstang steunt? ik leg een zak aardappelen of een tray colablikjes wel onderin de wagen, maar die pak ik er als eerste bij de kassa uit zodat ik die ook niet kan vergeten en niet alle andere spullen op de band inelkaar drukt. ik heb ook nog nooit rare blikken of vragen gekregen.
ja dat zeggen ze tegen mij ook maar vind dat zo irritant en ga dat echt niet doen. Ik heb geen rijbewijs dus moet altijd alles halen met de kinderwagen. Ik heb een redelijk grote mand onderin dus laad die dan ook helemaal vol, zeiden ze ook dat ik maar moest afgeven bij de servicebalie voordat ik de winkel in kon. Ja dan moet ik eerst in tassen gaan stoppen en daar afgeven en vervolgens alles weer eruit halen om weer onderin mn mand te stoppen? Van mij mogen ze altijd alles doorzoeken en mn bon checken maar ik ga het niet allemaal er onderuit halen.
Oo wij verplichten dat niemand hoor, de keus is aan de klant. Maar dan moet iemand het ook niet vervelend vinden als ee gevraagd word of dat al is betaald. Als je weet hoeveel er gestolen word per week... Daar verbaas je je echt over!
dan moet je je kinderwagen binnenste buiten keren. ik heb dat ook vaak gehad met spullen van de V&D, die hebben zo'n magneetsticker die bij alle andere winkels het alarm laat afgaan ook als je naar binnen loopt
heb er eigenlijk nooit last van maar kom ook al jaren in de zelfde supermarkt sinds kort heb ik geen buggy of kinderwagen meer omdat ze er niet meer in wil
oh ok, nee maakt het echt niets uit of ze in mn mandje willen kijken al is het me nooit gevraagd. Ik leg dan ook pertinent nooit iets van de bewuste winkel onder in mn mandje.
Ik had het vorige week bij de Aldi... of ze even in mijn tas mochten kijken die aan de buggy hing. Bij de AH kijken ze altijd even in de ronde spiegel boven de kassa. Ik vind het geen probleem verder hoor maar mogen ze wel van je vragen of ze in je tas mogen kijken of mag je dat weigeren?
Ja, dat mag je weigeren. Ze kunnen dan wel de politie bellen en je sommeren te blijven. Dan heb je dus een hoop narigheid om niks..
Heb ik ook nooit. Vanochtend nog eerst naar de Aldi geweest en daarna dus met een tas vol aan de buggy naar de Plus maar geen opmerkingen hoor. Ook echt nog nooit gehad en ik doe toch regelmatig boodschappen haha.
Dat weet ik dus niet precies.. Ik denk dat wanneer ze echt het vermoeden hebben dat jij iets gestolen hebt, ze je wel staande mogen houden.. Maar dat weet ik dus niet. Zou het opzich wel vreemd vinden als ze je zomaar tegen je wil in vast mogen houden..
Ze mogen je wel staande houden als ze denken dat je iets hebt meegenomen, dat mag iedereen doen, zelfs een andere klant in de winkel mag iemand aanhouden. Ze mogen niet in je tas gaan kijken, dat mag alleen de politie doen. Dit is mij ongeveer 2 jaar geleden verteld bij een cursus op mijn werk, weet niet of de regels ondertussen veranderd zijn.
hier juist tegenovergestelde ervaringen. Wordt vaak aangeboden om voor te gaan (niet nodig overigens maar wel lief) en cassières die vragen naar de baby en extra behulpzaam zijn!
Haha is goed Ik ga gewoon heel verdacht door de winkel lopen, net doen alsof ik van alles in mijn tas doe en dan hopen dat ze vragen of ze in mijn tas mogen kijken.. Ik ga m'n best doen