En toch ga ik het weer proberen: VSM D6 calluophyum & Framboosblad

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ytest, May 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Ik heb het weer in huis :)

Het zal wel tussen m'n oren zitten maar toch..

Zijn er nog meer succesverhalen of dames die dit tegen het eind van de zwangerschap gaan proberen? :)

2. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Wasdat??? Weeën opwekkend?

3. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Sinds het voorjaar van 1999 hebben wij ervaring met zwangeren die vanaf 37 weken homeopathische tabletjes gebruiken. Omdat er geen bijsluiter bij de druppeltjes of tabletjes zit, hierbij wat meer informatie voor zwangeren die van plan zijn ze te gebruiken. Het gaat om Caulophyllum thalictroides tabletjes van VSM dosis D6. Dosering: drie maal daags twee tabletjes onder de tong laten oplossen. Inname: een half uur voor de maaltijd innemen. De tabletjes zolang mogelijk in de mond houden om opname via het mondslijmvlies te bevorderen. Werking: Aan het einde van de zwangerschap bevordert caulophyllum de “rijping” van de baarmoedermond. Caulophyllum bevordert de ontsluiting en vergemakkelijkt de bevalling door de wee-ondersteunende werking. Na de bevalling kan je in de zelfde dosering doorgaan om de kraamzuivering te bevorderen en langdurige, overvloedige kraamvloed of baarmoederslijmvliesontsteking te voorkomen.

4. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Weer wat geleerd! Ik volg je topic ben benieuwd!

5. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Framboosblad: Tijdens het laatste zwangerschapstrimester werkt het kruid als een baarmoedertonicum (versterkt de baarmoeder), en versterkt het ook de bekkenbodemspieren. Het voorkomt premature contracties en bereid de baarmoeder op de bevalling voor. Framboosblad werkt ontspannend en rustgevend en vermindert beenkrampen,
    en bevat veel nuttige voedingsstoffen.
    Tijdens de bevalling zorgt het kruid voor meer efficiente contracties met minder pijn, versnelt en vergemakkelijkt daardoor de bevalling en zorgt tevens voor een meer ontspannen bevalling.
    Door de versterkende invloed op de baarmoeder zal het kruid na de bevalling het bloedverlies kunnen verminderen. Het bevordert het herstel van baarmoeder en vagina na de geboorte en zorgt voor het herstel van een normale omvang van spanning in de baarmoeder.

6. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Met 37 weken gestart met frambozenbladthee met 39,4 wkn bevallen ;)

Edit; spontaan, mijn vliezen braken s morgens en 8 uur later was ze er

7. fruubke

fruubke Lid

Mar 30, 2014
    24
    0
    0
    Heb bij me zoontje ook framboosbladthee gehad
    Heb een super bevalling gehad en was eigelijk gelijk dd ouwe
    Dus ga het weer halen voor het einde:)

8. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Ben met 39 wk bevallen bij de eerste, spontaan gebroken vliezen. Maar bevalling zelf was niet zo soepeltjes ;)

9. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Verder nog iemand? ;)

10. mamamarcella

mamamarcella Actief lid

Jan 17, 2013
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een goede tip! Bij mij duurt het nog even voordat het zover is, maar vanaf hoeveel weken moet je dat gebruiken en waar koop je het? Ik neem aan dat het niet bedoeld is om de bevalling op gang te brengen, want dat lijkt me geen goed plan, ik laat straks liever de natuur z'n gang gaan.

11. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Die VSM is volgens mij op internet te krijgen, omdat het homeopathisch is.

Wel even opletten dat je de tabletjes hebt en niet de druppels ;)

12. Die eerste heb ik geen ervaring mee, maar k heb wel veel framboosbladthee gedronken de laatste weken van mijn zwangerschap en heb een heel fijne bevalling gehad... Maar ik kan nooit bewijzen dat het daardoor komt natuurlijk ;)

13. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Hier 2 keer caulophyllum geslikt vanaf 6 wk voor de uitgerekende datum en 2 keer een voorspoedige bevalling gehad. Qua ontsluiting iig. Bij m'n oudste begon ik al met 3 cm waar ik niks van gemerkt had en tegen de tijd dat ik de vk nodig vond zat ik op 6 cm, en binnen 2 uur op 10. (Uiteindelijk toch een vacuümverlossing geworden maar dat had daar verder niets mee te maken natuurlijk!)
    Bij de jongste werd ik om 01:00u wakker met weeën en toen vk om 03:30u kwam zat ik al op 8cm. Om 06:00u was ze er :)
    Er valt natuurlijk niet te bewijzen dat die vlotte ontsluiting door de caulophyllum kwam maar ik zou het toch bij een volgende keer weer gebruiken!

14. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    6 weken van tevoren al joh? :)

15. Lievelenthe

Oct 22, 2013
    58
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zwanger van de tweede bij de eerste niet gebruikt maar nu dus wel ben een weekje bezig ;) en voor de mensen die het weer niks vinden.. Je hoeft het niet te te nemen en het blijft homeopatisch dus baat het niet schaad het niet ;)

16. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik drink elke dag een kop frambozenblad thee. Vind het eigenlijk niet zo lekker maar als het doet wat ze zeggen dan is het het waard ;) Ben benieuwd!

17. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Ik heb trouwens de capsules Framboosblad ipv de thee.. Zal dat verschil maken? ;)

18. marytje

marytje Bekend lid

Jan 29, 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
  19. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Bij de tweede en derde wel frambozenbladcapsules gebruikt, bij de eerste niet. Behalve dat de bevallingen sneller gingen geen verschil gemerkt. Maar aangezien het ook wel 'normaal' is dat ontsluiting en persen sneller gaat kan ik dus niet zeggen of het daaraan lag ;)

20. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

Apr 21, 2014
    656
    163
    43
    Goeie tip, die ga ik proberen te onthouden voor de laatste weken!

Share This Page