Maagverkleining vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Milaaaaa, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milaaaaa

Milaaaaa Actief lid

4 sep 2015
    121
    8
    18
    Dag dames,

Vandaag heb ik de stap genomen richting de huisarts voor een verwijzing voor een maagverkleining. Mijn BMI is 40,5 en ben de laatste tijd niet meer te genieten vanwege mijn gewicht.

Afvallen kan ik wel, maar het lukt mij niet om op het gewicht te blijven en ben dan binnen no time weer op het oude gewicht + extra. Heb zoveel pogingen gedaan maar ondertussen ben ik 110 kilo en ben mijzelf spuugzat.

Vroeger had ik er schijt aan als andere er wat van zeiden, maar toen mijn kinderen thuis kwamen van school en mij doodleuk zeiden "mama, jij bent de dikste mama van de hele klas" kon ik wel janken en heb ik deze stap genomen.

Ik heb veel sportscholen van binnen gezien, binnen die sportscholen ook afval programma's gevolgd. Modifast, pillen uit belgie noem maar op.

Nu zie ik overal staan bij de vereisten voor een verkleining dat je aantoonbaar moet kunnen laten zien dat je iets aan je gewicht heb willen doen.

Maar hoe kan ik dat aantonen? ik ben niet specifiek naar een dietist gegaan maar heb het via een sportschool gedaan. Ik kan middels foto's wel aantonen dat ik in de tussentijd wel ben afgevallen.

Hoe hebben de meiden dit hier gedaan die er 1 zijn ondergaan?

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Pb maar als je wil! Heb nu 18 mnd een gastric bypass en ben 70 kilo kwijt. Welk ziekenhuis wil je gaan? Als je geen vrije keuze hebt moet je je verzekering vragen!

3. beau32

beau32 Lid

31 mrt 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb in 2009 een maagverkleining gehad. En ben 70 kilo kwijt ik was 155 kilo.
    Ze vragen naar je verleden en je toekomst. Ze vragen wat je allemaal ondernomen hebt om af te vallen maar ik hoefde geen bewijs te laten zien. Had een maagbandje wat door mijn eigen schuld niet werkte.

Als je vragen hebt stel ze gerust.
    Wil je wel meegeven denk er niet te makkelijk over het is zeer ingrijpend en voor je hele leven.

Maar je mag mij altijd vragen of pb sturen.

4. mrien

mrien Actief lid

24 aug 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het verschilt per traject van kliniek of ziekenhuis of je schriftelijk bewijs moet hebben. Bij de NOK geld bijv aantoonbaar weightwatchers of dieetist. (bijv dmv een brief). Kun je dit niet aantonen is geen ramp dan wordt je doorverwezen naar een dieetist voor een half jaar. Sommige ziekenhuizen is dit geen vereiste om het op schrift te bewijzen. Zoals bij maasstad rotterdam (hier volg ik het traject) tijdens de intake zullen ze gaan kijken waar je probleem ligt. Ook hier kan het mogelijk zijn dat je eerst naar dieetist moet een tijdje of naar een psycholoog.

ik adviseer je wel net als hierboven dat je contact opneemt met je verzekering. Waar het mag. Mijn verzekering had met een aantal ziekenhuizen afspraken hierover anders had ik het zelf moeten betalen.

5. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens het gesprek met de diëtiste en de vragenlijsten geeft je dit aan. Ze prikken er snel genoeg doorheen als je verhaal niet klopt. Je kiest/wil niet voor niets een gbp en hebt er al echt wel over nagedacht en dat merken ze ook.

Kan het MMC Eindhoven/Veldhoven echt aanraden heel goed voor en natraject en snel duidelijkheid

6. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb trouwens een gbp gekregen in mei 2014 en zou het zo weer dien. Ruim 67 kg lichter een gezond bmi en het allerbelangrijkste ik geniet weer van alles en ben nu een echt leuke moeder voor mijn zoontje i.p.v. de moeder die wel wil maar waarbij het toch niet lukt

7. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ze vroegen het, nooit iets te hoeven bewijzen. Hier met gbp -71 kg ;)

8. Milaaaaa

Milaaaaa Actief lid

4 sep 2015
    121
    8
    18
    Ik heb mij uiteindelijk hier aangemeld en heb volgende week informatie bijeenkomst en dan 2 weken later de screening.

9. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Ik heb ook een maagverkleining gehad in het Slotervaart ziekenhuis en 80 kilo afgevallen , wat je al gedaan heb om aftevallen moet je wel vermelden, maar dat is logisch het is tenslotte het laatste punt waar je bijkomt om dit te doen, het aantonen hoefde ik niet te doen, alleen bij het formulier wat ze meegaven werd er gevraagd wat ik al gedaan had etc, wel gingen ze bellen bij bepaalde instanties zoals de huisarts, je krijgt ook gesprekken bij een psycholoog diëtist en chirurg en mijn grootste tip is: niet liegen, maak het niet erger of mooier dan het is, ze prikken er zo doorheen.

Het ligt ook aan het ziekenhuis waar je voor kiest soms willen ze dat je eerst naar een diëtist gaat etc

Ieder geval succes!! het was voor mij de beste keuze in me leven, maar die operatie en het leven/eten erna is nooit meer hetzelfde.

10. Milaaaaa

Milaaaaa Actief lid

4 sep 2015
    121
    8
    18
    Mijn huisarts heeft al vermeld in de verwijzing welke afvalpogingen ik heb gedaan met welk resultaat.

11. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Spannend! Grote stap om te zetten maar zeker een goede (in mijn ervaring dan!)

Heb zelf in maart 2013 een gastrol Sleeve gekregen. 62 kilo afgevallen. Nu zwanger van mijn tweede (bij de eerste was ik heel zwaar) en wat een verschil is dat! Ben benieuwd hoe het afloopt! Succes!!!

Deel Deze Pagina