Is naar aanleiding van een onderzoek van het Erasmus, staat er toch in? Lijkt mij toch een soort bronvermelding, even op klikken en je weet meer.
Misschien is dit voor fles gevoede baby's maar ik blijf erbij dat 6 maanden uitsluitend BV het beste is gezien hier de stoffen en de smaak van het eten in de BV terecht komt en baby's zo minder kans op allergieën ontwikkelen. Bij flesvoeding kan ik er zeker inkomen maar bij BV toch niet. Mijn kinderarts adviseerde ook vast voedsel op 4 maanden toen mijn productie al gestopt was en ik overstapte op flesvoeding. Bij mijn andere was het echt uitsluitend 6 maanden BV en daarna pas vaste hap.
Ik blijf het op mijn eigen manier doen. De eerste 6 maanden alleen maar borstvoeding en dan langzaam dingen erbij geven. Ik vind het allemaal wel best! En ik hou het bij mezelf hoor, dus wat een ander doet is zijn/haar keuze hierin en dat respecteer ik ook. Ieder bekijkt wat voor zijn/haar kindje het beste is.
ik dacht zowiezo dat vanaf 4 maanden normaal was ? ik heb hier vooral op de kinderen gelet of ze er aan toe waren. ze zijn bijde rond 4 maanden begonnen
Goh... Ik ben zo blij dat ik zelf wel weet wat goed is en ik daar niemand anders voor nodig heb... Mensen, kijk gewoon naar je eigen kindje in plaats van alles maar aan te nemen. En idd, bronvermelding? Erasmus MC : Happen vanaf vier maanden dat is beter Voedingscentrum is ook achterhaald in heel veel dingen... ( brood, melk, kaas, hoeveelheden)
Hier staat dat baby's eerder aan de pap en wortel MOETEN en nu is het zo dat je nog mag kiezen. Vanaf 4 maanden mag, vanaf 6 maanden 'moet'. Wij zijn ook begonnen vanaf 4 maanden en geen problemen ondervonden... Ik las het gister ook en dacht gelijk nou dat is voor mij niks nieuws, bij een evt volgend kind zou ik normaal gesproken ook weer met 4 maanden beginnen met bijvoeding.. Maar goed nu komt hier waarschijnlijk de eeuwige discussie weer op gang. Wat me wel op valt is dat het vaak bvmama's zijn die er bezwaren tegen hebben.. Prima verder hoor, hoor je mij niet over, maar dat valt me wel op..
O nee hoor Ik gaf ook BV maar ben nergens op tegen... Namelijk...ik ga er vanuit dat de meeste moeders heel goed in staat zijn zelf een hele goede keus voor hun eigen kind te maken Want...elk kind is anders.
Ik zei ook dat het me opvalt dat het VAAK zo is... Uitzonderingen zijn er altijd en overal, zelfs bij de bv mama's En ik ben het verder helemaal met je eens, kijk gewoon naar wat goed is voor je kindje
Ik zal wel zon bv mama zijn dan... Want ik denk ook dat het bij fv wel van toepassing is en bij bv niet. Omdat fv continue van dezelfde samenstelling is. Bv wisselt daarin heel erg door wat moeders eet en zodoende wordt die melk vanzelf gevarieerd. Met dus de stoffen uit het vaste voedsel. Omdat verreweg de meeste kinderen fv krijgen neem ik aan dat het onderzoek daardoor beïnvloed is.
uhm ik MOET niets. ieder jaar is het wel weer anders. ze moeten eens kijk naar het kind ipv al die regeltjes. daarbij ben ik van mening dat je kind een actieve eethouding moet hebben om te eten en niet achter overhangend in de wipstoel. hier bij de oudste begonnen met 4 maanden omdat hij er aan toe was. bij de jongste pas met 7 maanden die was er gewoon nog niet aan toe
ja dit roep ik al jaren dus heb ook zelf niet gewacht tot 6 maanden, hier met dik 3 maanden al begonnen, kereltje was er helemaal aan toe eindelijk had ie geen honger meer, ons meisje iets later, dik 4 maanden toen was ze er aan toe. Zijn allebei zeer goede eters en geen allergie of niets.
Ik vind dat je naar het kindje moet kijken. Hier bij de oudste met 4 maanden begonnen omdat hij ernstige reflux had (op advies van de ka) en bij de 2e pas voorzichtig rond 5,5 maand, eerder was hij er naar mijn inziens niet aan toe.
Kijk gewoon naar je kind. Hier begon de oudste met zijn eerste hapjes (dus niet potten vol dames ) toen hij 3.5 maand was op advies van de huisarts Hij heeft geen voedselallergieën (wel voor verzorgingsproducten) De oudste was er met 4 maanden helemaal niet aan toe en met haar zijn we met 6 maanden met haar eerste hapjes begonnen. Oudste heeft lang gepureerd, fijn geprakt, gewoon geprakt en toen rond 1.5 jaar stukjes gegeten De jongste walgde gewoon van gepureerd en begon meteen met stukjes.
Hier niks bijgegeven onder de 6 maanden. Enkel bv. Vind het apart dat sommige mensen beweren dat een kind er onder de 4 maanden al aan toe is. Hoe bepaal je zoiets? Zoals je ze went heb je ze. Anderen vonden het ook wel eens "zielig" dat mijn zoontje tot 6 maanden niks kreeg. Maar hij kwam niks tekort hoor.