Het is alweer een tijd geleden dat ik ben bevallen van mijn prachtige dochter en ik heb sinds de bevalling een vraag en hoop dat ik deze aan jou mag stellen. Mijn dochter ging direct nadat ze op mijn buik werd gelegd poepen en ik vraag me al of het gevaarlijk was geweest als ze dit in mijn buik had gedaan. Ik weet dat als een baby in het vruchtwater poept dat hij/zij het dan benauwd kan hebben maar wat als een baby in de buik poept terwijl het vruchtwater al is gebroken? Alvast bedankt voor je antwoord! liefs Lara
Hoi Lara, tijdens de bevalling poepen wel meer babies in het vruchtwater en dit is dan te verklaren door de 'stress' van de bevalling, dan heeft een kindje het niet van tevoren benauwd gehad, maar door de bevalling poepen ze. De meeste babies doen dit niet, maar als ze het doen, dan is het vaak in het laatste stukje, bv het persen. Als een kindje bv met een vacuum is gehaald of de uitdrijving heeft lang geduurd, kan een kindje het ook moeilijker hebben gehad en dan poepen ze ook nog wel eens. Dit kan er ook pas uitkomen als het net bij je op de buik lit. Dan is het minder gevaarlijk dan als een kindje al een tijdje in vruchtwater zit waar hij/zij ij heeft gepoept. Groetjes Brigitte