Mijn zoontje is bijna 6 maanden en binnenkort moet ik dus over op de opvolgmelk. Maar koop ik dan hetzelfde als nu Friso Extra, maar dan nr 2? En ik heb ook al Bambix Avondpapje gekocht, maar kun je daar zomaar mee beginnen als hij alleen Friso Exra gewend is? Hij krijgt nu 's avonds 2 schepjes rijstebloem en dat gaat goed. Of moet je dat avondjepapje mengen met zijn gewone melk om er aan te wennen? Iemand ervaring?
je kan proberen of het werkt voor je kindje, maar hier werkt pap uberhaupt averechts voor de nacht. En die pyamapapjes zijn vaak hartstikke zoet. Ik zou denk ik liever gewoon een fles met gewone pap voor 6 maand geven dan als je al pap geeft 's avonds.
eens met mn voorgangster. Je kunt idd gewoon de extra 2 nemen. Wanneer hij meer bijvoeding eet, kun je ook gewone friso 2 nemen, dan zal hij dat extra niet meer nodig hebben. Die avond/pyama papjes zou ik helemaal niet geven, veel te zoet. Als je al iets extra's door zn fles wil doen dan zou ik gewoon de granenpap van bambix pakken. Maar eerst maar eens proberen zonder te verzwaren, hij krijgt immers al extra.
als je kind al goed slaapt zou ik er idd niet aan beginnen! en mengen met melk gaat niet echt, want je moet meestal die papjes alleen met water mengen! ik zelf heb het wel 3 maand gebruikt als laatste fles voor het slapen, maar mijn zoon sliep gewoon heeeeeeel slecht, en dan ga je van alles uitproberen. bij mij werkte dat pyjamapapje wel, maar ben het daarna gaan afbouwen. gelukkig zonder problemen!
Hier kreeg mijn dochtertje ook met 6 maanden een flesje opvolgmelk met een paar schepjes bambix pyjamapap. Dit was niet echt een succes. Kort daarna overgestapt op de kant en klare pyjamapapjes in een pakje en dit krijgt ze elke avond voordat ze gaat slapen en hier doet ze het heel goed op. Je kan het altijd proberen, lukt het niet of bevalt het niet dan gewoon lekker een flesje opvolgmelk met een (paar) schepje(s) rijstebloem. Het is in het begin met overstappen toch altijd even proberen. Mengen met de verschillende papjes o.i.d. zou ik zo min mogelijk doen. Succes!
Je hoeft natuurlijk eigenlijk helemaal geen pap te geven voor het slapen he. Het mag en voor sommige kindjes werkt het. Maar hier krijgt hij gewoon 180/6 en daar slaapt hij 12 uur op. En het is een flinke jongen van (denk ik nu) ruim 9 kilo en over de 70cm. Toch heeft hij geen pap nodig om te slapen, slaapt er zelfs slechter op!
hihi, das idd een flinke jongen: hollands glorie Hier kreeg ze ook last van een zware fles met slapen.
Het 'probleem' is dat hij steeds rond 06.00 uur wakker wordt terwijl hij rond 23.00 uur nog een fles krijgt met twee scheppen rijstebloem. Meer dan twee scheppen wil hij niet, dan drinkt hij het niet op. Verder slaapt hij vanaf 18.30 uur als een roos en moet ik hem zelfs wakker maken voor de fles van 23.00 uur. Hij heeft het duidelijk nog nodig. Ik heb weleens geprobeerd die fles van 23.00 uur eraf te laten omdat ik het vervelend vond hem altijd wakker te maken, maar dan wordt hij rond 02.00 uur 's nachts wakker. Met andere woorden heeft hij het denk ik nog steeds nodig en misschien ook iets extra's. Ik ben al een tijdje voorzichtig met bijvoeding bezig, maar ook dat gaat er niet in. Gepureerd, vers, potje, broodkorstjes, zelfs diksap wil hij niet. Alleen de fles...vandaar dat ik aan een pyamapapje dacht.
heb je de granen pap van bambix wel eens geprobeerd? ik had een keer gehoord dat die pyjama papjes heel veel suikers bevatten???
Nou, ik heb eens op het pak gekeken en er zit idd enorm veel suiker in!! Inmiddels heb ik ook eindelijk iemand van het CB gesproken en zij raadde me aan om gewoon een paar schepjes Bambix fijne granen door de laatste fles te doen. Dus dat ga ik maar eens proberen...
ok! die pyjama pakjes geef ik ook niet (meer) maar bedoelde ze dan van het CB die bambix fijne granen die er in naturel en vanille smaak is??
Ik heb geen idee of die er ook in Vanille is, maar er staat Zonnige Ontbijtpap Fijne Granen op het pak, maar dit kun je dus ook 's avonds in de fles doen, blijkbaar. Een paar schepjes bij de gewone fles dan...
ik zou niet aan de avondpapjes beginnen..heb je het wel eens geproefd? die dingen zijn mier en mierzoet! ik gebruikte altijd de granen papjes van bambix en deed dat in zijn fv. nooit geen avondpapje
Sjonge, ik ben vandaag begonnen met Bambix aan zijn flesje toe te voegen, maar dat werd meteen een circus met de juiste speen vinden! Ik gebruik Difrax flessen en de S en M speen komt er niks uit en bij de L speen verslikt hij zich een ongeluk en heeft de fles in 2 min leeg. Had in de laatste fles drie schepjes gedaan om het wat dikker te maken met het gevolg dat we nu met een hevig huilend kind met krampen zitten!!! Ik heb ookal een 123 speen geprobeerd, maar ook daar krijgt hij helemaal niks uit. Hebben jullie dit probleem niet? In plaats van Standaard opvolgmelk met schepjes Bambix, denk ik nu toch maar over te gaan naar de Extra opvolgmelk zonder Bambix.
Ik gebruik gewone granenpap van Bambix en biologische pap(naturel en banaan). De 3-standenspeen van Avent werkt heel goed vind ik.
hier ook de 3 standen speen van Avent! werkt ook hier erg goed. ik doe 220cc water , 7 schepjes AR melk en dan 2 kleine schepjes bambix met vanille smaak. (zo heb ik iets verdund met dat extra water) en ik geef hem dan de pap op stand-2. Balen zeg dat hij er zo last van had! miss een avent fles met 3-standen speen?