Superonrustig tijdens voeding en veel weigeren; wat is dit?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Eylem, 1 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

De osteopaat die wij hadden kon aan de hand van de klachten van mijn zoontje zien wat voor bevalling ik gehad had.

Bij langdurige inleidingen, keizersnedes, te vroeg geboortes, tangverlossingen en andere stressvolle bevallingen (voor de baby) komen dit soort klachten heel veel voor.

Het is zo jammer dat je soms niet precies weet waar het pijn doet en hoe je die pijn het beste kan laten verdwijnen! Baby zijn is hard hoor; waar ze allemaal wel niet doorheen moeten die eerste 1,5 jaar!

Hier waren de darm- en refluxklachten met een half jaar grotendeels over, dat is dan nog iets om naar uit te kijken.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit is dus waar ik me zorgen om maak, dat ze van tevoren al niet wil. Het lijkt erop dat er dus iets is waardoor ze de associatie maakt van drinken = niet fijn/pijn. Of ze heeft echt geen honger, maar dat lijkt me heel sterk omdat je je kindje inmiddels wel kent denk ik. En Irem is volgens mij net zo'n gevoelig kindje als Lisa.
    Bij Lisa was het weigeren trouwens eigenlijk alleen 's avonds, de hele dag was haar voeding een beetje naar boven gekomen, waar ze dan niet zo'n last van had gehad. Maar het irriteerde toch de hele dag en 's avonds had ze dan wel echt pijn. En ze was overdag nooit echt vrolijk, er konden maar heel weinig lachjes van af, terwijl ze toch al 10 weken was.
    Misschien kan je er iets mee/herken je het, kijk maar ;). Maar als ze echt weigert omdat ze weet dat het pijn gaat doen, zou ik er echt mee uitkijken. Misschien nog even contact opnemen met de kinderarts.

3. zogelukkig

Dat is bij jullie inderdaad anders dan bij mij. Hier kwam de pijn pas een uur na de borst, dus was er niet de rechtstreekse associatie van borst = pijn.
    Maar ik zou dan zo bang zijn dat als je een flesje gaat geven, ze niet meer terug willen aan de borst!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant

Tja en ik ben dus zo bang dat ze straks helemaal niet meer wil drinken, geen fles, en geen borst. Geen idee of het gegrond is hoor, maar hier is het (in combinatie met een virus) wel zo gegaan. En achteraf kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik niet geluisterd heb naar de kinderarts (het was geen dwingend advies hoor, maar gewoon een tip, maar toch...) en dat ik dus geen afgekolfde melk met nutriton wilde geven, want ik wilde graag mijn kindje aan de borst houden en niet de hele tijd hoeven kolven. En nu heb ik een kindje met sonde die gewoon helemaal niet drinkt en moet ik alsnog alles kolven. Voordeel in ons geval is wel dat Lisa zo goed als geen last meer heeft van de reflux nu, dat is een schrale troost.

Ik zat nog even te denken, vraag aan de kinderarts of hij/zij je doorverwijst naar een logopedist. Die zou aan het onrustige drinken of weigeren van Irem moeten kunnen zien waarom ze niet drinkt. Klinkt misschien wat overdreven, maar better safe than sorry...

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ben ik weer met een update

Drinken vanavond was echt weer een drama, een paar slokjes en weer krijsen. Flesje met borstvoeding geprobeerd, want mijn borsten voelden behoorlijk leeg aan, maar ook dat wilde ze niet. Ze sabbelde een beetje op de speen, maar drinken ho maar. Toen wilde ik haar de inhoud van het flesje met een spuitje geven, maar dat ging ook niet...ze slikt de melk gewoon niet meer door, ze laat het zo haar mond weer uitlopen. Nou goed, HAP dan maar gebeld, we mochten langskomen, maar de arts kon ook niets vinden, ze is niet uitgedroogd, alert, helder, geen buikgriep, schone longen, geen keelontsteking, geen oorontsteking, geen spruw....We zijn dus weer naar huis gestuurd om het nog even aan te kijken, te blijven proberen en dan morgenochtend de kinderarts bellen als het niet is verbeterd. Net heeft ze dan nog wel wat gedronken, dus het is niet zo dat ze helemaal zonder zit. Maar goed, het is te weinig en het is allemaal zo stressvol!! De tijd dat ik haar gewoon altijd kon aanleggen lijkt zo lang geleden :(

Snoopy, ja ik ga morgen zeker de kinderarts bellen want ik begin me nu wel zorgen te maken dat ze straks helemaal niet meer wil drinken. Alleen zie ik er zo tegenop dat ze dan misschien wéér moet worden opgenomen, voor de derde keer al pfffff. Logopediste en lactatiedeskundige hebben de vorige keer al meegekeken, maar goed, toen was het drinken niet zo.

Jopie, in principe moet je 4 weken alles met koemelk laten staan, dus ook alles waar koemelkeiwit of lactose etc inzit, dus ook koekjes, chocola, brood etc etc. Maar goed, als jij merkt dat je kindje hier al baat bij heeft is dat natuurlijk ook goed.

Lonit, wat Eline doet klinkt toch meer als darmkrampjes inderdaad....Ik hoop dat ABC wat doet voor jullie, als je het niet kan krijgen heb je ook nog Orthiflor Start, dat is bijna hetzelfde.

6. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Jeetje Eylem, wat een nare situatie met je meisje :( Die continue zorg of ze wel genoeg binnenkrijgt en het uitvogelen wat de oorzaak is...ik kan me enorm goed voorstellen dat dit veel stress oplevert hoor. Ik hoop dat je snel bij de kinderarts terecht kan, want dit is absoluut geen fijne situatie.

Bij Eline zijn het vooral darmkrampjes inderdaad. Hier is het zo -net zoals zogelukkig schrijft- dat ze vooral tijdens en NA het drinken last krijgt. Maar het vooraf al weigeren van de borst, nee, dat is hier niet het geval. Eline is zelfs heel gretig en kan bij het aanleggen echt ongeduldig zeuren, zo van: 'euh eeeeuh euh eeeeuh'. En maar graaien met die handjes :)

Ik hoop echt dat de situatie voor jou en Irem snel verbetert en ben heel benieuwd of de kinderarts wat meer kan vertellen. Veel succes meis, ik leef met je mee.

7. zogelukkig

He bah Eylem, wat een ellende dat ze bijna niet meer drinkt!
    Als het echt niet gaat, meteen de kinderarts bellen hoor!

Ik wens je sterkte!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Pffff ik word er helemaal naar van als ik het zo lees, alles komt weer naar boven wat wij 1,5 maand geleden hebben meegemaakt :(. Ik hoop echt dat het bij jullie anders gaat lopen en ze gewoon weer lekker gaat drinken. Mocht ze nou weer gaan drinken, maar toch onrustig, overweeg dan echt om af te gaan kolven en de melk met nutriton te geven. Ik snap dat je dat echt niet wil, maar een kindje dat uiteindelijk helemaal niet meer drinkt wil je ook niet :(. Het klinkt gewoon allemaal zo herkenbaar...

9. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Het had mijn verhaal kunnen zijn.
    Ilana had dit rond de zelfde leeftijd als jouw kindje

ik ben er zelfs 2x in 1 week voor naar de huisarts geweest. ze huilde hierbij wel veel meer rond de 10 uur per dag. en ik maar telkens proberen aan te leggen.
    de ha vertelde dat hoe drukker ik me maakte dat ze niks binnen kreeg dat ze echt niet ging drinken. (ze had wel nog voldoende plasluiers en een normale groei)
    Ik heb het geprobeerd los te laten (nou dan drink je maar niet, wel erg lastig hoor) Maar het heeft bij ons echt geholpen

ze heeft dit 4 dagen gehad

Ik hoop voor je dat dit bij jou ook het geval is en anders hoop ik dat er een oorzaak te vinden is voor het gedrag

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De klachten die je noemt lijken toch wel erg op KEA en als ze teruggekomen zijn toen je weer met koe begon is de kans daarop natuurlijk wel aanwezig.
    Als je nu gewoon weer even op koemelkvrij gaat (is heel goed te doen ik heb het bijna 7 jaar gedaan) en het gaat beter dan heb waarschijnlijk beet.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is niet zo raar hoor. Het kost vaak wat tijd om een allergie op te bouwen, en dat kan in die 8 probleemvrije weken gebeurd zijn.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, het is het duidelijkst als je begint met alle zichtbare koemelk uit je dagmenu te halen. Merk je dan verschil, maar nog niet voldoende, dan kun je ook verpakkingen gaan lezen, en bijvoorbeeld koemelkvrij brood gaan eten en margarine enzo.
    Ik vond het zelf helemaal niet moeilijk, heb zo'n 7 jaar op allergenen gelet in mijn dagmenu. Met koemelkvrij begon ik mezelf ook meteen stukken beter te voelen (nou was ik al nooit een zuivelfan, dat scheelt, maar door het dieet was ik meteen af van de 'melk-moet' gedachte).

Je kindje was prematuur, en een kunstbevalling, dat zijn ook allemaal dingen die van invloed kunnen zijn helaas.

13. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dank je, Dirksmama. Ik ga het gewoon proberen. Ik ben helaas wel een zuivelfan, maar als het beter is voor Evy dan laat ik het met liefde staan.

14. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dirksmama, hoe snel zou ik verbetering kunnen merken?

15. zogelukkig

Verbetering vrijwel direct, maar reken op min. 2 weken voordat alle koemelk uit je systeem is.

16. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Eylem, wat ontzettend vervelend dat je met niks weer naar huis gestuurd bent.

Zogelukkig, dank voor je reactie.

Hopelijk is dit de oplossing voor ons.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Lonit, hoe is het nu bij jullie?

En Jopie, al gestart met je dieet?

Hier lijkt het voorzichtigaan héél ietsje beter te gaan, de eerste voeding van vannacht was nog krijsen maar de tweede heeft ze rustig gedronken en 3 voedingen overdag gingen ook redelijk goed zonder al teveel gehuild.

Mijn kinderarts is op vakantie en de dienstdoende kinderarts wilde toch dat ik eerst nog langs mijn eigen huisarts ging :x maar goed, ze is dus nogmaals helemaal nagekeken en ook zij kon niets vinden. Ik ga dus door met het kma dieet en heb donderdag nog een afspraak, want dan moet het echt wel beter gaan.

Ik durf het al bijna niet te posten maar ik hoop dus dat mijn kma dieet zijn vruchten afwerpt.

18. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik ben vandaag begonnen en ik pak het toch maar gelijk goed aan, dus ik laat alles staan met koemelk. Gister alleen de zuivel al laten staan.

Ze krijst nu al veel minder en haar gezichtje is lang niet zo vurig meer.

Eylem, ik hoop met je mee dat het nu beter gaat.

19. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Volgens mij heeft Evy jeuk aan haar gezicht. Heeft iemand nog tips wat daar tegen te doen?

20. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    jopie: deppen met kamillethee (lauw) en bij droogte smeren met iets natuurlijks (vaseline of weleda ofzo)

Deel Deze Pagina