zaad onderzoek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 27 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

heey allemaal

ik had even een vraagje
    als ze zaad onderzoek doen, en het blijkt dat de kwaliteit, of hoeveelheid van het sperma niet goed is, wat kunnen ze dan doen? of wat gaan ze dan doen?
    groetjes

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik weet van me vriendin dat het zaad van haar man gewassen werd omdat het net kwark leek zo dik zeg maar.

vaak halen ze ook de beste zaadjes er tussen uit en kunnen ze het bij jou inspuiten als je je eisprong hebt

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ben ik ook benieuwd naar!
    Zijn er ook medicijnen om de kwaliteit van de zaadjes te verbeteren?

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Eerst kijken ze dan na drie maanden nog eens, omdat het zolang duurt voordat een zaadcel zich ontwikkelt. In die periode kan je zelf, boxershorts dragen, evt. stoppen met roken, minderen met alcohol, evt. extra vitaminepillen slikken (foliumzuur, zink, selenium en vitamine c).
    Dit kan werken, maar dat hoeft niet. Als dan blijkt dat het nog niet goed is, kijken ze de hormoonspiegel na. Als dit niet goed is, dan kunnen medicijnen helpen, anders niet.

Verder is er niet zoveel aan te doen. Dus als het niet goed blijft dan kijken ze naar andere manieren om zwanger te worden, iui of ivf of isci. Afhankelijk van het aantal en de kwaliteit.

5. Niet meer actief

na 3 maanden pas?
    er worden toch elke dag zaadcellen aangemaakt? ik dacht dat ze alleen zeggen dat de zaadcellen beter zijn om de 2 dagen ivm de productie.

groetjes

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    De rijping van een zaadcel duurt 72 dagen. Hoe dat zit met de produtcie om de twee dagen, heeft denk ik ook met voorvocht te maken.
    er is veel te googelen over dit onderwerp. Ook zijn er al verschillende onderwerpen op dit forum geweest.

Deel Deze Pagina