Hallo! Ik heb tot op heden nooit iets van mijn eisprong gemerkt. Was er ook nooit mee bezig. Merkte wel dat ik bepaalde dagen wat meer slijm enzo, maar verder niks. Deze maand bewust begonnen om zwanger proberen te raken. Vorige week dinsdag (dag 16 van mijn cyclus) had ik opeens twee mega gelige glibberige slierten. Leek wel pudding! Ik was stomverbaasd. Nu is de informatie die ik hierover vind nogal onduidelijk. Wanneer was nu precies mijn eisprong? Op die dag van het slijm of de dag erna? Ben gewoon benieuwd. Sowieso hebben we elke dag vorige week geklutst, dus we hebben ons best gedaan hihi. Maar vraag me dit erg af. Iemand die het weet en of er bekend mee is? Thanks!
Ik dacht dat je ei pas kwam na het slijm. Ik had eergisteren slijmafscheiding en gisteren een positieve ovulatie test.. Vanmmorgen is mijn temp met 0,3 gestegen. Ik snap er nu ook niks meer van.
Bedankt voor je bericht Tanja! Dat dacht ik eigenlijk ook, dat de dag erna het ei komt. Op deze website vind ik het erg tegenstrijdig, of ligt dit aan mij: De Billings ovulatiemethode Op het moment van de grootste vruchtbaarheid geeft het slijm een duidelijk glibberig gevoel. De laatste dag van dit gevoel wordt aangegeven als de PIEK. Dit punt ligt zeer dicht bij het tijdstip van de eisprong. Als je er echt op gaat letten, zul je zien dat er in deze dagen wat glibberig slijm aan het wc-papier blijft zitten. De dag dat het baarmoederhalsslijm het meest overvloedig, draderig en dun is, valt meestal een dag voor de eisprong. Dus wanneer het glibberig is, springt je ei? En dan de laatste zin spreken ze dit weer tegen? Als ik het goed begrijp, kan dat toch kloppen Tanja? Dan had je gisteren je eisprong en volgens mij gaat daarna je temp weer omhoog. Kan kloppen toch?
@snunky het slijm wat jij omschrijft klinkt niet als vruchtbaar slijm, Vruchtbaar slijm is niet gelig namelijk. Misschien verstandig om volgende ronde te tempen of ovulatietesten te doen, dan weet je het zeker wanneer je vruchtbareperiode is
Ik heb vaak al een paar dagen voor m'n eisprong slijm. Op de dag dat mijn ovutest knalt is het vaak alweer weg en is mijn afscheiding weer wittig. Het wil dus niet altijd perse zeggen dat je ei ook gelijk komt. Wat je wel zou kunnen doen is vanaf vruchtbaar slijm spotten om de dag vrijen en dit zo'n 8/9 dagen volhouden. Succes!!
Thanks Chantal en Daisy! Oh, dan maak ik me toch wat zorgen...Dinsdag 18e had ik dat slijm dus. Ma, di, woe, do en vr geklust, maar daarna niet meer. Zelfs manlief was er even beetje 'klaar' mee... Oh, beetje dom dus? Sh*tty... Als het niet is gelukt, ga ik zéker tempen! Wanneer is dan precies de eisprong? Op de dag dat de temp zakt of de dag van de stijging? Als de temp weer omhoog schiet, is hij al geweest toch?
Ik las nu weer dit trouwens: "Meestal een dag voor de eisprong is het slijm het meest overvloedig, dun en draderig. De afscheiding lijkt dan op rauw eiwit; het is schoon, helder en vrijwel reukloos. Het voelt glibberig aan en je kunt er tussen je vingers draden van trekken." Ik vond het wel op eiwit lijken. Was in elk geval erg troebel. Heb niet getest of ik er draden van kon maken. Was een hele klont, bah! :O
Thanks Daisy! Ik heb helaas niet getempt deze ronde, maar mocht het negatief zijn dan ga ik dat de volgende ronde zeker doen!