Ik heb nu sinds drie weken last van me rug. Het komt als ik te lang zit. de houding maakt niet meer uit heb echt van alles geprobeerd. De pijn zit rechts bij me bh bandje (spier of gewricht daar dus) tevens heb ik op dezelfde plek voor op me lichaam bij me rechter rib/ onder me borst ook pijn. Het enige waardoor het weg gaat is om te liggen. Herkent iemand dit? Vindt het zo raar dat het aan 1 kant is. Gr.
Ik heb dit ook gehad, bij mij hielp niets, alleen liggen dan. Vanaf 30 weken ongeveer had ik er geen last meer van.
ik heb het ook en nog steeds, ik kan er niks tegen doen behalve heel rechtop zitten of liggen inderdaad, soms helpt het om mijn armen omhoog te houden voor 10 seconden, dat geeft dan even "lucht".
Hier ook. Ik let er heel erg op dat ik niet in de bank 'wegzak' en heb altijd drie kussen in mijn rug, zodat ik idd heel erg recht zit. Verder helaas weinig tips.... Sterkte
Ja inderdaad heb het gevoel dat er een spier of gewricht beklemd wordt en als ik me ook helemaal uitrek gaat de pijn ook even weg. Ik werk 5 dagen en ik zit dus bijna de hele dag wordt er echt gek van. In de avond altijd vroeg me bed in zodat ik plat lig. Op me zij liggen heeft ook geen zin voel ik het ook nog
Ik had het ook maar kon op een gegeven moment ook niet meer liggen. Dus... niet zitten en niet liggen...alleen maar lopen.. Dat was dus een redelijke ramp. Heb je last van je rug, ga eens naar een fysiotherapeut (je hebt geen verwijzing meer nodig). Zij kan naar je houding kijken en je misschien lekker masseren.. en dat is wel heel lekker!
Mijn ventje masseerde mij dagelijks. Overigens kan het voelen als spierpijn, bij mij bleek het de kont van mijn kindje te zijn die tegen mijn ribbenboog aan lag. Dat voelde ik zowel voor als achter (dus in mijn rug) en dat voelde als rugpijn.
Ik denk dat ik wel weet wat jij hebt, ik heb namelijk ook zoiets gehad. Het lijkt erop dat jouw rib tegen een spiertje drukt en daar krijg je pijn van. En dat is vaak aan 1 kant en als je gaat liggen is de druk eraf en voel je het niet of nauwelijks meer. Als je nu niet zwanger zou zijn zou dat stuk gekraakt kunnen worden door een manueel therapeut maar dat mag nu niet. Je kan wel naar een fysio of manueel therapeut gaan zodat hij-zij er een tegendruk op kan geven en masseren zodat de rib niet meer tegen die spier duwt. Ik heb dat gehad voor mijn zwangerschap en het begint nu weer te komen. Gewoon ff een afspraak maken, ben je er zo vanaf! Het heeft waarschijnlijk te maken met je houding, als je teveel naar voren "hangt" en/of je schouders naar voren laat hangen dan krijg je daar last van. Suc6!