Foute vooroordelen ontkracht.

Discussion in 'De lounge' started by nana33, Nov 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Door het topic over gevonden moest ik denken aan iets dat me vorige week overkwam. Ik fietste over straat en werd aangesproken door een groepje jongens tussen de 10 en 14. Er zijn redelijk veel hangjongeren in de buurt waar ik fietste en ik dacht dáár gaan we weer, nu zal ik wel weer allemaal beledigingen naar mn hoofd geslingerd krijgen. Dus ik fietste een stukje harder. Vervolgens begonnen ze me achterna te rennen en te schreeuwen en ik begon een beetje bang te worden ;) tot ik één van de grotere jongens hoorde roepen uw pinpas. Ik bleek mn pinpas verloren te zijn die los in mn jaszak zat. Ik heb de jongens uiteraard heel erg bedankt en voelde me gelijk in ongelofelijke trut dat ik gelijk weer van het slechtste uit gegaan was.

Heeft iemand anders zichzelf wel eens betrapt op achteraf volkomen onterechte vooroordelen?

2. jannanas

jannanas Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,816
    1,700
    113
    Wel net nav het topic over biologisch vlees de mening van een ander (mag dit ook?) : dat niet-biologische veehouders hun dieren mishandelen......mijn man is zelf veehouder dus ik kan dit vooroordeel voor 100% ontkrachten.

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Mijn man is nog al een watje met bloed en kan er niet tegen als er iemand pijn heeft.
    Ik zag heel op tegen mijn bevalling samen met hem en er stonden 2 vriendinnen paraat te wachten op me telefoontje wanneer hij het niet meer trok.

Hij is mijn steun en toeverlaat geweest en heeft zelf gekeken hoe ze eruit kwam.

Wat schaamde ik me tov mijn man...

4. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ik had het vroeger veroordelingen over mensen met een geestelijke beperking. Tot dat ik 2 jaar geleden stage liep bij een dagbestedingsruimte met kinderboerderij.

Pff die mensen hebben mijn hart gestolen! Wat zou ik graag dat soort werk willen gaan doen.
    Ik kwam daar met als doel een ondernemingsplan maken voor het bedrijf (opleiding management dierverzorging). Maar de helft van mijn stage periode liep ik mee buiten omdat ik het zo naar mijn zin had daar! haha.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dit had ik inderdaad dus ook! Het verschil is enkel dat 'mijnes' daadwerkelijk flauw valt en dit verleden week nog deed toen ik een klein schaafwondje had op mijn vinger met bloed. Hij wordt licht in zijn hoofd en klapt om (vooral bij zichzelf, dan is het 'lights out'). Maar hij heeft de hele bevalling meegemaakt en is erbij gebleven. Hij is desalniettemin wel licht getraumatiseerd; want elke keer als we het erover hebben zegt hij: :( ik vond het zo zielig voor je, ik vond het zielig voor je, kunnen we het ergens anders over hebben? Ik vond het zo zielig voor je....

:D

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Vorige week toen ik een bloedlip had door dochterlief wou hij volgens mij al gelijk 112 bellen...

Mijn man praat trouwens wel graag over de bevalling en dan moet hij altijd even ter sprake brengen dat hij het zo knap vind van zichzelf!

Ik hoorde achteraf van de verpleegster dat mijn man wel helemaal wit werd toen ik de verdoving kreeg voor mijn knip en daarna gelijk de knip gezet werd maar als ik het hem vraag had hij zogenaamd nergens last van:D

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

De mijne trekt nog steeds wit weg als ik over de placenta begin, whaaaaaaaahahaha.

8. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Ik heb daar nog een paar mooie foto's van....Hebben?:D

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nee bedankt! Ik heb er zelf 9 :D

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Toevallig, deze kwam vandaag op mn FB voorbij:

Hij ging gelijk huilen, jonguh! | Judith van 't Holt

11. Imensa

Imensa Niet meer actief

Idd jammer dat mensen er een totaal verkeerd beels bij hebben.

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,854
    19,222
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik ben wel eens op straat (in het donker) een witgouden ring verloren. Mijn man en ik waren aan het zoeken, maar zagen geen steek. Er kwamen een paar hangjongeren langs en die vroegen wat er was. Ik dacht: als ik zeg dat het om een goeden ring gaat, dan gaan zij straks zoeken en ben ik hem zeker kwijt. Dus ik zei dat ik een ring was verloren. Maar niet echt belangrijk, ik kijk morgen nog wel even.
    "Nee joh," zegt één van die jongens "we helpen wel even". Dus hup, daar kwamen allemaal mobieltjes tevoorschijn die als zaklamp werden gebruikt en toen was hij zo gevonden.

En ik heb als studente een keer 's avonds laat op het station staan wachten, in mijn eentje. Ik voelde me al niet echt op mijn gemak. Komt er ook nog een enorme zwarte man op me af, die geen woord Nederlands sprak en in het Frans een praatje aanknoopte. Man, wat voelde ik me ellendig. Hij wilde weten op welke trein ik stond te wachten enzo. Uiteindelijk heeft hij me vlak voor de trein kwam naar het juiste perron gebracht en op de trein gezet met de woorden dat zo'n jonge meid als ik beter niet zo laat alleen op het station kon gaan staan.

Beide keren heb ik me trouwens erg geschaamd achteraf!

13. knap

knap Niet meer actief

Kan het me wel indenken hoor.

Maar als ik jongens van 10 14 ziet kan ik het me eigenlijk niet zo goed voorstellen.
    Zo als je weet heb ik een zoon van 13 en ik zie als moeder nog gewoon een ( jongen die aan het puberen is maar nog niet zo groot is) mijn kleine ventje.:)

Wat dat betreft is mijn mening over grote kinderen misschien veranderd ( vooroordelen.,)

En trouwens verder op je vraag terug te komen. Kan niet zo maar niets bedenken maar ik kan mij zeker voorstellen dat ik vooroordelen heb.

Kan geen kwaad ( soms telt een gewaarschuwd mens voor 2) en je mening bij stellen kan altijd nog.

14. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Als het donker is en ik over straat loop, duik ik altijd net wat meer ineen als er een donker of getint persoon voorbij loopt.. Terwijl ik juist nooit een probleem met donkere of getinte personen gehad heb, juist alleen maar met blanken.. Schaam me daar dus wel heel erg voor, weet ook echt niet waar het vandaan komt, want heb geen racistische familie waar het door aangeleerd zou zijn, ofzo.. :)

15. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Wahahaha anders ik wel :D wat zag dat eruit zeg!

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Jawel...
    Leerde iemand 'kennen' maar vond het zo'n aandachtsge*le macho dat ik niet altijd even aardig tegen hem was, heb een bloedhekel aan macho's en hij was type sportman met grote spieren en ik dacht dat hij zo'n show-er was omdat er foto's op fb stonden van zijn lijf, dus ik maar pfff die vind zichzelf heel wat blabla.
    Naja... blijkt een tikkie onzekere jongen te zijn die trots was op het resultaat wat hij had behaald na hard werken in de sportschool en het is nu gewoon mijn aller aller aller beste vriendje die helemaal niet macho is en al helemaal niet graag in t middelpunt van de belangstelling staat...
    Heb me er best wel rot over gevoeld dat ik af en toe onaardig heb gedaan en zo over hem dacht... maar hij heeft me vergeven haha.
    Heb er van geleerd om niet zomaar op uiterlijk af te gaan ;)

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Mijn moeder heeft geen rijbewijs en alle vooroordelen die de wereld ingaan over de jeugd van tegenwoordig gelooft zij ook niet meer.

Ze is aan het fietsen en stopt bij een drukke weg om te voet over het zebrapad over te steken.
    Auto's rijden door, allemaal oude bestuurders en dan hoort ze een auto aankomen, of tja ze hoort een dik vet basgeluid aankomen met 2 van die jonge gastjes in, petje achterstevoren, scheef zittend. Je kent het wel :p
    Maar die jonge gastjes met het petje op en de muziek keihard stoppen wel voor mijn moeder en steken hun hand heel vriendelijk de lucht in voor teken te doen dat ze veilig kan oversteken :)
    En dit heeft ze vaker meegemaakt. Ze zegt al van "die oud tangen stoppen nooit voor een zebrapad, de jeugd tenminste wel" (ze is zelf 60 jaar) :D

Zij heeft nu dus vooroordelen gekregen over oude mensen want die ouw tangen (zoals ze zegt) denken dat een fietspad een parkeerplaats is en de jeugd ziet ze ook nooit op een fietspad staan om even snel de bakker in te gaan

18. Nati

Nati Niet meer actief

We waren met vrienden op vakantie in Turkije en hadden een jeep gehuurd. Op weg naar een waterval waren we in de bergen verdwaald en toen kwam een auto langs. De bestuurder vroeg waar we heen wilden en toen zei hij dat hij ons er wel naartoe zou brengen en dat we maar achter hem aan moesten rijden. Ik voelde me er heel ongemakkelijk bij, maar op afstand zijn we hem gevolgd. En we hadden wel twee sterke mannen in de auto. :D
    We werden inderdaad netjes naar de waterval gebracht en toen ik tegen mijn man zei 'let op, nu gaat ie geld vragen' toeterde de meneer in de auto een paar keer, zwaaide - en reed weg!!
    Ik heb me heel erg geschaamd!

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Of op mijn werk, lopen echt verschillende types rond.
    Extreem nette mensen maar ook waarvan je denkt dat ze nogal slordig zijn en een beetje, tjaaaa

Maar degenen waarvan ik dacht dat het maar rare mensen zijn, waren wel de eerste die me hielpen toen ik een pallet liet vallen en zijn wel degenen die me raad geven en me sneller thuis lieten voelen op mijn werk.
    En nu ik ze beter ken zijn ze helemaal niet raar, ze hebben alleen geen zin om zich netjes te scheren of eens naar kapper te gaan haha

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dat is wel een goed verhaal.
    Ik voel me ook altijd ongemakkelijk als de scholen uit zijn en ik net dan bij de AH ben terwijl ik eigenlijk nog helemaal nooit last heb gehad door deze jongeren. Ze staan gewoon allemaal met een red bulleke bij de kassa en doen niks verkeerds maar toch voel ik me soms ongemakkelijk.
    Stom he

Share This Page