Vieze smaak in mond tijdens eten/ drinken

Discussion in 'De lounge' started by dreumesmama, Mar 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,723
    1
    0
    De titel zegt het al, ik krijg al 3 dagen een hele vieze smaak in mijn mond als ik iets eet of drink.

Het lijkt achter uit mijn keel of gehemelte te komen. Ik heb verder geen keelpijn ofzo.

Iemand een idee waar het van kan komen en wat ik er aan kan doen, wil wel weer lekker van mijn boterhammetje genieten!

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

En je hebt die vieze smaak alleen als je wat eet of drinkt, en niet als je niks eet of drinkt?

3. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Heb je je tong al eens bekeken? Witte/gele aanslag erop toevallig? Dat is nl. dé plek waar bacteriën actief zijn - simpel op te lossen door een tongschraper te kopen bij Albert Heijn of drogist.

Als het echt uit je keel komt: heb je je amandelen nog?

Zou er even naar laten kijken als bovenstaande vragen negatief zijn.

Succes!

4. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,723
    1
    0
    Heb het echt alleen tijdens eten of drinken (aanmaak van speeksel?)

Zal zo mijn tong eens bekijken, mijn amandelen heb ik nog wel.

5. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Ik had het ook vorige week (nooit eerder gehad). Nu is het weer over. Ik heb geen amandelen meer en heb eigenlijk ook niks geks aan mijn tong gezien. Het kwam ook achteruit mijn keel. Geen idee wat het is/was, maar ik dacht zelf toch aan een soort virusje? Of wellicht ergens een gaatje in een kies? Dan kan je ook een vieze smaak hebben met eten.

6. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,813
    4,194
    113
    Heb je toevallig afgelopen dagen pijnboompitten gegeten?

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huh kan dat daardoor komen? Ik heb sinds zaterdag een nare smaak in mijn mond met eten en drinken.
    Kan niet uitleggen welk smaak ik bedoel maar lijkt wel chemisch en heb dus zaterdag een pastasalade met tonijn en pijnboompitten gegeten.

8. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,813
    4,194
    113
    Yep gegarandeerd dat het door de pijnboompitten komt. Moet je maar eens op googlen!

9. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga meteen google'n!

10. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahaa dat verklaard het inderdaad en inderdaad ook zo'n maffe bittere smaak in de mond.
    Maar ze zijn zoooo verdraaid lekker haha, alleen jammer van die nasmaak.

11. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,723
    1
    0
    Ik heb geen pijnboompitten op, dus daar kan het niet door komen.

Zal dan wel een vaag virusje zijn, heb het niet eerder gehad, maar het is behoorlijk irritant!

12. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    ik werk bij een bedrijf wat o.a. pijnboompitten importeert.

advies: je moet ze eerst even roosteren voordat je ze eet. een heel klein aantal mensen heeft last van die vreselijke nasmaak door het eten van rauwe Chinese pijnboompitten.
    heel vervelend, echter niet schadelijk voor de gezondheid (is onderzocht door het VWA).

13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,242
    6,702
    113
    Ik heb een soort kloof tussen mijn achterste kies en tandvlees erachter. Daar wil ook wel eens wat eten achter blijven hangen wat weer los komt tijdens het kauwen. Ik poets die plek extra goed en sindsdien geen last meer van vieze smaakjes in mijn mond.

Share This Page