Raamklimmer,geen straf helpt!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by erlida, Aug 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    Onze oudste, van ruim 4 ,Heeft ondekt dat je via de verwarming heel makkelijk bij het raam kan om deze te openen.Hij hangt daarna dan ook letterlijk UIT het raam.Er zitten al veiligheidsslotjes op,alles rondom weggehaald ,straffen maar gewoon niets werkt!Hij blijft dit doen,ik durf hem ook eigelijk niet meer alleen te laten in zijn kamer.Maar ja hij moet er toch slapen en ik kan er niet de hele nacht naast gaan zitten.Op een andere kamer leggen is geen optie aangezien we alle kamers bezet hebben en alle kamers hetzelfde zijn.We hebben ook geen zolder zonder raam oid anders had ik hem daar neer gelegd....Wie herkent dit en hoe hebben jullie het aangepakt?

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Het raam zo maken dat het maar een stukje open kan. Kettinkje ofzo aan het raam en het kozijn.

3. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    Dat is idd het proberen waard!hadden we nog niet aan gedacht!

4. hironobesh

hironobesh Bekend lid

Jul 14, 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Is het een raam met een uitzetarm?
    Wat je kan doen is draad draaien op het stukje waar het gaatje van de arm in komt. dan kan je er gemakkelijk de raam met een moertje vast zetten.

Ik hoop dat je het snapt.... anders wil ik je wel een foto sturen.
    Wij hebben dit zelf ook. Ik vind het zelf erg handig.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Die van mij deed het ook en ik was het zo zat dat ik dr gewoon een pets voor dr billen heb gegeven.
    Ze hebben er al bijna een keer uitgelegen.
    Ik doe t niet graag maar dit was de enige manier om te laten zien dat dat zeer gevaarlijk is!
    Het is ook eng, ik zit zelf op 3 hoog en heb al een x gezien dat een kindje van de 2e verdieping uit t raam viel..brr nee dat wil ik echt niet!

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Jeetje, dan zorg je toch gewoon dat het raam niet zover open kan? Lijkt me levensgevaarlijk en er zijn allerlei oplossingen mogelijk.

7. wendy80

wendy80 Bekend lid

Jun 21, 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    Mijn neefje deed precies hetzelfde.
    Wij hebben een traphekje voor het raam
    gemaakt.Het raam kan nu wel gewoon los,
    maar je kindje kan niet uit het raam vallen.

Groetjes Wendy

8. Sahara

Sahara Niet meer actief

ja dat is ook een idee

liefss

9. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    ik heb hetzelfde hier met iemand van bijna 3...

als je hem naar bed brengt... kan je voor de deur gaan staan zodra je merkt dat hij uit bed is de deur open doen en naar hem toe gaan niks zeggen en hem weer op bed leggen...

hem ook echt duidelijk maken dat wat hij doet erg gevaarlijk is... (je kan dit op verschillende manieren doen...) Hem ook echt duidelijk maken voordat hij gaat slapen dat hij dat niet moet doen omdat hij uit bed kan vallen...

10. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    er zitten al slotjes en dergelijke op!ook het geopperde kettinkje hielp helaas niet.We hebben nu een traphekwerk ervoor gebouwd 8)

11. kristel

kristel Niet meer actief

Ik heb thuis ook zo'n klimaap. Het klinkt bot, maar ik vertel hem letterlijk dat als hij valt hij dood kan zijn of iets kan breken en dan heel lang niet meer kan spelen. Dus gewoon de waarheid, dat moet een kind van 4 begrijpen lijkt mij. Een boodschap als " pas op, dat is gevaarlijk" komt over het algemeen niet goed aan.

12. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    mijn zoon heeft dit ook gedaan , doodeng brrr
    en ik had zon leuke overbuurvrouw die dan gezellig met hem ging kletsen terwijl hij uit t raam hing met zijn beentjes . we woonden "gelukkig" in een benedenwoning en tussen straat en raam zat "maar"1 meter 40 maar toch .
    werd gebeld door n andere buurvrouw dat hij uit zijn raam hing te kletsen ,
    mijn vriend heeft toen een beugel aan het kozijn gemaakt zodat de raam alleen nog op kiepstand kon .

Maar je kindje is nu bijna 4 , kan je hem niet heel duidelijk maken dat het levensgevaarlijk is ? en desnoods zo 'straffen"dat hij niet meer in zijn kamer mag spelen , weet niet of hij dat doet , spelen in zijn kamertje
    of elke keer waneer hij weer straf verdiend iets afnemen waar hij blij mee is ? zo gaat het hier ook geleerd van supernanny :D
    1 krat met speelgoed waar hij mee mag spelen en een met speelgoed wat is afgepakt .
    en laat hij die laatste krat nou t leukst vinden :D

Share This Page