Kans miskraam groter bij ingeblikt/opgewarmd eten

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Child, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
  2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Jap,

En van deo heb je een verhoogde kans op kanker, van zakjes eten krijg je later last van dementie en van elke dag bruin brood heb je 100 procent kans op een kans dat je dood gaat aan een hartaanval met een infecterend gezwel op je teen...

Mijn punt;
    Het zal wel! We gaan met zijn allen leven op enkel water en dan maar hopen dat wij op deze manier geen verhoogde kans hebben op rare kwaaltjes of zoiets.

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    De kans zou 80% groter zijn bij vrouwen die een hoge concentratie BPA in het bloed hebben.

Ik vraag me inderdaad ook af hoeveel ingeblikt/opgewarmd eten je dan gegeten moet hebben.

BPA's zijn sowieso slecht, dus probeer ik er al op te letten, zwanger of niet. En ingeblikt voedsel is meestal veel te zoutrijk, dus ik denk dat je nog wel meer gezondheidsproblemen hebt als je alleen maar uit de magnetron eet.

Daarmee vraag ik me meteen af of alle vrouwen uit het onderzoek allemaal even gezond waren ;).

Overigens eten wij vanavond een opgewarmde maaltijd, uit een aluminium schaaltje uit de oven, mag dat dan weer wel :p?

4. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Gefilterd water? :D

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Als de kans op een miskraam bij vrouwen die een hoge concentratie van die stof in hun bloed hebben 80% hoger is, betekent het niet dat ze 90% kans op een miskraam hebben hoor (dat zou wel héél schokkend zijn). Ze hebben dan nog steeds minder dan 20% kans op een miskraam, maar ja het is toch best een groot effect.
    Maar dat die stof slecht was als je zwanger wilt worden, wist ik al. Neuroot als ik ben raak ik al jaren zo min mogelijk kassabonnetjes aan (niet dat het lijkt te helpen, maar goed ;)).

6. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Er is al zoveel,slecht voor je tijden een zwamgerschap dat je net zo goed helemaal niet meer kan eten volgens mij :p

Gewoon alles met mate, en op gezonde wijze.

Ik vind 80% overgens wel heel erg hoog ingeschat, ik neem aan dat zit alleen is als je iedere dag blik of pot voer eet??

7. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    80 procent HOGER. Dus 80 procent hoger dan de 10 procent kans die je sowieso al hebt. Dus eigenlijk 18 procent kans.

8. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Heb me er eigenlijk nooit in verdiept, wist alleen dat die babyflesjes bpa-free zijn tegenwoordig.

Maar er staan aantal tips op deze site hoe je het beste kan vermijden
    BPA/bisphenol A is een gevaar voor de gezondheid | Mens en Gezondheid: Diversen

Oei, ik gebruik vaak kunststofflesjes en die vul ik ook opnieuw
    Ook heb ik mijn zoontjes eten vaak in plastic (voorraadbakjes ikea) opgewarmd in magnetron, denk dat daar ook BPA in zit?

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Na het lezen van de link...bijna onmogelijk vermijdbaar dus (voor nu)

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik probeer al haast geen ingeblikt eten of magnetron voer te eten, maar nu sla ik het helemaal over.

11. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Als ik het goed begrijp moeten we de unox soep uit blik afzweren bij deze?
    Vanaf nu voor onze dochter maar melk opwarmen in een porseleinen bakje en mn plastic flesje gaat bij het plastic afval!

Deel Deze Pagina