supervermoeiend: 1 jaar en overdag niet meer willen slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Nathalie6, Sep 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

Jan 7, 2008
    186
    0
    0
    #1 Nathalie6, Sep 26, 2009
    Last edited: Sep 26, 2009
    Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is net 1 en sinds een paar dagen is haar ritme overdag ver te zoeken. Normaal deed ze 2 flinke slaapjes. 1 's ochtends van 10 tot 12 en 1 van half 3 tot half 5. Nu wil ze helemaal niet meer slapen overdag. Op zich vind ik het geen probleem als ze naar 1 slaapje zou gaan maar ze trekt het gewoon niet. Dus niet slapen overdag trekt ze helemaal niet.

Het slapen gaan 's avonds/'s nachts wel helemaal goed.

Vandaag weer hetzelfde liedje. Om half tien 's ochtends begint ze te wrijven in haar oogjes, te gapen en huilen. Ik leg haar in bed. Even is het rustig maar na een kwartier is het hard huilen. Laten huilen helpt overigens ook niet. Dus even eruit gehaald. Met papa onder de douche geweest en daarna weer in bedje gedaan. Toen heeft ze ruim een uur geslapen. Vanmiddag met haar een stuk gaan lopen en om kwart voor3 gaf ze te kennen moe te zijn. Heel hard huilen, hoofdje laten hangen enzo. Dus in bed gelegd. Daar ligt ze nu 3 kwartier in maar zonder te slapen. Ik weet slapen kan je niet dwingen maar ze is echt hartstikke moe. Als je gewoon rustig in haar bedje ligt is het ook goed maar ze krijst de hele boel bij elkaar. Zodra ik even naar haar toe ga, is ze rustig dus er is niet iets ernstigs.

Van mij hoeft ze echt geen 2 slaapjes te doen van een paar uur maar als ze moe is dan is het gewoon niet te doen. Het is dan super vermoeiend.

Komt dit bekend voor bij iemand? Is dit een fase bij 1 jaar?
    En hoe ziet/zag het slaapschema er bij jullie uit bij jullie zoontje/dochtertje rond de 1 jaar?

Ik ben zo moe en het huilen zo zat.

Groetjes,
    Natalie

2. appelthee

appelthee Niet meer actief

he hoi,

lastig he! bij ons is dit een fase.. onze kleine is nu 16 maanden en heeft sinds dat we terug zijn ook "moeilijk"met tussen de middag in slaap komen.
    ikheb gewoon vol gehouden, gewoon als ze aangeeft moe te zijn in bed leggen.. soms ff knuffelen en goed leggen muziekje aan en weg lopen. en soms gewoon laten brabbelen.
    en nu ... na 3 weken flink bikkelen want het was echt een "rottijd want denk ook dat hij in zijn sprongetje zat!
    slaapt hij weer tussen de middag :D !!

hopelijk is dit voor jou ook van tijdelijke aard

3. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

Jan 7, 2008
    186
    0
    0
    Als ze in bed ligt te brabbelen, geen probleem. Maar ze huilt het hele huis bij elkaar.

Als je kindje 1x gaat slapen, hoe lang duurt dat slaapje dan en op welke tijdstip gaat hij/zij dan naar bed overdag?

4. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Hier ook eentje die net een jaar is geworden en overdag slecht slaapt. Dit is overigens vanaf het begin hoor. De laatste tijd had ik hem zover dat ie 's ochtends een uurtje sliep en 's middags een uurtje, nou, dat is heel wat. Maar nu de laatste dagen geeft ie duidelijk aan dat ie moe is, gapen, wrijven, huilen, niks willen, dus dan leg ik hem in bed of soms nog zijn wippertje, maar meneer vertikt het om te gaan slapen! Maar hij heeft het zo hard nodig, want hij is niet te genieten zo! Tips heb ik dus niet, maar ik begrijp je wel! ;)

5. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Hier ook geen slaapje meer overdag en ik heb geen tips voor je.
    Ik ga ervanuit dat het een fase is en hoop dus dat het tijdelijk is :D
    Overigens ga ik wel met haar spelen, wandelen of fietsen als ze begint te jengelen omdat ze moe is en na een minuut of 5 is het gehuil afgelopen en is ze weer gezellig.

6. Alita

Alita Niet meer actief

hier ook overdag vaak problemen...ach ja ik leg haar in bed en als ze het op krijsen gaat zetten haal ik haar maar weer eruit heeft dan toch geen zin, maar het is inderdaad vermoeiend

7. thewiz

thewiz Actief lid

Jun 27, 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Hier zijn we net overgestapt op 1 slaapje omdat ze niet meer sliep s'middags. Van 11 tot half 2 slaapt ze. Verder van de dag niet. S'avonds gaat ze om 19:00 naar bed. Maar volgens mij is het gewoon een fase. Die van mij is namelijk ook overdag niet te genieten! Zeuren, huilen, aan me hangen.... Soms wordt je er gewoon kriegel van. Ik hoop dat het snel over gaat...

Groetjes!

8. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Het is een fase, mijn zoontje heeft dit net gehad. Steeds maar 3 kwartier slapen overdag en erg moe zijn. 's avonds en 's nachts gaat het prima, slaapt aan 1 stuk door. Maar hij ging over van 2 naar 1 slaapje en heeft denk ik naar zijn ritme zitten zoeken. Nu slaapt hij 1x overdag. van half 11 tot ong 13 uur. Dan overbrugt hij de ochtend en een stukje middag. Tis nog niet voldoende op dit moment, maar 2x slapen wil hij niet meer. Heb hem er 's avonds gewoon vroeg in en dan slaapt hij zo 13 a 14 uren achterelkaar. Maar het is vermoeiend, zo heb ik het ook ervaren. Mijn zoon begon ook vlak na zijn 1e verjaardag te rommelen met zijn slaapjes. Nu heeft hij het ritme weer gevonden en is het weer goed.

Share This Page