Ben nieuwsgierig naar de Do's & Don'ts voor innesteling. Heb net een terugplaatsing gehad en ben benieuwd naar wat jullie denken wat goed is om te doen... Bewegen, of juist niet? Bepaalde medicatie gebruik, vitaminen, etc. etc.
Geen enorme inspanning leveren maar licht bewegen 9wandelen, zwemmen) is goed voor de doorbloeding. Gezond eten (vooral de gezonde vetten) en goed slapen. Buiten foliumzuur en vitamine d nu even niks anders nemen.
Toen ik een bloeding had en de ha dacht dat het de innesteling was (had positieve test) kreeg ik als advies mee om me idd wat rustig te houden, niet te gaan springen ed. Verder heb ik me wijs laten maken dat warme voeten schijnt te helpen maar volgens mij is het niet wetenschappelijk onderbouwd
geen idee wat je wel en niet moet doen, behalve dat je beter niet kan roken en drinken, ben wel nieuwsgierig, ik ga even meelezen! ohja de ronde dat ik zwanger werd gebruikte ik tarwekiemolie! verbetert geloof ik ook de doorbloeding, dat bevorderd ook de innesteling, helaas kreeg ik een miskraam, maar dat zal vast niet aan de tarwekiemolie hebben gelegen! misschien ook niet te veel dierlijke vitamine A zoals lever eten? maarja ik heb geen idee of dat met innesteling te maken kan hebben, weet alleen dat je niet teveel mag van de dierlijke vitamine A dus niet elke dag normale multi- vitamines slikken met de vitamine A dosering, die is te hoog! maar zwangerschapsvitamines moeten wel kunnen denk ik. ik heb geen feiten over do's en don'ts maar kan wel mijn ideeën of gedachten erover delen toch misschien kan iemand anders wat ik zeg dan wel weer goedkeuren of afkeuren hopelijk komen er meer goede do's en don'ts! in ieder geval ik lees mee
Ik ook! Ik zit hier ook steeds over na te denken. "Kan dit nu wel? Is dat nu niet slecht voor me?" Geen idee in hoeverre ik er rekening mee kan of zou moeten houden!
Dat ik ongepland zwanger werd voelde ik de bevruchting. Ik heb een app op mijn tel waar me cyclus op uitgerekend was en ook de 'uitegerekende' ovulatie op te zien is. Dat ik die rare krampen kreeg ging ik terug kijken op mijn app en wist meteen hoe laat het was. De avond ervoor wel gezellig bij een vriendin van me een paar drankjes gedaan en de hele week gewoon de normale dagelijkse dingen gedaan. Dus zou niet weten wat wel of niet helpt App is trouwens erg handig! De womanlog app
Ik heb gelezen dat alcohol gebruik al voor de bevruchting/innesteling nadelig kan werken (zo wel bij de man als de vrouw) dus dat doe ik nou alleen bij hoge uitzondering een glaasje.. maar aan de andere kant zijn er 1000 voorbeelden van mensen die juist in een dronken bui zwanger werden dus ja.. ohja en foliumzuur is voor de bevruchting al goed schijnbaar. En idd gezond eten en niet roken maar dat zijn de inkoppertjes toch?
Warme voeten, inderdaad, heb ik ook weleens gelezen. Ik maakte elke avond een kruikje voor op mijn buik, maar las laatst dat je dat ook beter niet kan doen. Je lichaam raakt van de wijs door de hoge temperatuur van de kruik, ziet dat als koorts/verhoging en daardoor kan het eitje juist weer afgestoten worden. Weet niet of er iets van waar is, hoor.. maar dat kruikje heb ik niet meer gebruikt na mijn eisprong.
Dat warme kruikje moet je niet tegen je buik houden maar in je onderrug en niet te warm. Anders word je idd overhit. Ik hield mijn voeten warm mbv dikke sokken. Geen alcohol geen sigaretten geen cafeïne. Wel tarwekiemolie gebruikt en mammatotaal van davitamon. Ook heb ik veel fruit gegeten en chiazaden genomen.