Gekopieerd vanuit de februariclub: Net terug van het ziekenhuis. Helaas, ik heb er geen goed gevoel over. Ik ben veel minder ver dan ik dacht, de echo wees uit dat ik maar 5w3d ben. Terwijl ik zelf 6w6d dacht (seks op 14 mei, klopt wel ongeveer). Als ik echt 5w3d ben, dan zou de bevruchting op 24 mei zijn geweest. Dat zou wel kunnen, we hadden seks op 23 mei, maar dan kun je toch NOOIT op 1 juni een hele dikke positieve test hebben? Op 2 juni deed ik zo'n predictortest, en die gaf toen 2-3 weken na conceptie aan. Dat kan dan toch ook nooit? Dat komt juist overeen met een conceptie rond 15 mei, waar ik al die tijd vanuit ging. Tja, of ik maak extreem veel HCG aan maar daar geloof ik niet in. Helaas, ik denk dat het gestopt is met groeien. Ik mag pas op 30 juni weer terug komen. Dan gaan ze weer een echo doen. Maar eigenlijk denk ik dat ik voor die tijd al een miskraam krijg Wat denken jullie? __________________
Je termijn kan nog veranderen hoor, met onze dochter kreeg ik een echo met 7w1d en was volgens de echo maar 6w. Een week later weer een echo, toen werd ik nog eens 4 dagen terug gezet. Met de termijnecho werd ik weer 9 dagen vooruit gezet. Al met al was ik dus maar 3 dagen korter zwanger dan ik zelf berekend had.
Oke, bij jou scheelde het ook wel 8 dagen. Wat zei de verloskundige daar toen van? Bij mij lieten ze vooral duidelijk merken dat het wel vreemd was dat ik op 1 juni al een (heel duidelijke) positieve test had. En dat ik best eens de komende week kon gaan bloeden.
Hier vergelijkbaar en (tot nu toe) goed nieuws. Ging met 6.2 naar vk. Alleen een ring zichtbaar. Week later kloppend hartje gezien en termijn 6.5 gezet. As dinsdag weer echo. De dag dat ik een 2e streep op mn test had was ik pas 6dpo.
Klinkt hoopvol, gefeliciteerd! Nu maar proberen het wat van me af te zetten. Ik kan er niks meer aan doen, alleen wachten.
Wanneer heb je weer een echo? Oh zie t al, 30 juni. Da's idd nog een poosje wachten. Ik wilde perse positief blijven tot t tegendeel bewezen was. De gedachte dat je er zelf geen invloed op hebt heeft me daar wel bij geholpen. Hopelijk pakt t voor jou ook zo uit!
Ook ik was veel minder ver dan verwacht, zelfs anderhalve week minder! Wij dachten bij de 1e echo al bijna 9 weken zwanger te zijn en dat bleek pas 7 weken te zijn. Ook ik heb 8 dagen na de bevruchting dus al positief getest en ook met de digitale kreeg ik 2-3 weken. Deze vraag ook bij de vk gesteld en zij zei dat het niet gek is, omdat de testen tegenwoordig zo snel positief testen.. Nu 15 weken, dus geen zorgen. Het kan echt !
Hier helaas geen positief verhaal. Hoop dat t voor jou anders is. Bij 1e echo dacht ik 7+1 te zijn. Op echo 6+3. Week erna op echo 7+3 en week daarna 8+2. Dus mooie groei. Uiteindelijk bij 9+2 (eigen termijn 10 wkn) is t vruchtje afgekomen. Dus toch iets niet goed.
Had je wel al een kloppend hartje? Termijn kan zeker kloppen en dat je meer hcg aan maakt...succes bij je volgende echo!
De echoscopiste dacht dat ze een hartje zag kloppen maar ze twijfelde. Het kan echt nog alle kanten op dus.
Hier helaas ook een minder goede ervaring. Ik dacht zelf 7 weken te zijn maar ik was vogens de echoscopiste 6 weken en hoefde me geen zorgen te maken. Volgens haar is de betrouwbaarheid van de week-indicator niet zo goed. Ik wist niet precies wanneer mijn ei was maar wel dat dat 6 weken heel erg randgeval was omdat zaadje s toch echt maar max een week overleven. Twee weken lang heb ik mij vasstgeklampt aan dat kleine kansje maar het was dus mis... Morgen ben ik naar eigen berekening 6 weken, gisteren 2 weken geleden had ik een positieve test. Ik moet nog tot 29/6 wachten op de eerste echo, 3,5 week na de eerste positieve test.
Lastig zeg... Kan me voorstellen dat het geen fijn gevoel geeft. Ik hoop dat het toch prima nieuws is straks! Ik duim! (was er specifieke reden voor vroege echo? Persoonlijk zou ik, en heb ook gedaan bij laatste ook al mocht ik eerder komen ivm eerdere mk, altijd wachten tot 9-10 wkn, juist om dit soort zenuwslopende onzekerheden te voorkomen. Omdat dan termijn met veel meer zekerheid te zeggen valt)
het was geen keuze. Ik belde het ziekenhuis omdat ik de vorige zwangerschap ook medisch was. Voor ik het wist had de assistent een afspraak en een echo ingepland. Voor mij had het niet gehoeven.
Ik heb geen ervaring met zulke vroege echo's, maar ben al 2x bij de termijnecho een kleine week teruggezet (dacht dat ik al +- 11 weken was maar obv metingen 10+2. bij huidige zwangerschap van 10+2 naar 9+3 gezet). Ik voelde heel duidelijk mijn ovulaties en zou dan positief getest hebben op 7 of 8 DPO. Bij de eerste uiteindelijk bevallen bij 38+4 en deze zit hopelijk voorlopig nog wel lekker. Wij maken blijkbaar wat kleinere foetusjes (of ze doen er gewoon lekker lang over om in te nestelen). Het kan dus alle kanten op, gewoon even afwachten tot de volgende echo!
Hier ook een positief verhaal. Met de eerste echo was ik volgens de gyn 6 à 6,5 weken ver. Het hartje klopte wel maar erg voorzichtig. Qua termijn kon het echt niet want dan zou ik op 6 dpo al een knaller van een test hebben gehad. Toen ik twee weken later weer ging was ik 'opeens' 9 weken en 1 dag zwanger. Zomaar een week kado dus En dat klopte ook weer met mijn eisprong en testen De gyn zei de eerste keer overigens dat alles nog zo klein is dat het moeilijk te meten. Een klein meetverschil kan zomaar een week in termijn schelen.
Bij mij scheelde t in eerste instantie 10 dagen! Maar met de termijnecho werd ik vervolgens weer 5 dagen vooruit gezet. Het is in t begin ook zo lastig. Een halve mm er naast meten en je hebt al een verschil van n week! Dus nog niet druk maken, gewoon de 30e afwachten
En je mag niet volgende week al terugkomen om met zekerheid vast te stellen of het hartje klopt, ik vind dit nogal vaag eerlijk gezegd. Ook dat ze het hartje misschien wel zag? Lijkt het me veel logischer om nu wel nog een extra echo in te plannen, dan weet je waar je aan toe bent. Of voelt de 30 e goed voor jou? Hier een echo met 7+ weken dacht ik zelf, bleek 6w3 dagen te zijn, dus denk dat voor termijn vroege echo's best lastig zijn.
Met 7-8 weken is er normaal gezien wel een hartje, ik neem het risico wel om wat eerder uit de onzekerheid te zijn! Ik vind deze weken al tergend lang gaan, kan er niet van slapen en ben maar met 1 ding bezig...