En waar moet ik dan naar kijken bij de beeldsensor Wat is goed? Ik kom net dit toestel tegen canon powershot sx610hs die komt als beste uit de test bij kieskeurig.nl augustus 2015. Canon PowerShot SX610 HS Black Prijzen op Kieskeurig.nl[42009-DA818902-4DBF-49F2-9832-CF37D2262D25S76671314913]-GOO-1[grp]-1[ad]-S-[+Canon%20+PowerShot%20+SX610%20+HS]&gclid=CLqU-4u248gCFdVAGwod_CMKCg Daar kom ik goede reviews over tegen. Hij is sowieso veel beter dan ons oude toestel. Maar wat is jullie idee hier over? En deze.. Sony Cybershot DSC-WX350 compact camera Roze Lastig hoor.......
Full frame is het beste (althans, voor consumenten, er is geloof ik nog wel beter, maar dat is echt heeeeel prijzig!)
Sony staat bekend om zijn carl seiz lens ... heel goed. Ik heb de oude versie hiervan gehad en gebruik die nog steeds als ik de "grote" niet mee wil nemen. Helemaal versleten maar nog steeds mooie foto's.
Bij Kieskeurig kun je in plaats van op 'Prijzen' ook op 'Specificaties' klikken en daar staat bij deze: 1/2.3 inch. Zelf zou ik daar niet voor kiezen, want dit is echt heel klein. dit is kleiner dan een inch en dat is toch het minimum waar ik voor zou gaan. Deze heeft ook een sensor van 1/2.3 inch. Het is ook lastig hoor! Er bestaat ook geen beste camera. Wel een beste camera voor jóu. Maar dat kun je alleen zelf bepalen. En je kunt ook op zoveel dingen letten, het is eigenlijk verschrikkelijk
Het is echt verschikkelijk ja, ik begin me af te vragen of ik nog wel een ander toestel wil.. Nee gekkigheid. Wat jij over die sensor schrijft, ik heb eens even gekeken bij kieskeurig.nl als ik kijk op 0,5 inch of groter, dan krijg ik bijna alleen maar toestellen van rond de 500 euro waarvan de helft niet meer leverbaar is? Althans bij compactcamera's Dat kunnen we wel betalen, maar dat heb ik er gewoonweg niet voor over.. Ik wil gewoon net dat beetje meer kunnen dan wat ik met mn oude toestel kan. Ik heb nu een Panasonic DMC-FS16. Ik maak altijd leuke fotoboeken soms vegroot ik een foto uit voor op een canvas en de kwaliteit ziet er prima uit. Na onze laatste vakantie heb ik eigenlijk geen foto' s meer geschoten omdat we halsoverkop terug moesten komen en met het overlijden van 1 van onze ouders te maken kregen. Toen ik gisteren mijn toestel pakte, ontdekte ik dat ik door de lens heen een klein zwart stipje zag. Ik heb het even goed bekeken volgens mij zit er en bijna onzichtbare beschadiging op de lens, het is echt heeeel klein, nog kleiner dan een stipje. Gewoon beschadigd dus. Ik ben de foto's op de laptop gaan terug kijken van de vakantie en de eeste foto's zie je niets, en ineens op elke foto op ongeveer dezelfde plek zie je het zitten. Dus dat toestel is gewoon overleden nu. Wat ik al aangaf als ik mijn toestel vergelijk met bijvoorbeeld de Sony Cybershot DSC-WX350 dan is hij sowieso een stuk beter qua zoom en pixels. Ik vind het heel lastig, ik kan natuurlijk wel een systeemcamera van 500 of 600 euro aan gaan schaffen buiten dat ik het veel geld vind, ben ik stiekum wel bang dat ik hem straks een paar keer gebruikt heb, en het zwaar irritant vind dat ik steeds zo'n foto tas moet meeslepen als je op vakantie bent of in een pretpark loop. Mijn man laat mij er vrij in, het maakt hem niet uit welk toestel ik koop of wat het kost, als ik er maar wel wat mee doe. Maar hij zei gisteren wel " oh schat.. 1 ding.. Een compactcamera vind ik geen probleem om mee te nemen in mijn binnenzak, evenals jou lipgloss en labello Maar als je toch een groter toestel wilt gaan kopen, prima! Maar ik ga niet met die tas shouwen" hahah gelijk heeft ie Ik ga er nog eens heel goed overnadenken of het nu een compact camera of en iets uitgebreider toestel moet worden. Pffff ( maarja, ik denk altijd maar zo als dit is waar ik me "druk" over moet maken dan is het nog allemaal niet zo erg)
Voor jou dus ook een goede ervaring met dit type toestel, het toestel spreekt me wel erg aan, ik ga er nog eens goed over nadenken Ik ga over deze ook nog even nadenken.. Sony DSC-HX60V zwart Reviews op Kieskeurig.nl
Wij hebben deze toen (4a5 jaar geleden)gekocht omdat wij net zoals jij meer zoom wilden hebben Sony DSC-HX100V zwart Specificaties op Kieskeurig.nl Alleen deze is nu volgens mij niet meer verkrijgbaar maar je hebt wel al 3 (?)opvolgers ervan. Hij bevalt nogsteeds erg goed, mooie foto's, mooie hd filmpjes. Ik vond hem alleen te traag om mooie foto's van oa onze hond te maken dus hebben we en half jaar geleden de Sony a58 met een tamron 18-270mm lens aangeschaft. Deze bevalt tot nu toe ook erg goed alleen was ik wel heel wat meer dan 250 kwijt
De camera die je nu hebt is een travelzoomcamera. Hieronder de specificaties van wat je nu hebt, dan kun je het misschien beter vergelijken met wat je online vindt Panasonic DMC-FS16 Travelzoomcamera (compact) Optisch zoombereik: 4 Kleinste diafragmawaarde: 3,1 - 6,5 Sensorgrootte effectief: ±7,6 mm (CCD-technologie) In verkoop sinds januari 2011 Beeldstabilisatie: Ja Effectief aantal megapixels: 14,1 Bereik sluitertijden in sec: 1/1600 - 60 sec ISO bereik: 6400 Type flitser: Vast ingebouwd Maximale videoresolutie: 1280 x 720 Beelden per seconde (max.): 30 Grootte intern geheugen: 70 MB Afmetingen (hxbxd): 5,4 x 9,4 x 1,9 cm Gewicht: 119 gram De Panasonic Lumix DMC-FS16 is een eenvoudige, kleine en relatief goedkope camera van nog geen twee centimeter dik. Het zoombereik is beperkt van 28 mm groothoek tot 112 mm tele (4x). Een van de belangrijkste aspecten waar wij op testen, is de fotokwaliteit. We zien bijvoorbeeld dat de foto's - bij goed licht - scherper zijn dan van veel andere platte cameraatjes. Filmen in HD-kwaliteit is ook mogelijk. We hebben dat getest in verschillende lichtomstandigheden, met wisselende resultaten. Nadelen: Kwaliteit scherm in afspeelstand onvoldoende (fletse kleuren en lage resolutie), Video bij weinig licht onvoldoende (heel donker) Totaalscore Consumentenbond: 6,0 Fotokwaliteit: 7,2 Resolutie en scherpte: 6,1 Snelheid: 5,6 Bediening 5,9 Scherm: 4,2 Zoeker : N.v.t. Flitser: 5,7 Videokwaliteit: 5,9
KameraExpress heeft nu toevallig heel goede aanbiedingen Bijvoorbeeld: Nikon 1 J4 + 10-30mm PD-zoom 269,- (i.p.v. 629,00) Nikon 1 J4 + 10-30mm PD-zoom zwart | www.kamera-express.nl Kleine systeemcamera Optisch zoombereik: 27 - 81 mm =3x Kleinste diafragmawaarde: 3,5 - 5,6 Sensorgrootte effectief: 15 mm (13,2 x 8,8 mm) (CMOS-technologie) In verkoop sinds april 2014 Beeldstabilisatie: Ja, optisch en digtaal Effectief aantal megapixels: 18,2 Bereik sluitertijden in sec: 1/16000-30 sec ISO bereik: 160 - 12800 Type flitser: Handmatig opklappen, automatisch opklappen, sterkte instelbaar, slow sync Maximale videoresolutie: 1920 x 1080 (HD) Beelden per seconde (max.): 60 Grootte intern geheugen: n.v.t. Afmetingen (hxbxd): 10,9 x 6 x 2,9 cm Gewicht: 252 + 81 (lens) = 333 gram De Nikon 1 J4 is een compacte systeemcamera. De body is 29 mm dik en met lens weegt hij 333 gram. De optische en digitale beeldstabilisatie compenseren voor trillende handen. Het aanraakscherm toont uitleg en hulplijnen. De flitser klapt automatisch of handmatig op. De camera kan filmen in HD met stereogeluid, of in slowmotion. De camera werkt met een Micro-SD geheugenkaart. Voor wie de belichting zelf wil regelen is er de M-stand, diafragma- of sluitertijdvoorkeuze ook voor video. Verder beschikt de 1 J4 + 1 o.a. over: draaipanorama, timelapsefilmpjes en continu scherpstellen. Nadelen: Fotos bij weinig licht net niet voldoende, Tijd tussen twee foto's lang, Flitser net niet voldoende (onderwerpen ver weg zijn donker, beetje ruis), Video bij weinig licht slecht (te donker), Geluidskwaliteit video net niet voldoende (Beetje last van gezoem, ruis en blikkerig geluid) Totaalscore Consumentenbond: 6,2 Fotokwaliteit: 6,1 Resolutie en scherpte: 6,9 Snelheid: 6,5 Bediening 6,4 Scherm: 6,8 Zoeker : N.v.t. Flitser: 5,3 Videokwaliteit: 5,2 # Nikon Coolpix P600 Nikon Coolpix P600 zwart | www.kamera-express.nl 299,- (i.p.v. 439,00) Superzoomcamera (compact) Optisch zoombereik: 24 - 1440 mm =60x Kleinste diafragmawaarde: 3,3 - 6,5 Sensorgrootte effectief: 7 mm (1/2,3 inch) (CMOS-technologie) In verkoop sinds februari 2014 Beeldstabilisatie: niet getest Effectief aantal megapixels: 15,9 Bereik sluitertijden in sec: 1/4000-1 sec ISO bereik: 100 - 6400 Type flitser: Handmatig opklappen, sterkte instelbaar, slow sync Maximale videoresolutie: 1920 x 1080 (HD) Beelden per seconde (max.): 60i of 30p Grootte intern geheugen: 56 MB Afmetingen (hxbxd): 12,5 x 8,5 x 11,5 cm Gewicht: 252 + 81 (lens) = 600 gram De Nikon Coolpix P600 is een superzoomcamera met wifi en 60 keer zoom, van 24 mm groothoek tot 1440 mm supertele. Hij weegt 600 gram. De CMOS-beeldsensor heeft een diagonaal van ongeveer 7 mm. In de zoeker zie je een klein schermpje, alsof je door de camera heen kijkt. Brildragers kunnen de sterkte aanpassen van -4 tot +4. De optische en digitale beeldstabilisatie compenseren voor trillende handen, ook bij filmen. De accu kun je alleen in de camera opladen. Het draaibare scherm heeft een hoge resolutie en toont uitleg. De flitser moet je altijd handmatig opklappen. De camera kan filmen in HD met stereogeluid. Verder zijn timelapsefilmpjes mogelijk, waarmee je bijvoorbeeld zichtbaar maakt hoe een bloemknop opent. Voor wie de belichting zelf wil regelen is er de M-stand, diafragma- of sluitertijdvoorkeuze. Verder beschikt de Coolpix P600 o.a. over continu scherpstellen, HDR en draaipanorama. Nadelen: Kleine elektronische zoeker, Beeldstabilisatie onvoldoende, Veel last van bewegingsonscherpte bij weinig licht, Oogt en voelt als plastic, Snelheid net niet voldoende, Tijd tussen twee foto's lang, Camera start erg traag op voor filmen, Video bij weinig licht te donker en rood, 5 talen per papieren handleiding Totaalscore Consumentenbond: 6,2 Fotokwaliteit: 6,3 Resolutie en scherpte: 7,8 Snelheid: 4,7 Bediening 6,9 Scherm: 7,2 Zoeker : 7,4 Flitser: 7,8 Videokwaliteit: 5,9 # Panasonic Lumix DMC-GM1 + 12-32mm 349,- (i.p.v. 749,00) Zoekresultaten - Kamera Express, Voor 23:59 uur besteld, morgen in huis! Kleine systeemcamera Optisch zoombereik: 24 - 64 mm =2,67x Kleinste diafragmawaarde: 3,5 - 5,6 Sensorgrootte effectief: 18 mm (17,3 x 13 mm: 4/3 inch) (CMOS-technologie) In verkoop sinds december 2013 Beeldstabilisatie: niet getest Effectief aantal megapixels: 15,8 Bereik sluitertijden in sec: 1/16000-60 sec ISO bereik: 200 - 25600 Type flitser: Handmatig opklappen, sterkte instelbaar, slow sync Maximale videoresolutie: 1920 x 1080 (HD) Beelden per seconde (max.): 50i of 50p Grootte intern geheugen: n.v.t. Afmetingen (hxbxd): 10,7 x 5,8 x 3,2 cm (lens: 3,3 x 5,5 cm) Gewicht: 221 + 75 (lens) = 296 gram De Panasonic Lumix DMC-GM1K is een heel kleine compacte systeemcamera met wifi. Hij is getest met de 'G VARIO 12-32mm 1:3.5-5.6 MEGA OIS'-lens met 2,6 keer zoom. De body is 32 mm dik en met lens weegt hij 296 gram. De CMOS-beeldsensor heeft een diagonaal van ongeveer 22 mm. De optische beeldstabilisatie compenseert trillende handen, ook bij filmen. De Li-Ion-accu kun je niet in de camera opladen. Scherpstellen en de foto vastleggen kan eventueel door op de gewenste plek op het scherm te drukken. De flitser moet je altijd handmatig opklappen. De GM1K kan filmen in HD met stereogeluid. Ook timelapse- en stopmotion is mogelijk. De belichting regel je zelf met de M-stand, diafragma- en sluitertijdvoorkeuze, ook bij filmen. Automatische beeldvergroting helpt tijdens handmatig scherpstellen. De GM1K is er in drie kleuren. Nadelen: Zeer veel last van lichtreflecties in de lens, Camera start erg traag op voor filmen, Veel last van een waas over donkere delen in foto, Slechte grip op het nep-leren oppervlak Totaalscore Consumentenbond: 7,2 Fotokwaliteit: 7,2 Resolutie en scherpte: 8,1 Snelheid: 6,6 Bediening 6,9 Scherm: 8,7 Zoeker : n.v.t. Flitser: 6,7 Videokwaliteit: 7,1 # Nikon Coolpix S9900 Winter Promo Bundel 349,- (i.p.v. 499,00) Zoekresultaten voor s9900 Winter Deal - Kamera Express, Voor 23:59 uur besteld, morgen in huis! Consumentenbond Beste uit de test Travelzoomcamera (compact) Optisch zoombereik: 25 - 750 mm =30x Kleinste diafragmawaarde: 3,7 - 6,4 Sensorgrootte effectief: 8 mm (1/2,3 inch) (CMOS-technologie) In verkoop sinds februari 2015 Beeldstabilisatie: Optisch en digitaal Effectief aantal megapixels: 15,9 Bereik sluitertijden in sec: 1/4000-8 sec ISO bereik: 125 - 6400 Type flitser: Handmatig opklappen, slow sync Maximale videoresolutie: 1920 x 1080 Beelden per seconde (max.): 60i of 30p Grootte intern geheugen: 473 MB Afmetingen (hxbxd): 11,3 x 6,8 x 4 cm Gewicht: 295 gram De Nikon Coolpix S9900 is een goede compactcamera met groot zoombereik en vele functies. Hij heeft een mooi ontwerp dat eruit ziet als metaal. Het is ook een goed formaat met goede grip en genoeg ruimte voor de duim achterop. De knoppen zijn goed geplaatst. Het menu heeft veel functies, maar navigeren gaat eenvoudig op het draaibare scherm. Dit model voelt helaas aan als plastic. Handig is de extra knop om verbinding te maken met een smartphone. Ook is er een knop waarmee de ingebouwde wereldkaart zichtbaar gemaakt kan worden. Dit model heeft zelfs een ingebouwd elektronisch kompas. Hij is in 2 kleuren verkrijgbaar. Nadelen: Foto's bij weinig licht zijn matig, Flitser is matig Totaalscore Consumentenbond: 6,9 Fotokwaliteit: 7,2 Resolutie en scherpte: 7,6 Snelheid: 7,1 Bediening: 6,7 Scherm: 7,3 Zoeker : n.v.t. Flitser: 5 Videokwaliteit: 6,3 Hopelijk heb je hier wat aan
maansneeuw, bedankt voor de aanbiedingen ik ga ze stuk voor stuk even bekijken De allereerste camera waar vorige week mijn blik op viel is deze COOLPIX L840 Bridge COOLPIX Digitale camera's Alleen zit daar geen accu in maar gewoon aa batterijen wat ik echt een minpunt vind.. voor de rest spreekt het mij heel erg aan. Maar die is dan weer niet supercompact.. Ik hoop niet dat ik als een zeur overkom maar wil ook niet overhaast een miskoop doen Wat is jouw oordeel over deze camera? Ik ga die van jou even bekijken
Ik snap het hoor En no worries ik vind het leuk om dit te bekijken. Ik doe 'm even zoals die anderen Nikon Coolpix L840 189,- Consumentenbond Beste Koop Superzoomcamera (compact) Optisch zoombereik: 22,5 - 855 mm =38x Kleinste diafragmawaarde: 3 - 6,5 Sensorgrootte effectief: 8 mm (1/2,3 inch) (CMOS-technologie) In verkoop sinds februari 2015 Beeldstabilisatie: Ja, optisch en digtaal Effectief aantal megapixels: 15,9 Bereik sluitertijden in sec: 1/4000-1 sec ISO bereik: 125 - 6400 Type flitser: Handmatig opklappen, slow sync Maximale videoresolutie: 1920 x 1080 (HD) Beelden per seconde (max.): 60i of 30p Grootte intern geheugen: 20 MB Afmetingen (hxbxd): 11,4 x 7,9 x 9,6 cm Gewicht: 597 gram De Nikon Coolpix L840 is een flinke compactcamera met normale functies en een groot zoombereik: een superzoomcamera. Dit model ligt lekker stevig in de hand, met aan de achterkant genoeg ruimte voor je duim. De knoppen zijn goed geplaatst en van de juiste grootte. Handig is de terugkeerzoomknop, waarmee je tijdelijk uitzoomt om je onderwerp makkelijker weer in beeld te krijgen. Het menu op het draaibare scherm is goed opgebouwd. Helaas ziet dit toestel er uit als plastic en voelt hij ook zo. De zoomknop slecht uitgevoerd. Opvallend zijn de tweede zoomschakelaar en de terugkeerzoomknop op de lens. Ook is er een extra knop om verbinding te maken met je smartphone. Hij is in 3 kleuren verkrijgbaar.In onze test kwam naar voren dat het zoombereik te groot is om alle testopstellingen volledig ingezoomd te testen. Nadelen: Beeldstabilisatie is matig, Bediening is onvoldoende Totaalscore Consumentenbond: 6,1 Fotokwaliteit: 6,5 Resolutie en scherpte: 7,1 Snelheid: 5,8 Bediening 4,1 Scherm: 6,9 Zoeker : N.v.t. Flitser: 6,3 Videokwaliteit: 6,1 Ik vind het een vrij kleine sensor, al is die wel iets groter dan wat je nu hebt, maar het scheelt niet veel. Ik ben nog niet helemaal overtuigd van deze
Deze camera's krijgen van de Consumentenbond allemaal een 7 of hoger op fotokwaliteit en een 6 of hoger op videokwaliteit. En hebben een sensor groter dan 8 mm (die je nu hebt is ongeveer 7,6). Aanraders: 1. Pentax K-S1 met DA L 1:3.5-5.6 18-55 mm AL 349,- Grote spiegelreflexcamera Zoom: 27 - 82,5 mm =3x Sensor: 28 mm (23,5 x 15,6 mm), CMOS-technologie Megapixels: 20 Afmetingen body (hxbxd): 12,2 x 9,4 x 7,7 cm (Lens: 8,1 x 6,7 cm) Gewicht: 591 + 213 (lens) = 804 gram Totaalscore Consumentenbond: 6,8 Fotokwaliteit: 7 Resolutie en scherpte: 6,7 Snelheid: 6,4 Bediening: 7,1 Scherm: 6,5 Zoeker: 9,3 Flitser: 6,6 Videokwaliteit: 6 De Pentax K-S1 is een spiegelreflexcamera met geavanceerde functies. De mechanische beeldstabilisatie compenseert trillende handen, ook bij filmen. De Li-Ion-accu kun je niet in de camera opladen. Het scherm heeft een hoge resolutie en toont uitleg, hulplijnen en histogram. De flitser moet je altijd handmatig opklappen, ook kun je een losse flitser aansluiten. De camera kan filmen in HD met stereogeluid. Voor wie de belichting zelf wil regelen is er de M-stand, diafragma- of sluitertijdvoorkeuze. Automatische beeldvergroting en focus peaking helpen tijdens handmatig scherpstellen. De K-S1 is verkrijgbaar in 12 kleuren. Nadelen: Camera oogt en voelt plastic; Geen goede grip; Kleuren soms net niet voldoende; Portret bij daglicht zonder flits onvoldoende: rood te fel, huidskleuren te bleek, beetje vaag en beetje ruis; AF-MF knop slecht gemaakt; Knoppen in cirkelvorm achterop te krap bemeten; Ontspanknop heeft onduidelijk indrukmoment Voordelen: Fotokwaliteit ruim voldoende, ook bij weinig licht; Weinig last van ruis; Handmatig scherpstellen erg makkelijk, soepel en precies; Scherpstellen bij weinig licht normaal tot zeer snel; Beeldstabilisatie uitstekend; Resolutie/scherpte ruim voldoende; Weinig last van lichtreflecties in de lens (lichtbron in beeld); Kwaliteit zoeker uitstekend; Snelheid ruim voldoende, o.a. erg kleine afdrukvertraging bij weinig licht; Instellen camera gaat makkelijk via knoppen en snelmenu # 2. Sony alpha 5000 met SEL-P1650 (ILCE-5000K) 359,- Kleine systeemcamera Zoom: 24 - 75 mm =3x Sensor: 28 mm (23,2 x15,4 mm), CMOS-technologie Megapixels: 19,8 Afmetingen:12 x 6,3 x 3,7 cm (Lens: 3,5 x 6,5 cm) Gewicht: 274 + 122 (Lens) = 396 gram Totaalscore Consumentenbond: 7,0 Fotokwaliteit: 7,4 Resolutie en scherpte: 7,2 Snelheid: 5,8 Bediening: 6,7 Scherm: 6,3 Zoeker: n.v.t. Flitser: 5,6 Videokwaliteit: 7,9 De Sony Alpha 5000 is een compacte systeemcamera met wifi. De body is 37 mm dik en met lens weegt hij 396 gram. De optische beeldstabilisatie compenseert trillende handen, ook bij filmen. De Li-Ion-accu kun je alleen in de camera opladen. Het draaibare scherm toont uitleg, fotografietips, hulplijnen en histogram. De flitser moet je handmatig opklappen. De camera kan filmen in HD met stereogeluid. Voor wie de belichting zelf wil regelen is er de M-stand, diafragma- of sluitertijdvoorkeuze, ook bij filmen. Verder beschikt de Alpha 5000 over: draaipanoramafunctie, continu scherpstellen, HDR en aansluiting voor afstandsbediening. Hij is verkrijgbaar in 3 kleuren. Nadelen: Flitsfotos beetje overbelicht; Scherm bij weinig licht bleek, gelig met ruis; Tegenlichtportret onvoldoende; Veel last van lichtreflecties in de lens (bij lichtbron buiten beeld); Lange tijd tussen twee fotos en trage serie-opnamestand Voordelen: Fotokwaliteit goed, bij weinig licht ruim voldoende (dan wel vrij oranje, maar weinig ruis); Uitstekende beeldstabilisatie; De opgegeven batterijduur is 420 foto's; Goede videokwaliteit, met goed geluid, maar zoomen storend hoorbaar; Goede handleiding; Logische en consistente bediening van het menu # 3. Nikon D3300 met 18-55 VRII 435,- Spiegelreflexcamera Zoom: 27 - 82,5 mm =3x Sensor: 28 mm (23,5 x 15,6 mm), CMOS-technologie Megapixels: 24 Afmetingen: 12,5 x 9,8 x 7,8 cm (Lens: 7,2 x 6,8 cm) Gewicht: 494 + 206 (lens) = 700 gram Totaalscore Consumentenbond: 7,3 Fotokwaliteit: 7,2 Resolutie en scherpte: 8,1 Snelheid: 6,5 Bediening: 7,3 Scherm: 8,5 Zoeker: 8,4 Flitser: 6,1 Videokwaliteit: 7,8 De Nikon D3300 is een kleine en lichte spiegelreflexcamera. Brildragers kunnen de sterkte aanpassen van -1,7 tot +0,5. De optische beeldstabilisatie compenseert trillende handen, ook bij filmen. De Li-Ion-accu kun je niet in de camera opladen. Het scherm heeft een hoge resolutie en toont uitleg, fotografietips en hulplijnen. De flitser klapt automatisch of handmatig op, ook kun je een losse flitser aansluiten. De camera kan filmen in HD met stereogeluid. Via de microfoonaansluiting en de handmatige versterkingsregeling is het met stereogeluidgeluid van de films te verbeteren. Voor wie de belichting zelf wil regelen is er de M-stand, diafragma- of sluitertijdvoorkeuze. Nadelen: Veel last van lensreflecties bij lichtbron in beeld; Geen aanraakscherm; Geen wifi Voordelen: Fotokwaliteit ruim voldoende, bij fel licht zeer goed; Resolutie/scherpte goed; Weinig last van ruis; Zeer weinig last van donkere hoeken en lensreflecties bij lichtbron buiten beeld; Video goed, geluid zeer goed en films afspelen gaat makkelijk; Scherm en zoeker zeer goed; Snelheid ruim voldoende: start erg snel op voor fotograferen en tijd tussen twee losse foto's kort; Verwisselen lens en geheugenkaart gaat erg makkelijk; De opgegeven batterijduur is heel lang: 700 opnamen; Handleiding zeer goed; Ergonomische greep rechterhand, ruimte voor duim achterop, goed geplaatste knoppen # 4. Nikon Coolpix A 479 Geavanceerde compactcamera (met grote sensor) Zoom: 28 mm =1x Sensor: 28 mm (23,6x15,6) (CMOS-technologie) Megapixels: 16,1 Afmetingen: 11,1 x 6,43 x 4,03 cm Gewicht: 327 gram Totaalscore Consumentenbond: 7,4 Fotokwaliteit: 7,8 Resolutie en scherpte: 8,3 Snelheid: 5 Bediening: 7,8 Scherm: 8,4 Zoeker: n.v.t. Flitser: 6,8 Videokwaliteit: 7,6 De Nikon Coolpix A is een geavanceerde camera met 28 mm groothoek. Hij weegt 327 gram. De CMOS-beeldsensor heeft een diagonaal van ongeveer 28mm. De beeldstabilisatie kan niet uitgezet worden. De Li-Ion-accu kun je niet in de camera opladen. Het scherm heeft een hoge resolutie en toont uitleg, fotografietips en hulplijnen. De flitser moet je altijd handmatig opklappen. Ook kun je een losse flitser aansluiten. De camera kan filmen in HD met stereogeluid. Automatische beeldvergroting helpt tijdens handmatig scherpstellen. Voor wie de belichting zelf wil regelen is er de M-stand, diafragma- of sluitertijdvoorkeuze. Met een optionele accesoire kun je gebruik maken van wifi. Gps-bepaling kan via een gekoppelde smartphone. Met ViewNX2 kun je RAW-bestanden omzetten naar jpg en kun je foto's bewerken. Verder heeft hij o.a. intervalopname/timelapsefotografie, exposurebracketing, spot focusing/focus lock, focustracking en continu scherpstellen. De optische zoeker DF-CP1 moet je er los bij kopen. Nadelen: Snelheid net niet voldoende: grote afdrukvertraging Voordelen: Fotokwaliteit goed: zeer scherpe foto's met goede kleuren, weinig last van ruis en zeer weinig last van vertekening; Flitser ruim voldoende: zichtbare ruis, onscherp, goede verdeling van flitslicht; Scherpstellen zeer goed, ook bij weinig licht, handmatig scherpstellen via scherm erg makkelijk; Kwaliteit scherm zeer goed: weinig reflectie in het scherm, goede kleurweergave en snelle verversingssnelheid bij bewegend beeld; Camera start snel op voor filmen en de tijd tussen twee losse foto's is kort; Bediening goed: verwisselen geheugenkaart en batterij gaat erg makkelijk, geavanceerde instellingen zijn snel ingesteld; Handleiding zeer goed: goede inhoudsopgave, goed overzicht knoppen in handleiding, tips voor gebruik oplaadbare batterijen, nuttige tips bij storingen #
5. Samsung NX3000 met 16-50mm PZ OiS 369 Kleine systeemcamera Zoom: 24,6 - 77 mm =3x Sensor: 27 mm (23,5 x 15,7 mm) CMOS-technologie Megapixels: 20 Afmetingen: 12,3 x 8,4 x 5 cm (Lens: 3,7 x 6,5 cm) Gewicht: 292 + 110 (lens) = 402 gram Totaalscore Consumentenbond: 7,0 Fotokwaliteit: 7,5 Resolutie en scherpte: 8,3 Snelheid: 5,8 Bediening: 6,9 Scherm: 7 Zoeker: n.v.t. Flitser: 7 Videokwaliteit: 6,9 De Samsung NX 3000 is een compacte systeemcamera. Met lens weegt hij 402 gram. De optische beeldstabilisatie compenseert trillende handen. Het draaibare scherm toont uitleg, hulplijnen en histogram. De los meegeleverde flitser moet je handmatig opklappen, ook kun je een losse flitser aansluiten. De camera kan filmen in HD met stereogeluid, of in slowmotion. De camera werkt met een Micro-SD geheugenkaart. Voor wie de belichting zelf wil regelen is er de M-stand, diafragma- of sluitertijdvoorkeuze. Automatische beeldvergroting helpt tijdens handmatig scherpstellen. Verder beschikt de NX over draaipanorama, timelapsefimpjes en continu scherpstellen. Nadelen: Zeer veel last van lichtreflecties in de lens (lichtbron buiten beeld); Camera start traag op voor fotograferen; Geluidskwaliteit onvoldoende (beetje gezoem, ruis en geslis) Voordelen: Fotokwaliteit goed; Foto bij fel licht uitstekend; Beeldstabilisatie uitstekend, ook bij weinig licht; Video bij daglicht uitstekend; Kleuren goed; Portret bij daglicht zonder flits goed; Foto binnenshuis met details zeer goed; De opgegeven batterijduur is lang: 370 # 6. Canon EOS 1200D met EF-S 18-55mm 1:3,5-5,6 IS II 299,- Spiegelreflexcamera Zoom: 29 - 88 mm =3x Sensor: 26 mm (22,3 x 14,9 mm) CMOS-technologie Megapixels: 17,9 Afmetingen: 13 x 10,1 x 8,3 cm (Lens: 8,2 x 6,8 cm) Gewicht: 517 + 211 (lens) = 728 gram Totaalscore Consumentenbond: 7,1 Fotokwaliteit: 7,1 Resolutie en scherpte: 6,9 Snelheid: 6,6 Bediening: 7,7 Scherm: 7,9 Zoeker: 8,2 Flitser: 6,9 Videokwaliteit: 6,8 De Canon EOS 1200D is een spiegelreflexcamera. Met lens weegt hij 728 gram. De optische beeldstabilisatie compenseert trillende handen. De Li-Ion-accu kun je niet in de camera opladen. Het scherm toont uitleg, hulplijnen en histogram. De flitser moet je handmatig opklappen, ook kun je een losse flitser aansluiten. De camera kan filmen in HD met monogeluid. Voor wie de belichting zelf wil regelen is er de M-stand, diafragma- of sluitertijdvoorkeuze, ook bij filmen. Verder beschikt de EOS 1200D over: continu scherpstellen en aansluiting voor afstandsbediening. Nadelen: Erg traag bij gebruik scherm tijdens fotograferen (LiveView); Portret met tegenlicht is te donker met verkeerde focus; Camera oogt en voelt plastic Voordelen: Weinig last van lichtreflecties in de lens bij lichtbron in beeld; Snel bij gebruik zoeker, ook bij weinig licht; Foto's bij weinig licht ruim voldoende, wel een beetje oranje/rood; Zeer weinig last van donkere hoeken; Portret met flits zeer goed; Goed scherm; Zoom gaat traploos en zeer precies via de lens; Instellen van camera gaat makkelijk, o.a. door draaischijf en snelmenu; Goed te bedienen met één hand met stevige grip door rubber ____________________________________________________ Zo Andere aanraders zijn: * 7. Olympus OM-D E-M5 met 12-50mm ED EZ (499,-) * 8. Panasonic Lumix DMC-GF7K met LUMIX G VARIO 12-32mm (389,- > Consumentenbond Beste Koop) * 9. Panasonic Lumix DMC-GM1(K) met LUMIX G VARIO 12-32mm (349,-) * 10. Canon PowerShot G7 X (514) * 11. Sony Cyber-shot DSC-RX100 (379) * 12. Canon PowerShot SX710 HS (249) Die wil ik ook nog wel verder voor je uitwerken maar werd anders wat veel misschien haha ^-^
Bekijk deze even, super camera met voor een compact camera grotere sensor. Ik heb hem gehad, nu het nieuwste model maar die is errrrug duur. Het nadeel van de superzooms is kwaliteitsverlies, vooral aan de 'lange' kant, zou ik persoonlijk dus nooit voor kiezen. Sony Cybershot DSC-RX100 Digitalstreet.nl