Ik merk dat ik vragen houd over mijn eerste zwangerschap. Mijn baby was bij de eerste echo een week verder dan ik dacht. Daaruit heb ik toen geconcludeerd dat mijn eisprong op dag 7 van mijn cyclus moest hebben plaatsgevonden, maar mijn eisprong blijkt altijd mooi in het midden van de cyclus te zitten. Het is me echt nog altijd een raadsel wanneer ik precies ben zwanger geraakt. Evenzo heb ik veel vragen bij de tweede keer. Kan het zijn dat een embryo in de eerste weken veel harder groeit dan normaal?
Ik dacht dat ze de eerste 12 weken ongeveer even hard groeien en erna op eigen tempo. Kan t verkeerd hebben....
Een klein meet verschil op dit termijn kan gelijk een week verschil opleveren. Ik had het zelfs al met een follikel meting: zat 2 dagen tussen en conclusie was dat follikel niet was gegroeid. En daarna ineens groeispurt had gemaakt. Maar de gyn gaf aan dat verschil in meting tussen personen ook een grote rol speelt. Hoeft maar 1 mm korter op te meten en je hebt een ander resultaat.
@Nina Sanders was ook verbaasd dat ze 5 dagen vooruit was gezet terwijl ze onder behandeling in het ziekenhuis was. Sommige dingen zijn onverklaarbaar, of inderdaad te verklaren door een verkeerde meting. Als je je ovulatiedatum wilt weten kan je het beste gaan temperaturen en/ of ovulatietesten gebruiken.
@Viviennee werd ruim een week teruggezet, toch? En uiteindelijk weer op schema. Soms is het een meetfout maar het kan ook zijn dat er sprake is van een spurtje.
Ja. Baby 1 5 dagen terug geloof ik, en met termijn uiteindelijk weer mijn berekende datum. Baby 3 was minstens een week teruggezet, en met termijn weer precies mijn berekende datum.
Mijn eerste ook een week vooruit. Kan gewoon niet. Bij de tweede ook zoiets. De derde niet. Ik ben opgehouden erover na te denken. Volgens mij is die echo helemaal niet zo betrouwbaar als men denkt. Maargoed.