supplementen of kruiden voor mannen !!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zonnetje2013, 27 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nadina32

nadina32 Lid

5 mei 2010
    94
    0
    0
    buschauffeur
    Leiden
    Wij danken er waarschijnlijk onze eerste aan! :) Weet niet of ik hier een merk mag noemen de vitamines die mijn man gebruikt heeft een heel draaiboek voor de man en vrouw hierover. Ben toevallig vanochtend langs een reformwinkel geweest....

2. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Mijn man slikt zink tabletten en multivit tabletten waar van alles in zít waaronder foliumzuur

3. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Wat handig om te lezen dit!

Zal morgen na mijn werk gelijk even naar de drogist :D

4. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Mijn man slikt b- daddy, freakin duur, maar het heeft wel effect. Volgens mij is selenium en zink een beetje hetzelfde hoor. Hij slikt ook foliumzuur.

5. nadina32

nadina32 Lid

5 mei 2010
    94
    0
    0
    buschauffeur
    Leiden
    Ja dat het duur is die vitamines heb ik ook gemerkt!!!!

6. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Selenium en zink zijn niet hetzelfde, want het zijn andere mineralen. Wel dienen ze in dit geval hetzelfde doel. Het schijnt dat je in Nederland bijna standaard een seleniumtekort hebt, doordat het hier niet in de bodem zit en planten (groenten) het niet kunnen opnemen. Groenten etc. bevatten dus te weinig selenium. In Brazillie zit dat juist veel selenium in de bodem, vandaar dat paranoten (brasil nuts) erg veel selenium bevatten. Teveel selenium is natuurlijk ook niet goed.

En voor de volledigheid: als je zink bijslikt, moet je eigenlijk ook een klein beetje koper bijslikken. Zink en koper zijn elkaars concurrenten, dus als je veel zink binnenkrijgt, gaat dit ten koste van je koperinname en kan je een tekort krijgen. Voor de rest schijnt koper niet zoveel nut te hebben voor de vruchtbaarheid. Ik heb alleen nog nooit losse kopersupplementen gezien, al zit het wel in sommige multi's.

Foliumzuur is een B vitamine (B11), dus in een B complex zit ook foliumzuur.

7. poppemie

poppemie Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.037
    0
    0
    België
    Aha wil jouw mannetje dit eigenlijk ook niet nemen?
    Mijn ventje sputtert ook nog tegen. Hij zegt dat als dat echt zou werken, dat de gyne dit zeker zelf zou hebben voorgesteld :cool:.
    Stom eh!

Straks nog eens een babbeltje maken :p.

8. poppemie

poppemie Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.037
    0
    0
    België
    Waarom denken jullie daar je eerste kindje aan te danken te hebben?
    Wilde het ook eerst niet lukken bij jullie?
    Was het effect van de vitaminen te zien in de zaadtestjes van jouw man?

9. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ poppemie: hij is in ieder geval heel sceptisch en wil eigenlijk overal wetenschappelijk bewijs voor ;) Gelukkig staan in dat boek allerlei verwijzingen naar wetenschappelijke onderzoeken en is het mede-geschreven door een amerikaanse gyn, dus accepteert hij het nog tot zekere hoogte. Maar zijn scepsis is ook richting gyn, dus als ik zeg dat de farmaceutische industrie er niet aan zou verdienen als vitamines (of andere natuurlijkere dingen) dure medicijnen deels overbodig zouden maken, is hij het wel met me eens ;)

10. poppemie

poppemie Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.037
    0
    0
    België
    Hihihi...ik hoor precies mijn mannetje spreken. Alleen ik heb hem nog niet kunnen overtuigen ;).
    Misschien moet ik dat boek ook maar eens gaan halen :p.

11. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    @poppemie: haha, het boek vond ik wel nuttig, hoewel het ook veel vanuit het perspectief van de chinese geneeskunde is geschreven, dus met dingen over 'lever-energie' etc. Voor dergelijke mannen misschien niet iets dat het al met al geloofwaardig maakt ;) Maar op google zijn ook heel veel onderzoeken te vinden, vooral als je in het Engels zoekt (bijv. 'folic acid fertility man')

Deel Deze Pagina