Hej dames Een vraagje Ik ben erg onregelmatig ongesteld (30 dagen, 45 dagen, 38 dagen ) Ik heb sinds vrijdag vruchtbaar slijm ik heb het nooit eerder gemerkt, overal op internet lees ik dat het rekbaar helder slijm moet zijn alleen bij mij is het al die dagen al wittig rekbaar slijm , is dit geen goed teken of? Mijn temperatuur is nu al 3 dagen gedaald en de ovulatie testen zijn ook niet positief, uit nieuwsgierigheid heb ik vanmiddag nog even me temperatuur gemeten die was 1.1 hoger dan vanmorgen ik heb m er niet bij op gezet in mijn grafiek, omdat die officieel dan niet telt zouden jullie mee willen kijken bij mijn ovulatie testen en mijn temperatuur curve? Ik snap er Niets meer van namelijk Omdat ik een tijd te weinig schildklier hormoon heb gehad ben ik erg bang dat ik geen ei sprongen meer heb
Van temperaturen en ovutesten heb ik weinig verstand. Wel heb ik de verloskundige van dit forum laatst dezelfde vraag gesteld als jij nu doet, betreffende het vruchtbare slijm. Wittig slijm is ook prima, daar komt het op neer. Waarschijnlijk zit tussen dat witte wel transparante stukken (bij mij zo)? Kortom; op basis van slijm denk ik dat je nu in je vruchtbare periode zit.
Je kunt beter de app van Fertility Friend gebruiken voor je temp. Die is veel fijner en geeft ook aan wanneer je je ei hebt gehad.. Aan je temp is nog geen ei te zien, maar dat zie je ook pas achteraf. Als je ei dus al is geweest. 's Middags je temp opnemen heeft geen enkele nut, omdat je dat actiever bent geweest, dan is je temp altijd hoger dan als je net wakker bent. Ovutesten zijn ook nog negatief, maar daar kan morgen ineens verandering in zijn. De testen hoeven niet op te lopen, hij kan ook ineens knallen. Vruchtbaarslijm kan idd ook een beetje wittig zijn. Dus als je nu echt ander slijm en meer als normaal opmerkt, dan kan dat goed vruchtbaar slijm zijn! Dan zit je iig in je vruchtbare periode en zul je binnen een paar dagen een posi ovutest krijgen Mijn vruchtbaar slijm is meestal onwijs waterig, niet echt rekbaar.
Dat is niet erg, lh kan wat schommelen. Die kruitvattesten moeten echt knallen om positief te zijn. Maar het kan ook zijn dat je niet zo'n duidelijke piek hebt en dat ze bij jou dus niet donkerder worden. Gewoon nog even door testen en door tempen, dan kom je daar gauw genoeg achter
Update: de ovulatie test word idd lichter en me temp is erg laag gedaald me vruchtbaar slijm is minder dus ik denk dat ik me lh piek gemist heb en nou maar afwachten of de ei komt
Ik heb ook gehoord dat de ovulatietesten van de Kruitvat niet zo heel goed zijn. Voor ons eerste kindje heb ik ovulatietesten van Matcare gebruikt. Die vond ik zelf heel prettig. Die kun je op internet bestellen.
okee dankje ik wacht het nu even af ik heb vandaag een flinke dip van temp gister 36.5 en nu 36.0 dus wie weet morgen stijgen
Kan het ook zo zijn dat je je ovulatie niet herkend of mist? want de vorige keer heb ik hem niet gemerkt. Dat was de eerste echte ongesteldheid na het stoppen met de pil. Ik had een cyclus van 48 dagen. Ik hoop nu ook want dan zou ik over 2 dagen ongeveer mijn ovulatie hebben. Maar kan het ook zijn dat je het gewoon niet zo goed door hebt? Merk nog niks van veelvuldig slijm etc. Misschien komt dat nog? Let's hope so!
Ja okee ik begrijp wat je bedoeld maar dan moet mijn temp wel hoger en hoger blijven,,,,,, dat is nu het enigste wat het tegen werkt natuurlijk heb ik vandaag echt een flinke daling maar hij moet terug naar ong de 36,7 en dat verwacht ik eigenlijk niet, ik hoop het ook voor je ja wachten duurt altijd veelste lang
En over het vruchtbaar slijm op internet staat 3-5 dagen en ik zit nu op 6 dagen dus en ik heb het niet helder maar wittig
Je temp moet na de ei idd hoog blijven. Zolang je temp nog niet omhoog is, iig gewoon door blijven klussen want dan is je eitje nog niet geweest Het kan zijn dat het slijm wat je nu hebt, nog niet het 'echte' vruchtbare slijm is.. Wacht het even af, hopelijk komt je eitje snel!