Ik heb ook zo'n baby die eigenlijk vanaf de geboorte overdag niet wil slapen. Mede omdat we op 4 hoog zonder lift wonen, hebben we vrij vlot een draagdoek aangeschaft. Ideaal! Ineens sliep hij wel, namelijk in de draagdoek. 's Nachts ging het al vrij snel goed in de wieg. Alleen werd hij natuurlijk groter en zwaarder en toen kwam vorige week de hittegolf en dat dragen ging dus echt niet meer. Ik had alle boeken al gelezen (Stephanie Lampe, Ria Blom), ingebakerd, probeerde regelmaat aan te houden voor zover dat gaat met borstvoeding, niets hielp. Toen heb ik een babyconsulent ingeschakeld en warempel, een week later slaapt hij twee keer per dag in de wieg! Het geheim? Toch weer die regelmaat en voorspelbaarheid. Zij gaf ons een schema om in te vullen, wat enorm helpt als je terug kijkt en ziet dat het steeds een beetje beter gaat. En voor de rest was (en is) het gewoon volhouden en telkens maar weer hetzelfde doen. Ik wilde dit hier posten omdat ik zelf enorm veel gezocht heb op 'baby wil overdag niet in wieg slapen' en zag dat veel mensen hetzelfde probleem hadden maar niemand een oplossing had. Mijn advies is dus een babyconsulent bij jou in de buurt te zoeken.