Vaker ontlasting

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lovingmyboy, 31 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Hoi,

Ik ben nu 16 weken zwanger en merk de laatste week dat ik vaker naar de wc moet voor ontlasting. Voel dan een opgeblazen gevoel en druk daar beneden , maar het zijn dat steeds maar kleine beetjes. Kan goed 5x per dag moeten. Heb dan ook last van een opgeblazen gevoel alsof er heel veel in zit maar dat is dan niet. Heb ook last van aambeien. Ontlasting komt verder redelijk soepel. Maar maak me wel een beetje zorgen.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi lovingmyboy,

vaak zien we dat de darmen reageren op zwangerschap. Vaak is dit door obstipatie door het hormoon progesteron. Dat zorgt ervoor dat je peristaltiek minder is en dus de ontlasting langer in je darmen blijft. Het opgeblazen gevoel wordt hier waarschijnlijk ook door veroorzaakt. Bij jou komt de ontlasting gelukkig vrij soepel, alleen wat vaak en weinig. Je hoeft je er geen zorgen over te maken hoor, maar wat preciés de oorzaak is en hoe lang het gaat duren?
    Het is verder zo dat wanneer je meer naar het toilet moet op een dag, er meer druk op je kont komt te staan, waardoor je eerder aambeien kunt krijgen. Houdt je ontlasting soepel, evt activia producten oid proberen. Drink veel water!

Groetjes Brigitte

3. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Dank je voor je reactie. Heb namelijk hypochondrie en ben daardoor angstig dat het iets ergers is.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi,

dat snap ik, maar je hoeft je hier echt niet druk om te maken. Het is gewoon een lastige kwaal, meer niet!

Groetjes Brigitte

5. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Dank je wel

Deel Deze Pagina