Wanneer heb je een te korte lf, en wat is daaraan te doen??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Vlinderr, Sep 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Hoi Meiden,

Volgens mij gaat morgen (of vanavond nog) mijn ongi doorbreken. Ik heb sinds gisteren wat oud bloed verlies en sinds vanavond weer veel erger. Ik zit nu op 10 dpo. (4 dagen voor de NOD). Heb ik een te korte lf?? en wat is daaraan te doen?? (vorige ronde ook op 11 dpo ongi geworden).

Groetjes vlinderr

2. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Las net van iemand dat ustrogestan? bolletjes zouden kunnen werken? iemand ervaring mee??

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je hebt een te korte luteale fase als deze korter is dan 10 dagen.

Een luteale fase wordt als normaal gezien als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt.

Een luteale fase is gemiddeld 14 dagen.

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Dan zit ik dus op het randje met m'n 10 dagen.. ;) Ik zal het wel voorleggen aan de gyn dan.

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij ons (umc utrecht) houden ze 9 dagen aan.
    Is hij 9 of korter dan willen ze Pregnyl voorschrijven.
    Het schijnt echter niet bewezen te zijn dat dit ook daadwerkelijk helpt. Gevoelsmatig wel, want dan heeft het embryo meer tijd om goed in te nestelen, maar onderzoeksresultaten zijn er nog niet over uit.
    Ik heb wel extra pregnyl-spuiten gehad en bij mij werd de LF ongeveer 3 dagen langer. Dus van 9 naar 12 dagen...
    Ben er alleen nooit zwanger mee geworden...

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    @Merah...thx voor je reactie. Ik zal er wel naar vragen in het zh. Ben jij nu zwanger of niet? ik zag volgens mij ergens een keer een berichtje van je voorbij dat je misschien zwanger zou zijn. :)

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja, ben inmiddels weer zwanger. Echter niet door de utrogestan of pregnyl (dus niet door het verlengen van mn LF), maar door IVF.
    We hebben erg veel geluk gehad.
    Hoop ook snel bij jou!!!

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Gefeliciteerd!! Hoe ver ben je nu?? Leuk hoor!

9. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Hoi Vlinderr,

Mijn LF werd van de IUI ook wat korter. Van mezelf had ik minimaal wel 10-12 dagen, maar nu waren het er maar 8. Ik heb menopur en pregnyl (duitse variant) gebruikt. De assistente zei dat het vaker voorkwam door het medicijn gebruik. Maar dan zal het wel van de menopur geweest zijn. Misschien bij jou door de gonal-f, want dat is iets vergelijkbaars... Ik vind het ook wat vreemd dat de LF zo kort is nu. Zal het volgende week navragen aan de fertiliteitsarts. Heb het idee dat sommige ziekenhuizen utrogesan voorschrijven bij een korte LF en andere weer niet, omdat, zoals Merah het al zei, blijkbaar de werking er van niet bewezen is. Ik schat zo in dat mijn ziekenhuis het niet voorschrijven zal...

Share This Page