Vraag voor de camera-liefhebbers.

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 30 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Hai ladies.

Ik heb een heel (onhandig) vraagje voor de cameraliefhebsters.

Ik heb thuis een camera liggen (van mijn moeder geleend :)), maar nu zie ik net dat het ringetje waarmee je de lensdop vastklikt, is afgebroken.

Ik heb geen idee hoe, wat, waar en wanneer. Maar goed, feit blijft dat het gebeurd is onder mijn toezicht en aangezien de lens vanzelfsprekend prima is. Vind ik het zonde om er een geheel nieuwe lens voor aan te schaffen.

Heeft iemand een idee of dit kleine probleempje gefixt kan worden misschien?
    Bekijk bijlage 431346

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    secondelijm?

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Had een goede optie geweest. Als ik één stukje nog kon vinden -_-. Heb er nog naar zitten zoeken, maar nee :(.

4. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ahum.. Als passie, hobby en noem maar op ben ik fotografe.. (Niet mijn hoofdbaan maar wel voor erbij). Dat ringetje zou voor mij funest zijn... Je gaat dat altijd zien op een foto ivm licht inval..

Even langs een camerashop gaan. Wellicht kunnen ze je verder helpen..

5. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Autch! Wat is daarmee gebeurd?

Dat is gewoon onderdeel van de lens en daarmee schroef je een filter en zonnekap op je lens.

Iets voor de verzekering denk ik.;)

6. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Zijn al aan het kijken naar een nieuwe.
    Geen idee hoe het gebeurd is om eerlijk te zijn! Hij is niet gevallen, heb die camera nergens neergelegd o.i.d.

Dat ding heeft aan mijn schouder gehangen tot kramp aan toe, maar kennelijk mocht dat ook niet baten :D.

Maar goed, eerlijk is eerlijk. Het is gebeurd onder MIJN toezicht, dus ik los het op.

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gestoten dan wsl. Op op zijn kop neergezet.
    Is wel een Nikkor-lens.

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Japs, daar ben ik ook inmiddels achter. Gelukkig is het een standaard kit-lens, dus op marktplaats voor een redelijke prijs te krijgen.

Evengoed zuur natuurlijk, maar goed. Daarom blijf ik meestal ver uit de buurt van spullen die niet van mij zijn :D. Geloof het of niet, maar ik krijg echt ALLES kapot.

Afgelopen jaar: 2 laptops, 2 mobiele telefoons, nu een camera en dan laat ik de glazen e.d. eventjes voor het gemak weg.

Deel Deze Pagina