Vreselijk verkouden! Tips gezocht

Discussion in 'De lounge' started by Niveah, Jan 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Oké, ik ben echt zo verkouden. Moet om de 2 minuten mijn neus snuiten anders loopt ie vanzelf wel leeg. Mijn neus doet zo pijn van het snuiten en is helemaal rood en schraal. Ik proef ook niks meer.
    Aan neus sprays wil ik niet beginnen. Wat doen jullie om er zo snel mogelijk vanaf te komen?

2. Panda1

Panda1 Bekend lid

Feb 28, 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Xylometalozine spray dus.....
    ui op het nachtkastje
    vitamine slikken
    Er is een nieuw middeltje op de markt dat virussen zou aanpakken wie weet is dat wat
    paracetamol

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Stomen met kamille

4. Sifra

Sifra Niet meer actief

Niets om er sneller van af te komen, geef je lichaam de tijd om dit zelf aan te pakken, gewoon uitzieken dus.
    Evt. paracetamol wanneer je last hebt van pijnlijke holtes, neem extra vitamines ( fruit ), verzorg de schrale huid onder je neus met vaseline of een andere vette creme en neem zoveel mogelijk je rust.
    Beterschap!

5. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    +1 ;)

6. truus1980

truus1980 VIP lid

Sep 26, 2007
    6,259
    2
    36
    Bij Emmen
    Je sokken aan houden in bed.
    Paracetamol slikken en lekker gaan slapen.
    Voor de rest sluit ik me bij die anderen aan.

Beterschap

7. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Otrivin duo spray.

Ik heb al vele sprays geprobeerd, maar deze werkt als een tierelier. Je mag hem alleen maar 1 weekje gebruiken, maar ik heb dat nooit nodig.

Beterschap!

8. penseel

penseel Niet meer actief

Toch neusspray gebruiken!!! Ook al is dat niet prettig.

Douche lekker warm neus uit spuiten in de douche. Mentol op je borst smeren. UI naast je bed. Mentol onder je neus...

Even door bijten.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik lees al veel goede tips :)

Ui op het nachtkastje
    Neus smeren met vaseline
    Paracetamol om je lichaam ook wat rust te geven
    Thee met citroen drinken
    Veel verse peterselie door je eten (vitamine C). Koriander mag ook (iets minder vit. C)
    Andere Vitamine C bommen zijn: Kiwi, guave, papaya, zwarte bessen en sinaasappel, rode en gele paprika, broccoli, boerenkool, bloemkool, groene kool (rauw) en spruitjes. Rozenbottels of rozenbottelsiroop (Roosvicee dus ;))
    Stomen met kamille of menthol(-achtige dingen, zoals Dampo of Vicks, die je ook op je rug en borst kunt smeren voor het slapen gaan).

Goed uitzieken verder. Geef je lichaam de rust om te kúnnen vechten.

Genoeg dingen om te proberen zónder spray ;)
    En serieus... TS geeft aan geen spray te willen, maar 4 van de 7 eerste reacties raden toch spray aan. ;)

10. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    dankje voor de tips! hier kan ik wel wat mee. ik heb niet veel last van pijn of zo. werkt paracetamol dan ook? en sokken aan houden in bed, werkt dat echt?
    ik ga maar slapen, wat rusten en uitzieken is het beste inderdaad! blijf neus maar snuiten.
    dankjewel voor de beterschapswensen en tips

11. penseel

penseel Niet meer actief

Omdat neusspray toch echt vaak het beste helpt om je holte.s open te krijgen.

Maar een flinke huil ui. Zal ook zijn werk doen Mentol onder je neus ook:D

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Bij mij hielp een ui niks trouwens en sokken heb ik altijd aan in bed ;) Had hier toch echt even tijd nodig. Beterschap

13. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ja maar TS zegt dat haar neus juist leegstroomt dus dan heb je die spray echt niet nodig.

Ik heb ook ooit zo'n virus gehad dat ik om te haverklap moest snuiten en het niet meer stopte ts, ik was binnen 3 dagen mijn reuk en smaak kwijt, heel lastig. Heeft maanden geduurd voordat het terugkwam. Hopelijk valt het bij jou mee en ben je snel beter.

14. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
  15. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

Aug 22, 2014
    1,297
    75
    48
    Lekker even stomen onder zon hoofdsauna laat je alles lopen

16. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

De spray waar ik het over had (aangezien ts vraagt wat "jullie" doen in zo'n geval) helpt bij een verstopte neus, maar ook bij een loopneus. Ideaal. En met die spray is het met 2 dagen weg bij mij. Vandaar de hint.

Je kan wel zeggen dat je geen sprays wil hebben, maar misschien zit er wel 1tje bij die je nog niet eerder hebt gehad maar die wél werkt.
    Ik neem aan dat alle huis-tuin- en keukenmiddeltjes algemeen bekend zijn. Hier helpt een ui helaas niet en stomen helpt alleen als het vast zit, maar het stroomt er al uit had ik begrepen:(

Je kan beter snuiten dan je neus ophalen trouwens.

17. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Mamabenjamin, ja Otrivin Duo helpt ook wel maar ik heb dat ook gebruikt laatst en kreeg daar wel een hele droge neus van zeg maar...alsof er iets in zit wat enorme rommel is...ha ha...maar goed, al die sprays sowieso met mate anders gaat je neus sowieso verstopt zitten...

18. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    vaak word er als tip gegeven om een ui naast je bed te leggen omdat het dan los zou komen. niet doen. dat is al vreselijk achterhaald. het lijkt alsof het slijm/snot los komt maar door de ui-lucht raakt alles geprikkelt en zorgt het juist voor MEER aanmaak van snot/slijm. het lijkt dan dat het loskomt maar dat is dus niet zo.

gewoon uitzieken.

19. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female

Dat had ik ook gehoord ja! Vandaar dat ik dat ook niet doe.

Hoorde laatste op tv van A Vogel neusspray, zonder chemicalien. Maar het gaat wat beter dan gister, het loopt niet meer zo super erg. Ik snuit af en toe. Ophalen vind ik vies en doe ik dus niet.
    Verder doe ik rustig aan, heb wat boodschappen gehaald, als ik ziek ben of niet zo lekker heb ik altijd enorme trek in spaghetti met verse tomaten saus en groente. Dat ga ik dus lekker maken straks.

20. lianda

lianda Fanatiek lid

Jun 6, 2007
    2,367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ik kan je de hand geven, ik ben nu voor de 2e keer verkouden in 3wkn pfff.
    Neus zit dicht, nies me te pletter en een loopneus,
    Ik heb toch maar neusspray gehaald want ik slaap zooo slecht met een dichte neus. Wat ook werkt is vicks onder je voeten smeren en sokken erom heen en zo gaan slapen. Die tip kreeg ik ooit eens van een oud collega en het werkt goed.

Share This Page