Hallo Ik heb last van muizen - niet alleen ik maar ook in de omgeving. Ik ben ontzettend bang voor die k** beesten .Ein zit in mij slaapkamer sinds gisteren en ik durf er niet in. Heb op de bank geslapen. Ik ben heel erg bang maar ook ontzettend boos. Mij vraag is... zou het kunnen helpen als ik een kat(en) zou aanschaffen? ik horde van mensen die kat hebben, dat alleen al de geur van de kat de muizen laat wegjagen. Weet iemand hier meer van? Groetjes! Sima ps. sorry voor fouten - ben er neppe Hollandse.
Dat muizen weg blijven van de geur van katten geloof ik niet. Zijn nog genoeg hoeken en kieren waar de kat niet kan komen. Daarbij heeft een kat ook de nodige verzorging nodig. Ik zou dan zelf eerder gaan voor een paar goede muizenvallen en lokdoosjes.
Hahaha, hoi neppert! Euh..ik zou een huisdier niet aanschaffen als je een ander doel met het beestje hebt dan alleen gezellig HUISDIER. De ongediertebestrijding lijkt me een beter oplossing dan een kat, aangezien deze tegen de 20 jaar oud kunnen worden. Tenzij je natuurlijk altijd al een kat wilde hebben Elmo
Het helpt er wel tegen hoor. Ik zou persoonlijk ook geen kat aanschaffen alleen wegens de muizen, maar toen wij een kat hadden bleven de muizen wel buiten. Ik weet zeker dat ze er wel zaten, want in de hele flat zag ik regelmatig muizen rennen (ja het geen geweldige flat ), behalve bij ons binnen dus. Overigens had ik ineens wel een keer een muis binnen nadat de kat overleden was... (brrr ben blij dat we verhuisd zijn)
zal niet een huisdier nemen om muizen weg te jagen. Een huisdier neem je omdat je gezelligheid wilt, en het leuk vind. Is niet iets wat je even inhuur en betaal een kat. Kan je inderdaad beter de ongediertebestrijding bellen.. Denk dat dat een beter oplossing is. Veel sterkte ermee, bah moet er niet aan denken muizen... Of misschien slim om ook te kijken waar ze vandaan komen. Ligt er buiten niet ergens vuil of iets waar ze op afkomen?
als dat de einge reden is om een kat aan te schaffen zou ik het zeer zeker niet doen. Er komt een hoop kijken bij het hebben van een huisdier (kat) en als je daar eigenlijk niet op zit te wachten dan wordt die kat een last en dan wordt deze daar weer de dupe van. Je moet de bron van je probleem aan pakken. Wat is de situatie precies? Rijtjes huis of woon je landelijk? Hebben je buren ook last van muizen? Kunnen de muizen makkelijk bij etenswaar komen? Heb je al andere middelen geprobeert?
Dank voor jullie antwoorden. Ik woon in oude boerderij en tussen boerderijen.Ik vind dat goede omgeving voor een kat. Ik wou die altijd hebben alleen mij vriend zat dwars... maar nu ben ik het helemaal zat:x. Mij ouders hebben ook 2 katten en zegen dat zij geen last van hebben van die k** beesten.:x Als ik niet zo bang voor was, zou ik valletjes zetten of vergif strooien en relax afwachten, maar het probleem is dat ik ontzetten bang voor ben en als ik haar hoor knagen dan word ik helemaal gek van (letterlijk en figuurlijk):x. Het help dus wel de geur van een kat? Groetjes!
Idd wat iedereen zegt als je dan een kat wilt doe het dan omdat je een huisdier wilt hebben en niet een ongediertebestrijder. Want echt niet dat je opeens helemaal van muizen af bent. Mijn ouders hebben een poes en die jaagt veel maar ook zij hebben nog steeds last van muizen. En zeker wat je zegt dat je op een oude boederij woont en tussen allemaal boederijen woont dan heb je toch dikke kans dat het blijft.
Alleen de gedachten dat ik kat zou nemen, geef me een veilig en rustgevend gevoel. Jullie kunnen dat fobie noemen, maar ik heb ontzettend last van. Met een kat gaan we samen tegen aan en sta ik niet alleen voor. Mij vriend kom pas zaterdag avond dus voor me nog 3 korte nachten (vannacht van 02.30 tot 6.00:x) en hoop stress. Word er ziek van:x.
om die reden zou ik niet aan een kat beginnen .. En je moet ook geluk hebben dat je een kat hebt die wel op die muizen wilt jagen, wij hebben namelijk 2 katten waarvan 1 kat weg rent voor muizen en ander ongedierte .. De andere die rent er wel achter aan maar goed je moet dus wel het geluk hebben.. Maar op een boerderij heb je toch altijd wel veel last van muizen?? Ik zou toch muizen vallen neer zetten want een kat nemen omdat je van muizen af wilt vind ik persoonlijk een beetje zielig voor die kat .. maar goed .. En dat een muis weg blijft vanwege de lucht van een kat dat heb ik nog nooit gehoord
Ik heb ook nog nooit gehoord hoor dat muizen wegblijven van de lucht van een kat. Mijn oma had drie katten en nog veeeeeeel meer muizen. Zou toch kiezen voor een muizenval of ongedierte bestrijding. Vind niet dat dit de rede mag zijn om voor een kat te kiezen. In ieder geval succes met de muizen meid !
Ik dacht aan boerderij kat, geen andere poes-pas. Ik denk dat het niet alleen knuffel dieren zijn maar ook heel erg nuttig.Dus niet alleen prettig maar ook vooral nuttig.
Ik denk juist dat je er heel goed aan zou doen om eens in het asiel te gaan kijken. Daar zitten genoeg katten die vrijheid en ruimte nodig hebben, omdat ze dat gewend waren. Vaak zijn het katten die van zichzelf niet zo super aanhalig zijn, die nooit een warm mandje bij mensen thuis vinden. Vaak zijn dat ook juist de 'jagers'! Een plekje op een boerderij is een absoluut paradijs voor zo'n kat! En als je er verder rekening mee houdt dat-ie voer en de jaarlijkse inentingen nodig heeft, zou ik zeggen: DOEN!
waarom zou je er geen kat voor nemen? in het asiel kunnen ze precies vertellen welke kat wel en niet geschikt is voor je. mijn ouders hadden ooit in een winter superveel muizen in huis, iedere dag zagen we er meerdere. ze hebben een kat uit het asiel gehaald, geen muis meer gezien!
er zijn ook zat katten die geen muizen vangen hoor... ik zou gewoon vallen en gif neerzetten... en als je weet waar ze door binnen komen natuurlijk dicht maken, prop allumiumfolie helpt vaak ook goed.
Volgens mij is gaten dichtmaken op een boerderij onbegonnen werk. En persoonlijk heb ik liever een poes dan gif. Maar da's mijn mening. (in bezit van 4 katten) En ik kan me voorstellen dat iemand met een fobie er al helemaal niet op zit te wachten om muizen uit vallen te moeten peuteren...
Ik zou ook naar het asiel gaan en daar om advies vragen. Er zitten daar echt wel katten die geen 'schootkroelers' zijn maar gewoon willen jagen. Deze worden door gezinnen vaak niet gekozen maar de boerderij zal een soort paradijsje voor ze zijn. Je kunt ook nog overwegen om er twee te nemen vanuit gezelligheidsoogpunt. Maar ik zou het met een asiel bespreken! Hier overigens 4 katten, geen muizen, maar of dat iets met elkaar te maken heeft?? Succes!
vraagje: wat is een nep hollander?? je kan ook een paar slangen kopen hihi die eten ook muizen onze kat eet geen muizen hoor... njah, we hebben er eerlijk gezegd ook geen last van... ik zou gewoon wat vergif strooien ofzo...
Een neppe Hollandse....ik woonde 13 jaar in NL (nu 2 jaar in B) maar ben van buitenlandse afkomst... import dus . Vergif strooien... ik heb daar nu geen gedoeld en nu ook geen slaapkamer. Die rot beest heeft die in beslag genomen. Het liefs zou ik 2 hongere katten ontvoeren en daar naar binnen zetten, en dan... let`s go party. Heb nog een nacht voor over (vannacht maar 3.5 uur geslapen door die k** beest) als ik maar weet dat zij dood is. Noem me maar een dieren bul... voor ongedierte heb ik geen genade8) . Slangen zijn ook vies... dus geen optie.Dan maar liever een kat.