Onze hond is zo aanhankelijk

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dani11, Oct 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Onze jack russel is sinds een week zoooo aanhankelijk dat ik er bijna gek van word. Terwijl ik dit typ hangt ie gewoon aan mn arm en klemt zich helemaal vast en loopt als een gek te piepen en wil bij me zitten. Hij houdt constant de wacht en mag nergens meer alleen heen :D Ook snuffelt hij aan me en gaat tegen mn buik aan liggen. Mn moeder zei al straks ga je aan de gang, maar daar is het nog wel te vroeg voor he???? Ja het zou kunnen, een kennis van me is vorige maand bevallen met 36.4 wkn! Ik word er zo nerveus van ha ha .Wie had dit ook en wie is vlak daarna bevallen? Of is het een normaal gedrag?

2. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Is ook wel natuurlijk gedrag maar ligt ook aan de hond zelf.. die van ons hangt al tegen me aan sinds 16 weken ong, dat mn buik begon te groeien.. hoe verder de zwangerschap, hoe afhankelijker ze word.. onze hond kan praten (ja klinkt raar) als je met haar aan het spelen bent en je geeft haar even geen aandacht gaat ze geluidjes maken haha, en dat doet ze ook tegen mn buik als ie beweegt haha.. erg grappig om te zien..
    Maar idd best vervelend af en toe..

3. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

Aug 4, 2009
    905
    0
    0
    Ik heb het met mijn kat. Dat is een oude bromsnor die vaak buiten is en alleen thuis komt eten. Alleen nu ik zwanger ben, gaat hij alleen naar buiten om te plassen. Daarna komt ie bij mij zitten en liggen. Ook 's nachts komt hij buurten, hij duwt zijn neus tegen mijn wang en komt lekker tegen mijn buik aan liggen. Zo lief maar apart. Het lijkt wel alsof dieren kunnen aanvoelen dat er wat aan de hand is.

4. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    4,166
    397
    83
    ik heb ook een jack russel en die begint sinds een tijdje ook aanhankelijker te worden.. ze wil steeds bij me zijn en houdt me in de gaten.. ze hebben heel goed door dat er wat gaat gebeuren

5. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Mijn labrador loopt me overal achterna tegenwoordig.Als ik ergens zit, zit ie bij me...ik kan gewoon m'n kont niet keren of hij staat achter me :) Kans soms best wel irritant zijn.

6. Dehtje

Dehtje Actief lid

Aug 20, 2009
    134
    1
    0
    Nog geen last van. Heb 1 hond en 2 katten en merk niks anders aan ze. Komt misschien nog wel (lijkt me toch ook wel gezellig).

7. Roos1987

Roos1987 Actief lid

Dec 5, 2007
    121
    0
    0
    ergen in zuid holland
    Hier precies hetzelfde!

Onze jack russel was al vanaf het begin erg aanhankelijk, maar nu de laatste paar weken echt wel heeel erg.
    Inderdaad om soms gek van te worden.

Ik kan niet even weglopen, of ze begint te piepen, en volgt me ook echt overal mee naar toe. Ook gaat ze steeds voor de wc deur zitten. Alle ruimte op de bank, maar mevrouw moet tegen mij aan, of boven op mij liggen.
    Ze is vorige week geopereerd, en ze mag nu nog geen trap lopen. DUs er staat een hekje voor de trap. Maar al ga ik nu dus naar boven wordt ze beneden helemaal gek.
    Al ga ik weg, en is mijn vriend thuis, gaat ze ook al janken en zenuwachtig rondjes lopen ( vertelt mijn vriend dan dus)
    Pfff.. om soms gek van te worden haha
    maar ergens toch ook weer heeel lief :)

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Onze hond is ook erg aanhankelijk sinds ik zwanger ben!
    Hij kan ineens ook niet goed meer alleen thuis zijn hij begint dan te janken, we hebben er alles aan proberen te doen maar hij wil er niet mee ophouden... Terwijl hij dat voorheen niet deed!

9. yoyimba

yoyimba Lid

May 9, 2008
    45
    0
    0
    Hallo meiden

Hier net zo voordat ik wist dat we zwanger waren begon onze hond ook zo te gedragen continu bij mij liggen.
    Dit deed ze bij vorige zwangerschap ook.
    Toen ik bevallen was en uit het ziekenhuis kwam negeerde ze me, en ging ze bij de achterdeur van de auto staan zo van deur los ik wil ook kijken en het is echt mijn hond.
    Nu komt ze ook sinds 3 weken bij mij liggen , de kat ook en de pup die we hebben ook ( de hond en de kat hebben dit al 3 jaar niet meer gedaan) heel apart.
    Maar wel gezellig !!

10. cat86

cat86 Actief lid

Oct 16, 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    komt me allemaal bekend voor:)
    hier zijn 2 golden retrievers en het vrouwtje wist al voor ons dat er wat was,normaal is ze heel springerig en enthousiat maar sinds ik dus zwanger ben doet ze heel rustig en wil niet eens meer tegen mijn buik opspringen.
    het mannetje is ineens heel aanhankelijk,wil continu knuffelen en echt tot aan het vervelende toe beschermend tegen over mij
    verder lijkt het af en toe of ze verliefd zijn op me buik:)
    zo schattig

11. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Ik heb hier precies hetzelfde met onze 2 doggies. De afgelopen dagen wordt het steeds erger. Vind het wel erg schattig maar word er af en toe wel een beetje gek van. Breek zowat m'n nek elke keer dat ik me omdraai om weg te lopen, zo dicht staan ze dan achter me :S
    Ben benieuwd of het ook betekent dat er iets gaat gebeuren, of dat ze gewoon alleen steeds beter door hebben dat er een baby'tje in mijn buik zit.

12. Roos1987

Roos1987 Actief lid

Dec 5, 2007
    121
    0
    0
    ergen in zuid holland
    Als ik nu steeds thuis kom, dan hoor ik de hond al op afstand kei hard blaffen en janken... leuk voor de buren.. :$
    Dit heeft ze ook tijden niet meer gedaan. Nu krijgt ze toch weer eventjes de 'blafband' om als ik weg ga. Ze moet het toch weer even afleren.. Ik kan niet hele dagen binnen blijven haha.
    Ze moet ook weer alleen kunnen blijven hoor. '
    enne, dat struikelen bijna over de hond herken ik ook hoor! Ze staat steeds zoo dicht achter me.

Share This Page