Vanaf wanneer vervangt een groentenmaaltijd een melkvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Nele87, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hoi dames,

Ik ga over 2 weken opnieuw werken, 4 dagen in de week. Dan ga ik kolven. Ik vrees echter dat ik niet genoeg zal kunnen kolven om mee te geven naar de crèche.

Ik kreeg van een vroedvrouw de tip om al met 4 maanden met groenten te beginnen, dit zou dan een melkvoeding kunnen vervangen. Zo zou ik dus minder hoeven te kolven.

Ik had zelf echter steeds het idee om hier pas met 6 maanden mee te beginnen.

Daarom mijn vraag: Vanaf welke leeftijd kwam bij jullie de groenten echt in de plaats van een melkvoeding?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Voor zover ik weet vervangt groentenpap pas vanaf 6 maand een fles. Bij ons was dat iets sneller, omdat mijn dochter snel grote porties at en sowieso over het maximum aan flesvoeding zat. Maar op 4 maand is vervangen echt nog geen optie.

Waarom denk je dat je niet genoeg kan kolven?

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Idd rond de 6 maanden...

Je kindje groeit tot een jaar ongeveer het meeste op melk...
    Dus een melkvoeding vervangen met 4 maanden voor BIJvoeding...zou ik echt afraden.

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tot 6 maanden is het echt extra. Vanaf 6 maanden mag het melk gaan vervangen.
    Wij zijn met 6 maanden gestart en ze drinkt misschien wel iets minder maar het aantal voedingen is hier nog niet verminderd.

Ik raad ook echt niet aan om met BIJvoeding te starten met 4 maanden om melkvoeding te vervangen want ze hebben de melk nog erg hard nodig.

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    zelf moet ik ook een deel vd voedingen vervangen door kunstvoeding omdat ik niet genoeg kolf, dus zou daar eerst even naar kijken en rustig beginnen met de hapjes zodat de kleine met 6 mnd idd er een voeding mee kan vervangen.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zeer slecht advies van je vroedvrouw!!
    Zeker bij BV wordt aangeraden om te wachten tot 6 maanden (en als je wil kun je starten tussen de 4 en 6 maanden, maar dat is juist slecht voor je productie waardoor je waarschijnlijk steeds minder zult kolven!).
    Vóór de 6 maanden mag bijvoeding nooit een melkvoeding vervangen, hier halen ze alle voedingsstoffen uit om te groeien en niet uit een paar hapjes groenten of fruit!

Waarom denk je dat je niet genoeg zal kolven???
    Ben je nog niet begonnen met aanleggen van een voorraad??? Je kan BV gemakkelijk 3 maanden bewaren in de vriezer namelijk...
    Ik begon ruim voordat ik moest gaan werken met kolven. Met name 's morgens dronk ze hier 1 kant, waardoor uit de andere kant zo 150-200cc kon kolven!!
    En je moet dan zelf kijken wat handig is op je werk en met je werktijden: hier voedde ik zelf nog voordat ik ging werken en dan kreeg ze vaak 3 voedingen mee en zodra ik haar ging ophalen dronk ze weer meteen bij mij. Zo kwam ik wel redelijk goed uit...

Dan zou ik ook nog eerder een voeding vervangen voor kunstvoeding dan er groenten bij gaan geven.... Kijk eerst eens hoe het gaat als je weer aan het werk bent en leg vast een voorraad aan in de diepvries!

7. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!
    Jullie bevestigen dus wel wat ik al dacht! Pas met 6 maanden stilaan met groenten beginnen. Ik vind ook dat ze er nu nog echt niet klaar voor is.

Ik ben al een maand bezig om een voorraad op te bouwen, maar ik vind zelf dat dit niet echt opschiet.

Ik geef haar elke dag een flesje afgekolfde melk (dit is nog uit de voorraad die ik had toen zij in het ziekenhuis lag, deze moet op want gaat weldra vervallen)
    Op het moment dat zij dat flesje drinkt, kolf ik ook af. Dat is meestal +/- 90 ml.
    Ze drinkt nu 120 ml uit het flesje.

Ik kolf ook nog elke dag een paar keer tussen 2 voedingen in, maar dan kolf ik maar 60 ml.

Omdat ik dus maar max 90 ml kolf, en zij 120 ml drinkt, vrees ik dus dat ik nooit genoeg zal hebben.

Ik heb nu al +/- 30 potjes van 100 ml in de vriezer staan. Ik ga dus eerst deze voorraad aanspreken. Ik hoop dat ze 6 maanden is tegen dat die op is :)
    Zo niet, dan zal het toch kunstvoeding worden....

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je hebt al een flinke voorraad opgebouwd, dus ik zou rustig blijven doorkolven. Nu kolf je tussen voedingen door, op het werk gaat kolven echt een drinkbeurt vervangen. Grote kans dus dat je dan veel meer gaat kolven.

Verder is er oxytocinespray om je tsr op te wekken en fenegriek kan helpen om je productie op te krikken. Maak je er vooral niet teveel zorgen over.

Deel Deze Pagina