Surinaams drankje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vlinder78, 15 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    :confused:

Hi hi

Net iets grappigs gedaan. Mijn vriendin is Surinaamse en daar drinken de vrouwen die zwanger willen worden een soort van vies drankje. Ze zei nog zo mooi: "Waarom denk je dat die Surinamers allemaal zoveel kinderen hebben?"
    Nou ik heb het gedronken, maar het was heel vies!
    Het kan geen kwaad in je lijf, dus ik dacht waarom niet. Baadt het niet dan schaadt het niet.
    Jullie horen het wel als het iets gedaan heeft. Je moet het drinken als je ongi bent, dus voorlopig moet ik nog ruim 30 dagen wachten.

Liefs Renate

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ben heel benieuwd wat het met je gaat doen! Misschien wakkert het vooral een nieuwe liefde voor Surinaams eten aan! En anders... een gezin met vijf kinderen? :)

3. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    wat is dat dan voor spannende mix? toch niet de jip en janneke champagne van de hema?

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    als je zwanger raakt deze ronde doe mij dan ook zo een receptje :)

5. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Hou me op de hoogte...ben heel benieuwd :)

6. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    is het niet gewoon aloe vera

7. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoi,

Nee, het is iets van jenever, met ei en krijt ofzo?
    Ze ging er ook allemaal leuke Surinaamse woordjes bij zeggen. Heel apart. Ze is een van mijn beste vriendinnen, die helaas zelf 3 kinderen heeft verloren. Nu is ze te oud, maar het blijft moeilijk om over je eigen kinderwens te praten. Gelukkig is ze zelf heel blij voor me en toen kwam ze dus hiermee! Ben benieuwd. :confused:

8. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    hahaha nou ben benieuwd! klinkt iig erg vies!
    Krijt.... jech

9. Alies

Alies Actief lid

10 sep 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    Toen ik in Suriname was kreeg ik een drankje voor problemen met de darmen (heeeeeeeeeeel vies) maar werkte perfect.
    Ik zal mijn schoonmoeder (javaans) eens bellen wat zij weet voor zwangerschap. (elke cultuur in Suriname heeft ook weer hun eigen dingetjes).

In suriname staan ze over het algemeen wat dichter bij de natuur dan wij (als nuchtere hollanders). Wel altijd bijzonder om te merken

En soms: baat het niet dan schaad het niet toch....?

gr Alies

10. Niet meer actief

idd baat het niet dan schaat het niet ALHOEWEL als er rauw ei in zit, ik heb salmonella gehad en dat was geen pretje (JIKES 15 kg afgevallen in 2 weken! en ik woog maar 60 kg met 183 cm, ik was net een lopend skelet)

Ik hoop dat het voor je helpt meid!

Deel Deze Pagina