Een enorm dilemma Onze dochter wordt over een kleine maand twee. We hadden al een tijd het idee om een zandbak voor in de tuin voor haar te kopen. Op aanraden van een vriendin zijn we later overgestapt op zo'n zand/water picknicktafel. Volgens haar waren haar kinderen zo uitgekeken op de zandbak en spelen eigenlijk alleen de kindjes die op visite komen er in. Dat leek mij vrij logisch en zo'n picknicktafeltje is altijd praktisch. Daar kan ze ook wat aan eten of aan tekenen. Maar onlangs waren we ergens met een grote binnenzandbak. Dat vond ze fantastisch en daar heeft ze het nog steeds over. Het leukste vond ze met een grote schep in zo'n kiepwagen scheppen, alles er weer uit en weer opnieuw. En dat kan natuurlijk niet met een klein bakje aan een tafeltje... Kortom, wat zouden jullie doen? En spelen bij jullie de kinderen veel in een zandbak in de tuin?
Kinderen verschillen enorm! Mijn dochter heeft een zand water tafel, maar water heeft er nooit ingezeten, ze is gek op zand! De hele zomer heeft ze met zand gespeeld, ongeveer elke dag. In de winter heeft ze veel met haar kinetic zand gespeeld. Deze zomer wordt ze drie en dan komt er een trampoline bij... En weer een paar zakken zand
Ons zoontje vind het geweldig in de zandbak. Kan er uren in doorbrengen. Heerlijk erin zitten en zand tussen de tenen.
Je kan ook zo'n schelp kopen. Die vul je met zand, is het mooi weer kan je in de deksel een emmer water gieten.
Ja, dat heb ik ook al geopperd, maar papa vindt zo'n schelp foeilelijk. Dus het wordt of een houten zandbak, die we over een paar jaar omtoveren tot moestuinbak of een tafeltje. Ik was er tot twee terug van overtuigd dat een tafel de beste koop zou zijn. Maar nu weet ik het echt niet. Toen ik haar zo door die zandbak zag banjeren leek me dat toch leuker. Komt nog bij dat ze zand wel heel erg leuk vindt om mee te scheppen, maar ze moet het niet aan haar handjes krijgen... Op zich is onze dochter wel een erg dankbaar kind wat overal wel blij mee is. Maar ik wil haar natuurlijk dolgelukkig maken...
Mijn zoontje vindt de zandbak geweldig! Als het mooi weer is, speelt hij er het liefst de hele dag in! Moet eerlijk zeggen dat hij nu niet open gaat... Wij hebben zo een houten vierkante, waar je de deksel opendoet en dan worden dat twee bankjes.
Onze dochter heeft een houten zandbak voor haar eerste verjaardag gekregen en speelt er nu 2 jaar later nog regelmatig in. Het deksel veranderd in 2 bankjes bij openklappen. Bij haar trok de fase dat ze niks aan haar handjes wilde hebben gelukkig weer weg na een paar weken. Onderop hebben wij zeil wat we van het dak over hadden bevestigd vocht kan er wel uit maar het zand spoel niet weg, dit kan je ook doen met worteldoek.
Ik ken weinig kindjes die niet in de zandbak of met zand spelen. Het is wél een bende (ondanks duidelijke regels geregeld zand buiten de zandbak...) maar hier wordt er enorm veel mee gespeeld. Wat emmertjes en schepjes en er wordt druk gekookt. Zo'n zand water tafel lijkt mij eigenlijk hetzelfde alleen zal het ook snel een bende worden (zand blijft nog minder in de bak denk ik want de speelruimte is gewoon kleiner) en zand met water samen is modder en geloof me, dat zit je niet dag in dag uit op te wachten Wij hebben een houten zandbak van 1.00x1.60 (onder speeltoestel) kunnen ze lekker vooruit . In combinatie met een speelhuisje en een picnictafel is het helemaal dolle pret.
Ik wilde dat ik zo'n grote tuin had dat we dat kwijt kunnen, maar helaas... Het wordt of een zandbak met een los stoeltje erbij of de picknicktafel.
Welke houten zandbak hebben jullie? Je ziet ze ook soms in de aanbieding bij gamma of Praxis, maar ik ben altijd bang dat dat hout in een jaar rot is.
ik zou voor een zandbak gaan. hebben wij ook en als het een beetje mooi weer is geef ik haar een paar kleine emmertjes met water en daar vermaakt ze zich dan prima mee. Het enige wat ze hier met de watertafel deed, was zand erin gooien . Onze dochter wil het liefste kliederen, dus dat water uit de emmertjes wordt blubber in de zandbak. Met mooi weer is dat zo weer opgedroogd. die schelpen zijn naast dat ze ontzettend lelijk zijn ook niet handig. Bij een flinke regenbui waait er water in en dat kan dan geen kant op. Zitten er weer van die vieze mugjes in, blegh
Vind actuele folder aanbiedingen vergelijkbaar met de verlopen zandbak folder aanbieding bij Karwei uit 2012 wij hebben deze. in onze tuin is de hele dag zon, dus ik wilde er iets boven waar ik een tarp aan kan bevestigen. Zo zit ze lekker in de schaduw.
Wij hebben er zo een. Een keer bij de intratuin gekocht. Was wel een iets duurdere dan een andere versie die daar stond. Had met de houtsoort te maken. Onderin een zeil/worteldoek en dan zand erin.
Wij hebben ook een zandbak voor onze zoon. Eerst een schelp met water en zand,puur om te kijken of hij een zandbak wel leuk vond. Toen hij daar niet meer in paste heeft mijn vriend zelf een speelhuisje gebouwd met schommel en glijbaan en daaronder een zandbak. Hij heeft een wiel eraan gemaakt waardoor ze emmers zand naar boven kunnen takelen,hier wordt erg veel mee gespeeld!!