Surprise Sinterklaas

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Kat1981, Nov 4, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Havermout

Havermout Niet meer actief

dit. Als ik het mee kan bestellen is het goed en anders kijk ik in stenen winkels.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Als ik echt alleen daarvoor verzendkosten zou moeten betalen dan doe ik het niet. De verzendkosten zijn al hoger dan het bedrag voor het cadeau.
    Ik ga dan alleen naar stenen winkels. Toevallig dit jaar staat er iets op wat ze bij lobbes hebben (ook bij de action, maar die van Lobbes is leuker) en ik moest zelf bij Lobbes bestellen dus nu heb ik het meebesteld.

NiekeKris likes this.
  3. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,292
    10,263
    113
    Leolove likes this.
  4. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,875
    2,875
    113
    Noord-Holland
    Hier zijn er opeens vandaag lootjes getrokken. Dochter had haar lijstje niet mee en wist van spanning helemaal niets meer te verzinnen. Heeft ze potloden en pennen opgeschreven. In de begeleidende brief staat dat het budget 7,50 euro is. Beetje jammer dit. Had wel wat beter vooraf gecommuniceerd kunnen worden.
    Maar we gaan aan de slag.. een paardensurprise moet t worden voor t meisje dat zij heeft getrokken.

5. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,709
    4,025
    113
    Overijssel
    Wat als ze nu gaan verplichten dat de ouders absoluut niet mee mogen helpen met het gedicht en surprise?
    Ben wel heel benieuwd wat voor creaties er tevoorschijn komen ( in het geval van mijn zoon niet veel soeps trouwens)
    Volgens mij wordt de lat gewoon veel te hoog en het zal allemaal wel leuk zijn maar ik heb er echt geen zin in om te knutselen....:|

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    @Theezeefje: Ik ben wel van mening dat het kind het meeste werk moet doen. Mijn dochter heeft de eerste keer lootjes, toen was ze 8, bv. een heel groot snoepje gemaakt. Heel eenvoudig (papier maché op zo'n boksballon, geverfd en verpakt in van dat doorzichtige folie), maar ze kon het meeste zelf. De kleuren ed waren laten we zeggen 'vrij bijzonder', maar het was haar surprise. Qua gedicht niet meehelpen is hier echt geen optie trouwens... :roflmao:

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    Zo iets (maar dan met een enkel ijzer): https://nl.pinterest.com/pin/26177241576092046/ Of zo iets maken, maar dan met een schaats: http://shoeprofessionals.nl/wp-content/uploads/2017/11/3a765f51bcedbecc3ceec84302794432.jpg Bij de kringloop liggen er nu meestal vrij veel voor weinig.

Leolove likes this.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Waarom zouden ze dat verplichten? Ik heb dat nog nooit gehoord. Maar ik vind wel dat het kind het meeste werk moet doen, ook als een kind niet van knutselen houdt.
    Aan mijn zoon leg ik het verschil goed uit: jij bent dol op schoolwerk omdat jij dat goed kunt. Zus moest het hele jaar afzien met schoolwerk omdat ze dat heel moeilijk vond. Nu mag jij een keer afzien:roflmao:.
    Want vaak zijn de kinderen die moeite met school hebben de creatieve geesten en knutselaars;)
    Een kind dat niet kan knutselen of niet wil zou bij mij vette pech hebben, je gaat het doen en je zorgt dat het er fatsoenlijk uitziet, dit is ook een schoolopdracht.
    En ik help natuurlijk.
    Voor het gedicht geldt overigens hetzelfde.

Baileyy likes this.
  9. Leolove

Leolove Fanatiek lid

Apr 16, 2016
    4,143
    1,682
    113
    Heel leuk maar dit ziet er niet uit als wat mijn 6 jarige goed zelf kan. En ik weet toch al niet waneer ik uitgebreid met haar kan gaan knutselen en dichten dus ga toch maar op zoek voor iets net iets makkelijkers. Wel heel leuk voor over iets oudere kinderen

10. Havermout

Havermout Niet meer actief

Dat doe ik ook. Wel nog even wat meer hulp want dit is zijn eerste keer. Maar samen uitgezocht en spullen gekocht. Vandaag al beginnetje gemaakt. Doos dichtplakken met cadeautjes erin en toen allemaal kranten scheuren om er in te doen. Zoon: ik vind dit wel lang duren ik heb geen zin meer :roflmao: Ja jammer dan, we doen het in etappes en dit is etappe 1 :roflmao:

tuc likes this.
  11. Sylver

Sylver Fanatiek lid

Sep 17, 2014
    1,861
    1,756
    113
    Ja, die zagen we vandaag! Mijn dochter vond de Harry Potter super schattig en wil die geven :)

Bij de lokale speelgoedwinkel was een klein zakje lego in de aanbieding voor 3,50. Die hebben we er bij gedaan.

Helemaal niet mee mogen helpen zou ik niet leuk vinden. Ik heb haar bijvoorbeeld geholpen met het opzoeken van mogelijkheden bij haar idee van de surprise. En met wat knipwerk heb ik geholpen vorig jaar, omdat het best veel werk was.

Maar compleet de surprise maken zou ik niet doen.
    Ik weet van een vriendinnetje van mijn dochter dat ze een hekel heeft aan knutselen. Haar oma is er juist dol op, dus vorig jaar had ze een super mooie surprise om te geven. Maar ik geloof niet dat ze er zelf heel veel aan heeft gedaan.

Aan de andere kant was er een jongen in de klas die helemaal geen hulp kreeg en er zelf ook totaal geen moeite in gestoken had. Was ook wel sneu voor degene die zijn surprise kreeg...

Een beetje een middenweg zou leuk zijn en is ook de bedoeling. Maar je hebt altijd wel ouders die alsnog alles uit handen nemen van hun kind, dat hou je toch.

owly likes this.
  12. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,565
    601
    113
    Wij maken een Spiderman. Hoofd plus bovenlijf. Papier mache. Mijn zoon heeft 2 uur zitten plakken. Vind het niet heel leuk maar toch gedaan. Ik ga zelf even de oneffenheden (grootste) wegwerken. Dan gaat hij hem wit spuiten. En vervolgens rood/blauw verven. Ik zal helpen aftekenen tot waar blauw enzo. En lijntjes zetten waar hij spinnenwebben moet verven. Maar als hij alles alleen moet doen dan wordt het niks. Is niet zo'n knutselaar.

Zijn zus gaat morgen lootjes trekken en zij juist wel. Dus ben benieuwd wat dat wordt. Iemand schreef hier toch, degene die wat meer moeite heeft met leren, zijn meestal de creatiefste? Nou hier gaat dat zeker op!

13. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

Dec 7, 2009
    1,915
    1,667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    :roflmao:

14. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

Dec 6, 2018
    3,885
    5,832
    113
    Female
    Onze jongste dochter gaat dit jaar voor het eerst een surprise maken. Het meisje die ze getrokken heeft houdt van panda’s dus dat wordt de surprise.

onze oudste dochter heeft haar grootste pestkop getrokken die afgelopen jaren zijn (met zorg gemaakte) surprises in elkaar stond te trappen… niet leuk dus om daar iets voor te maken. Ik had dus al bedacht om een sloopdoos te maken: vakjes die hij op verschillende manieren moet inslaan om bij het cadeautje te komen. Dochter kon er wel om lachen en zag het al weer wat zonniger in

Zonnestralen and tuc like this.
  15. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,292
    10,263
    113
    Wat heb je een positieve draai gegeven!!! Klinkt als een heel goed plan!
    En anders een pinata dat kan hij ook kapot slaan.

Zonnestralen, NiekeKris and Saartje33 like this.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Haha geweldig! Ik kwam een adventskalender tegen op deze manier "punchbox" dus dat is een top idee.

Saartje33 likes this.
  17. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,709
    4,025
    113
    Overijssel
    Ja, dat is ook sneu, daarom ga ik mijn 8 jarige zoontje echt wel helpen. Iedereen verdient een leuke surprise.
    Ik sprak gisteren mijn kapster en die vertelde dat ze vorig jaar met haar zoon een levensgrote surprise had gemaakt in de vorm van het kind die het kreeg incl foto van het hoofd. Mijn kaak lag nog net niet op de grond :eek:
    Dacht echt van: zo gek ben ik nou ook weer niet :roflmao:

Saartje33 and owly like this.
  18. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,292
    10,263
    113
    Als het goed is gaan ze na het weekend lootjes trekken. Ik ben heel benieuwd.

19. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,875
    2,875
    113
    Noord-Holland
    Wat een leuk idee en dan nog een beetje scherp gedicht erbij, klaar :)

Saartje33 likes this.
  20. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,709
    4,025
    113
    Overijssel
    Je zou er bijna een muizenval in zetten :rolleyes:

Saartje33 likes this.

Share This Page