Surprise Sinterklaas

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Kat1981, 4 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Wij mogen 4 euro spenderen. Gewoon eigen geld. Ik blijf er net onder zitten of precies dat badrag. Snoep mag je niet kopen van dat geld maar mag je er wat van in stoppen.
    Dus stop er ook wat chocolade munten in.

Vorig jaar ook gedaan.

Beertje jammer dat zoon de enige was met 1 cadeautje. Vooral omdat het een cadeautje was van 1 euro en niet in totaal 4.
    Stonden alleen dingen op van de action rond de 1 euro

2. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.885
    5.831
    113
    Vrouw
    Ah das ook niet leuk… daarom moeten we hier de bonnetjes inleveren bij de leraar. Zo weten ze zeker dat iedereen voor ongeveer hetzelfde bedrag krijgt. Die 6€ komt natuurlijk gewoon van de ouderbijdrage

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Ik vind die budgetten wel een dingentje. Ik snap dat het voor iedereen betaalbaar moet blijven maar in alle eerlijkheid wat koop je voor 5 euro zonder dat het meuk is?! Zeker jongens in groep 7&8 vind ik dat budget echt lastig

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Dat is wel slim!

Saartje33 vindt dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat je dan gewoon op wat lekker uitkomt. Zak strooigoed, of naam in chocoletters (bij een kleine naam)

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Hier vragen de jongens meestal knalerwten. :D

sidmick en tuc vinden dit leuk.
  7. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.885
    5.831
    113
    Vrouw
    Wij hebben er een potje slijm, squishy, stiften, een bal en een fidgettoy voor de pestkop van gekocht en voor het meisje een knuffeltje, setje gummetjes, slijper, stiften en een stuiterbal. Precies alles wat op hun lijstje stond. Wel grotendeels Action meuk, maar we kwamen de halve school tegen dus die meuk krijgen we ook weer terug…

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Ja precies, dat heeft zoon nu ook gevraagd, maar als ik dan hierboven lees dat snoepgoed op sommige scholen niet mag denk ik ja, das geld weggooien aan meuk. Niet vervelend bedoeld maar we hebben al 26 gummen, 300 potloden, 6000 stuiterballen

9. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.885
    5.831
    113
    Vrouw
    Haha ja wij ook, maar als ze dat op het lijstje zetten… ik zou er ook liever wat lekkers in doen, dat gaat altijd wel op en beland niet na een week in de vuilnisbak. Maar ja, regels van school

10. tuc

tuc Niet meer actief

Dat het niet mag vind ik wel gek. Snoepgoed hoort er toch een beetje bij. En in de onderbouw is echt van alles te verzinnen. Maar vooral 7 en 8 jongens zijn lastig.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Kleine spelletjes is ook nog mogelijk. Zoon is 8 en zal blij worden van een hot wheels auto. Die kosten bij de Kruidvat 1.49
    We hebben het geluk dat hij gek is op tekenen en vond op de website van de action al spullen wat hij leuk vond.

Kan me wel voorstellen dat veel kinderen veel dezelfde zooi geven. Voornamelijk als je in de klas in moet vullen. Gelukkig gaf school hier het papier mee naar huis. Maandag krijgen we als het goed is het briefje terug.
    Hopelijk minder onmogelijke dingen dan vorig jaar:D

12. tuc

tuc Niet meer actief

Dat begrijp ik hier ook nog steeds niet, dat het op school ingevuld moet worden, kinderen hebben vaak geen idee.
    Bij beide kinderen maak ik thuis een lijstje in het weekend dat de Sint aankomt. Dat stoppen ze in de rugzak en kunnen het dan op school overschrijven op het briefje dat ze van de juf krijgen. De ouders waarvan hun kind er eentje van mij heeft, hebben niks te klagen;)

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Mijn dochter heeft een jongen getrokken (ze zit in groep 8) en heeft een zak knikkers (2 euro), een stel stuiterballen (1 euro) en snoep (1 euro). Stond alledrie op zijn lijstje.
    Ze mogen bij ons op school max 1 euro aan snoep uitgeven en dan nog 3 euro voor cadeautjes.
    Dochter zet et altijd markeerstiften, gekleurde pennen, goede balpen, cupcakevormpjes etc op. Dat is ook makkelijk voor max 4 euro te krijgen.

14. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Wij krijgen 5 euro van school. En bij ons mag alles wel eigenlijk. Ik doe cadeautje(s) en wat snoep erbij. Hoort er toch bij?!
    Bij ons mag een cadeaubon zelfs. Mijn dochter was vorig jaar spontaan vergeten wat ze wilde aan cadeautjes dus had ze maar een bol.com cadeaubon opgeschreven.
    Toen ook gekregen van 5 euro en er waren der meer die dat kregen

15. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Idd zo heeft mijn dochter het dit jaar ook gedaan ik denk ook dat er genoeg ouders zijn die er helemaal niet mee bezig zijn hoor en daardoor veel kinderen niets weten op te schrijven

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Haha als ze hier op school zouden schrijven dat had hij inderdaad een briefje in de tas.
    Waarschijnlijk elke dag op zijn broodtrommel om het niet te vergeten:roflmao:

Op zoon zijn briefje staat wat het is, de prijs en waar het goedkoopste is. Heb Kruidvat en action op staan.

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    #117 NiekeKris, 20 nov 2022
    Laatst bewerkt: 20 nov 2022
    Ik laat het juist bewust los. We bespreken wel wat ze zouden kunnen vragen, de leerkracht in de klas doet dat ook, maar verder laat ik ze gaan. Mijn jongste vraagt altijd chocola, bij voorkeur meerdere keren. :D Dit jaar heeft ze er geloof ik ook pennen en potloden opgezet, want die had ze nodig, vond ze. :roflmao: Twee dagen later kocht ze zelf bij de Action een pak potloden en pennen, dus inmiddels heeft ze ze al. Maar ze bederven niet, dus komen vast van pas. En pennen uit een surprise is toch ook weer anders. :D Ze weten hier vrij goed wat dingen kosten, dus zijn prima in staat het zelf te regelen. En dan staat er misschien niet altijd op wat wellicht meer ‘logisch’ zou zijn, maar dat maakt me weinig uit voor die ene keer in het jaar en voor die paar euro. Voor hen is dit onderdeel van de lol van surprises op school. Scheelt dus wel dat ze een redelijk prijsbesef hebben en nooit echt troep vragen (al kan putty ed daar ook onder vallen ;)).

18. tuc

tuc Niet meer actief

90%van de klas heeft hier geen idee hoor. Zetten er gewoon switch spellen op.
    Als ouder baal ik daar elk jaar van, want dan moet je zelf wat bedenken.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ik vind ook wel dat een leerkracht daar meer in mag/moet sturen dan…

20. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.885
    5.831
    113
    Vrouw
    Klasgenootje van dochter (8) had allemaal spullen voor haar paard op het lijstje gezet :roflmao: past niet echt in het budget. Maar ik zou dan denken: ze houdt van paarden, dus we gaan op zoek naar paarden stickers etc etc

owly en NiekeKris vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina