Hier hadden wij precies hetzelfde. Mijn dochter trok voor de tweede keer (vorig jaar had ze 'm ook al) een jongen die altijd erg kritisch is op de knutsels/tekeningen van anderen en zegt dat hij de beste is, etc. Nu kan ik relativeren dat die jongen waarschijnlijk gewoon zelf heel onzeker is, maar m'n dochter lukt dat niet. Ze knutselt heel graag, maar hierbij blokkeert ze dan. Maar het is gelukt, met hulp, en vandaag ingeleverd. Dus de druk is er weer af gelukkig.
Hier mogen ze 5 euro uitgeven. En het mag niet alleen maar snoep zijn (wel voor erbij). Geld komt via school (ouderbijdrage). Ik vind dat je als ouder echt wel even moet helpen of ondersteunen. Helaas zijn er ook ouders op school die vinden dat kind het volledig zelf moet doen. Met als gevolg een teleurgesteld kind met een doos vol rommel. Of (zoals vorig jaar) het boek van sinterklaas (een schoenendoos met een rood blaadje op het deksel en een getekend kruis. Daar was totaal geen aandacht aan gegeven. Surprises die rommel geven mogen overigens niet. Afgelopen jaren had iemand een blok gips gegeven dat ze op de speelplaats kapot moesten gooien en hakken. En snoep verstopt in een nepdrol van deeg en ontbijtkoek.Dat mag dus niet meer.
Hier moet alles in vuilniszak op vrijdag mee naar school. Na schooltijd zet de juf ze neer. Niemand die dus vooraf weet wat van en voor wie is. Heeft ook wel voordelen. Bij de oudste op school hadden ze de dag voor de surprises altijd een soort tentoonstelling, dan mochten ook ouders na schooltijd het lokaal in om de surprises te bekijken. Vond dat wel heel goed werken, kinderen deden echt hun best ervoor en de enkeling die dat niet deed, werd de dag van de tentoonstelling met hulpouders in het crea-lokaal aan de slag gezet om zijn of haar surprise aan te passen (of een heel enkele keer nog volledig te maken).
Poeh als hij er zo tegenop zie miss een idee om de juf/meester erop voor te bereiden. Wellicht kan hij/zij erop letten en 't een beetje sturen. Rot zeg, hopelijk kan hij er toch wat van genieten die dag
Nou ja hoe groot is de kans dat je twee keer achter elkaar het zelfde kind hebt. Gelukkig is de druk er af bij jullie.
We zullen het wel met de juf oven hebben maar wat leuk moet zijn is nu drama. Vandaag kijkt hij er wel wat beter tegen aan. Hopelijk hebben we hem morgen af.
Voor alsnog zijn we klaar. Dochter heeft er ook echt heel erg haar best op gedaan. De cadeautjes liggen in de kleinere doos, die het voetbalveld is. In het ene doel staat de Sint te keepen, in het andere een Pietje. Het publiek wat eromheen staat, zijn karakters uit bekende games. Sonic, Donkey Kong, Luigi, Mario, dat soort poppetjes. Aangezien het jochie ook al aangegeven had graag te gamen. Omdat ie niet alleen van voetballen en gamen houdt, maar ook nog eens graag frietjes eet, hebben we er een friet kraam bij het stadion gemaakt. "Friet van Piet" Het was een heel geknutsel, maar eindelijk zijn we zo goed als klaar.
Super @Kat1981. Vandaag kreeg ik te horen, er moet ook een gedicht bij. Oja, hij moet het in een vuilniszak naar school meenemen. Morgen wat chocola en pepernoten bij de surprise en de buitenkant afmaken... en een gedicht. Dan is het knutselwerk af.
Dank je wel. Hier is de jongedame ook al zo'n kei in last minute mededelingen. "Oh ja, we moeten morgen een glazen fles/schoenendoos/cadeautje voor de juf/whatever meenemen"
Surprise en gedicht klaar.. Nu dat cadeau nog Morgenochtend eerst maar naar de Action View attachment 740649
Hier is de surprise af, inclusief het gedicht! Vrijdag moet die mee naar school in een vuilniszak. Het is een mini bieb geworden met lampjes er binnenin. De boeken zijn gemaakt door verschillende kaften te maken in Word en dan printen, flapjes wit laten aan de lange zijkanten, die omvouwen en aan de achterkant overlappend vastplakken. Dan gaat de kaft bol staan en ziet het er uit als een echt boek. Die zitten dan weer alemaal naast elkaar op een zwart vel geplakt. De naam staat groot op de surprise, dus ik ga even geen hele foto plaatsen, maar dit is een stukje er van. De doos is door hem zelf beplakt met geprinte velletjes, in een door hem uitgekozen houtstructuur en dakpannen print, heel eenvoudig maar een groots resultaat. Met het snijden van de gaten in de deurtjes heb ik geholpen met een scherp mes en daarna ook met het netjes beplakken om de hoekjes van de 'ramen'. Het gedicht was wel een drama, dat is écht niet zijn ding. Hij moet zelf mee de opties voor de eindwoorden rijmen en ik maak er daarna wel zinnen van in overleg met hem. Heel af en toe komt er een eenvoudige zin van hem zelf.
Fijn dat het af is!! Het is mooi geworden! Waarom een mini bieb? Wij gaan vanmiddag de cadeautjes in de surprise doen en dan moet het gedicht nog. Gelukkig neem mijn man de taak over voor het gedicht. Bijna klaar, bijna klaar.
Het meisje houdt van lezen en van boeken schrijven als hobby op haar lootje. Zoon weet echt helemaal niks van haar, behalve dat ze graag Donald Duck boekjes leest op school. Succes met de laatste dingen nog, want het is echt lekker als het weer af is!
Haha dat is dan lastig maar jullie hebben een originele surprise bedacht!! Bedankt! Aangezien zoon er echt geen zin in had heb ik aangeven dat ik het niet in het weekend wou doen. Zoon wou niet vrijdag want dan vieren we zelf sinterklaas. Zo heeft hij zelf ook nog wat te zeggen over wanneer hij het wel ging doen. Gisteravond het knutselen afgerond. Nog even doorzetten
Juffen en meesters mogen hier ook wel wat meer opletten en sturen Hier hebben we zelf ook geholpen en is het leuk geworden maar er zijn helaas ook ouders die het niks interesseert Hier moet het van te voren ingeleverd worden mag je knutselspullen van school meenemen en voor kinderen die geen geld hebben voor een cadeautje krijgen ze 5 euro van school
Hier is de suprise ook klaar. Dochter is niet zo creatief, maar heeft t helemaal zelf gedaan en is erg tevreden over het resultaat. Nu vanmiddag samen nog t gedicht.
Wat komen er leuke surprises voorbij ik zag er enorm tegen op maar het is top geworden ze hebben het vandaag gevierd Juf stuurde foto’s van de surprises en iedereen heeft zijn best gedaan