Surprise topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Gootje1988, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Ah wat slim, wij hebben inmiddels een schoendoos als lijf, die kan dus gewoon open en dan kan t kado daar in
     
  2. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Wij hebben de doos van de judomat nog wat vollediger gemaakt en aangezien het desbetreffende meisje van dansen houd, hebben we van de binnenkant een disco om te dansen gemaakt. Nu wil ik alleen nog discobollen ophangen in de disco.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    toch3, Nougat, hummeltje5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.786
    113
    Super leuk!
     
    Rosa Canina vindt dit leuk.
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.604
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ook hier zeg ik weer: chenille!
     
    nelta vindt dit leuk.
  5. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Wij hebben inmiddels al iets anders bedacht (we maken een sterrenhemel, meisje wilde graag een mooie pen, dus ik heb een mooie gouden pen met glitters en sterren gekocht), maar ik vind deze wel echt waanzinnig leuk!
     
    Rosa Canina vindt dit leuk.
  6. Nijn1977

    Nijn1977 Bekend lid

    10 nov 2019
    502
    169
    43
    Vrouw
    Hier is inmiddels ook druk geknutseld! Dochter in groep 5 maakt voor meisje dat van Ajax houdt een Ajax bus. Alle spelers achter de ramen en het meisje zelf achter het stuur (foto via een buurvrouw geregeld). Door mijn dochter ook heel leuk verwerkt in het gedicht (in deze bus is nooit gezeur, want jij bent de leukste chauffeur)

    Andere dochter in groep 6 gaat een Pokemon bal maken van een piepschuim bal die we nog bij Pipoos moeten kopen en die plakken we op een platte doos met Pokemon figuurtjes van Marktplaats en ingekleurde figuurtjes eromheen.

    De cadeautjes gaan in beide gevallen in de surprise (gemaakt van een doos) met een luikje die we erin maken, of in de Pokemon bal.

    Volgens mij worden ze beide leuk en eindresultaat laat ik nog zien!
     
    hummeltje5 en tuc vinden dit leuk.
  7. Nijn1977

    Nijn1977 Bekend lid

    10 nov 2019
    502
    169
    43
    Vrouw
    Dat was bij ons wel heel fijn. De meester uit groep 6 had gezegd dat je het kon aangeven als je nog materialen nodig had. Dus ik had gezegd, vraag maar om een groot rood en zwart kartonnen vel. En ja hoor, daar kwam ze mee uit school, was zo ontzettend groot dat het lastig mee te nemen was, maar de Ajax bus is al beplakt en er is genoeg over voor de Pokemon doos!
     
    Bailey07 en Athina vinden dit leuk.
  8. Nijn1977

    Nijn1977 Bekend lid

    10 nov 2019
    502
    169
    43
    Vrouw
    Ik zie wel echt ontzettend leuke surprises voorbij komen!!!
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Mijn zoon heeft deze vorig jaar gekregen. Vond hij erg leuk.
    Misschien zoiets?
     
    tuc vindt dit leuk.
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier lastig dit jaar.

    Een die van pizza houdt en een die van dansen houdt. Vorig jaar al een pizza oven gemaakt, dus nu iets anders verzinnen.
     
  11. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Een zelfmaak-pizza pakket? Paprika en tomaat knutselen, bakje gele papiersnippers als geraspte kaas, deegroller erbij en daar het kadootje in?
     
    hummeltje5 en suus1983 vinden dit leuk.
  12. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.602
    1.797
    113
    Vrouw
    Wat zijn er al veel surprises klaar! Hier gister pas begonnen.. oudste in gr 8 een hond, papier maché staat te drogen en dan maken we er nog haren op. Middelste in gr 6 een minecraftpoppetje van dozen en drinkpakken. Hij heeft zelf geverfd.
    We zijn er wel weer achter dat ik van de ideeën en materialenorganisatie ben en mijn man van de hulp bij de uitvoering :roflmao:
    Ik heb geen geduld voor dat geprul en vind het ook echt niet leuk :|
     
    Gootje1988 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Een pizza van dat zoute brooddeeg? En zo'n dansvloer/Just Dance?
     
    Bailey07, hummeltje5 en suus1983 vinden dit leuk.
  14. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Iemand leuke ideeen? En vooral hoe praktisch te maken?
    Mijn zoon heeft iemand die van knutselen houdt en loomen. Hij wilde een soort tekendoos/knutseldoos maken met knutselspullen erin.
    Maar ik ben niet zo creatief, en zoon al helemaal niet. Ons eerste maaksel ligt al in de container.
    De doos hadden we van een schoenendoos. Maar we kregen er niet zo'n mooie deksel op zodat de doos open kan blijven. Iemand een idee hoe dat te kunnen doen? Dan een soort vakjes erin maken van karton? Hoe bevestig je dat? Gewoon klemmen of met plakband, maar dat zie je dan?
    We hebben potloden gemaakt, een gum die we dan in de knutseldoos kunnen doen. Ik dacht nog aan een kokertje dat wordt de lijmstift. Kwast, verftube van wc rolletje?
    Maar de doos was nog lang niet leuk gevuld. Zag er wat karig uit hahaha. Wat zit er nog meer in een knutseldoos? Ik dacht een schaar, maar geen idee hoe te maken.. Misschien karton met aluminiumfolie ofzo.

    Dus wie heeft er een leuk idee? En tips voor ons? Ik zie hier zulke creatieve dingen voorbij komen..

    Pff en dan te bedenken dat ik 3 kinderen heb en dit surprisegedoe op school nog minstens 10 jaar moet doen..hahaha
     
  15. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Kan je niet een ‘dubbele bodem’ in de doos maken, waar het kado onder komt en dan de geknutselde dingetjes daarop plakken? Dan hoef je niet zoveel te maken en geen tussenschotjes te knutselen, maar lijkt het toch niet karig.
     
    Baileyy en owly vinden dit leuk.
  16. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.604
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik zou een dubbele bodem doen.
    Het makkelijkste daarvoor is een deksel te maken zoals het deksel van een schoenendoos eruit ziet zeg maar (maar dan dus passend zodat ie ìn je doos kan (o wat klinkt dit fout :p) ipv. erop).
    In het midden kun je bijv. een gat maken zodat daar een vinger door heen kan (gaat lekker met de dubbelzinnige woorden :roflmao:) zodat degene voor wie de surprise is makkelijk bij het kado kan.
    Het kado stop je dus onder de dubbele bodem.

    Vwb. de vakjes: als je van karton vierkante kartonnen bakjes maakt voor over de gehele dubbele bodem, kun je die -mits je een beetje precies werkt- exact passend in de doos stoppen.
    Ik zou ze vóór het knippen en vouwen nog beplakken met mooi glimmend hologrampapier bijv.
    Heb je meteen een mooie eyecatcher.
    De onderkant van de bakjes eventueel vastlijmen aan de dubbele bodem.

    Schaar maken van aluminiumfolie (heb je meteen de goede kleur).
    Maak een schaar die open ligt.
    Je kunt eventueel twee satéprikkers nemen als basis voor het gedeelte van de schaar waar je mee knipt.
    En twee oogjes van sleutelhangers als basis voor de gaten waar de vingers doorheen moeten.
     
    Baileyy, NiekeKris en Gootje1988 vinden dit leuk.
  17. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Zo wat een karwei was dat. De hokjes heb ik de randjes gekleurd, dochter de binnenkant zodat het ook hokjes worden :)
    Dat heeft alleen al drie middagen gekost. De frietjes heeft ze ook zelf gemaakt. En daar zitten magische stiften in. Zilveren glitterinkt met een gekleurd randje. Het meisje houdt van knutselen en friet.
    In de doos zitten scrunchies en een squeezy knuffel wat op haar lijstje stond. Eigenlijk stond er een merk knuffel squeezy op maar die zijn ruim €15,-. Deze was €2 bij de action. Het cadeautje mag hier namelijk absoluut niet duurder zijn dan €5,- totaal.

    C7E8FA5D-9C09-441A-8A04-6F8B89CDAC66.jpeg
     
    owly, Baileyy, toch3 en 10 anderen vinden dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb zo giga veel berichtjes gehad voor sint gedichtjes dat ik even het overzicht kwijt ben of ik op iedereen netjes heb gereageerd. Dus mocht ik iemand vergeten zijn stuur me dan svp nog even een herinnering svp!!
    Liefs!
     
    Maev en Gootje1988 vinden dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik las dit zonder dat ik zag wie dit schreef en dacht eigenlijk dit moet @Iertje81 zijn :roflmao:


    Fout dus...
     
    Baileyy en hummeltje5 vinden dit leuk.
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.604
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Whahahahahaha :p
     

Deel Deze Pagina