Erg leuk vinden ik en de kinderen het en doen het echt samen al ben ik meer leidend. Zoon had een keer een feesthoedje gehad, vol met snoepgoed en een cadeautje.. maar ja..hij was er blij mee.
Dit jaar moet mijn zoon voor het eerst een surprise maken. Pff ik zie er nu al als een berg tegenop haha. Hij houdt absoluut niet van knutselen of iets creatiefs wat er maar op lijkt. Ik ben benieuwd waar hij mee thuis komt en of er ideeën op het lootje staan. Dan maar eens wat gaan bedenken.
Wat slim, voorkom je inderdaad een beetje dat je niet extra simpel gaat doen als je een kind minder mag. Staat er wel op of het voor een jongen of meisje is? Anders wel lastig om iets te vinden wat geschikt is voor beide
Hier bruin karton gehaald ( paard moest bruin van dochterlief ) zwarte wol voor staart en manen en lijm gehaald. Straks even de dozen ophalen bij mijn schoonouders en dochter koopt zelf maar de cadeautjes. Vanavond maar samen gaan knutselen zodat we er zo snel mogelijk vanaf zijn
toevallig waren ze hier (gr 6/7/8) 2 of 3 weken bezig geweest met een lapbook. Erg leuke combinatie van leren/onderzoeken etc en knutselen én samenwerken... want het was in 2-tallen. Dochter had met een vriendje D-day als onderwerp en leuk om te zien wat ze opgestoken hebben samen. ook las ik ergens over kinderen die het vanuit hun cultuur niet gewend waren: Dat hadden ze hier vorig jaar samen met school/bso goed opgelost. 2 vluchtingenkinderen die inmiddels een jaar of 4 in nederland wonen- hebben op de BSO hun suprise gemaakt. Thuis was het toch allemaal lastiger qua materiaal etc - en zo konden ze tóch een mooie suprise afgeven. Geld komt hier ook uit de ouderbijdrage. Dus alle kinderen krijgen een envelopje met 5 euro mee naar huis. Wél moeten de bonnetjes ingeleverd worden nadien, ter controle. Maar dit om te zorgen dat iedereen daadwerkelijk een kadootje krijgt van 5 euro. Dan nog zijn er natuurlijk verschillen. De één kan natuurlijk beter koopjes scoren dan de ander en sommige (gr8) kinderen gaan zelf shoppen. En als je dan de verkeerde treft die voor jou geshopt heeft.. heb je wel de waarde misschien, maar iets totaal zinloos. Maar oke.. School doet haar best
Hier heeft zoon nog niet een lootje getrokken, dus ik hoop maar dat het niet op het laatste moment is. Vorig jaar hebben we een pikachu gemaakt, Had aan de onderkant een luikje gemaakt zodat de cadeautjes daar uit gehaald konden worden zonder de hele surprise te slopen. We kregen een budget van 5 euro voor de cadeautjes.
dit was de allereerste suprise die we gemaakt hadden. Wat een rampenplan was dat.... Nooit meer papier maché als iemand ooit nog een panda wilt dan word het een vierkante panda.
Ding had mij slapeloze nachten bezorgd aangezien zijn hoofd niet goed bleef zitten... uiteindelijk wel gelukt maar wat een stress.
Nee er is een thema. Bijvoorbeeld 'reizen', en dan kan je als surprise een koffer maken, een tijdmachine, een eiffeltoren, etc. Gedicht maak je dan meestal in de 'jij' vorm, passend hij de surprise...
Het idee is super maar zou echt niet weten wat je zou moeten kopen wat leuk is voor jongens als meisjes.
Hier heeft zoon vandaag lootje meegekregen. Even kijken; Ze wil worden; militair, houdt van pizza en sushi, en houdt van gym en harry potter... School heeft gevraagd om kleinere surprises ivm covid. Ik zit te denken om een koekblik te halen bij de kringloop of action en te kijken of ik daar iets sushi achtigs van kan maken. Op die manier kan hij heel blijven en hoeft ze enkel de deksel te liften? @GossipGirlxoxo Heb jij nog trucjes in jouw doos
Mijn zoon kwam net helemaal enthousiast thuis. Op het lootje staat, Ik hou van: voetbal, honden en gamen. Nu wil zoon een voetbalveld maken met hondenpoppetjes en een gamecontroler.. iets té enthousiast..
Hahaha wauw.... en dat wil hij allemaal zelf maken of met hulp? Misschien zo'n koker en dan een sushi rol maken?