Surprise topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Gootje1988, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Inderdaad. Mijn dochter is een enorm knutselkind en ik laar haar dan ook lekker haar gang gaan.
    Maar als je geen knutselkind hen snap ik wel dat ouders helpen, maar er komen op FB enzo toch creaties voorbij.... die zijn niet door kinderhandjes gemaakt!
     
    Gewooniemand, Madelie, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.553
    6.246
    113
    Ik snap ook zeker dat ouders helpen, dat doe ik uiteraard ook. Maar ik bedoel idd de surprises waarvan je gewoon duidelijk ziet dat het door papa/mama gemaakt is.
     
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Voor een sushi surprise?
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Bij ons was het andersom, ik maakte en kind hielp. Heeft een hekel aan knutselen en ik vind het heel leuk. Als we het andersom hadden gedaan dus hij maken en ik helpen had ik medelijden met de ontvanger. Trouwens nooit de surprise op fb gedeelt dat vind ik dan weer een afgang voor mijn kind.
     
    Rosa Canina, Youtan en Luna86 vinden dit leuk.
  5. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Ja; zoon hier gaf aan dat hem dat leuk leek om te maken (en ik signaleerde hier ergens het koekblik idee. Die basis vond ik wel slim gevonden qua in en uit elkaar halen).
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    https://nl.pinterest.com/pin/389983648962315740/

    Of deze kom ik net tegen. Ook heel leuk!
     
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ja ik heb het koekblik gebruikt bij een madaille surprise. Je kunt op het koekblik zo een goedkoop aluminium seveerschaal plakken (stevig met lijmpistool). Koelblik eventueel zwart spuiten zodat het niet opvalt dat het een koekblik is. En op de schaal de geknutselde sushi's vast plakken. En uiteraard grote stokjes erbij maken en iets van 2 kleine schaaltjes vullen met iets van purschuim en ene groen maken als wasabi en andere donkerbruin als sojasaus. Of vrienden en familie vragen of iemand nog een zo goed als leeg flesje sojasaus in de kast heeft zodat je die erop kunt plakken.
     
    Bailey07 en einad vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Nog makkelijker als je dit maakt en een wat hoger koekblik als basis kunt vinden en deze zwart spuit. Hoef je alleen de boven en onderkant nog te versieren!! Wel stokjes erbij maken vind ik!
     
    Gewooniemand en Bailey07 vinden dit leuk.
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ik vind deze dubbel. Sta er eigenlijk net zo in als jij, maar mijn zoon kreeg een keer een vuilniszak met krantenpapier als surprise. Was zo teleurgesteld, denk dan dat je als ouder ook wel wat beter had kunnen begeleiden.

    Hier dus de gulden middenweg. Ik help, maar ze moeten zelf het grote werk doen.
     
    Gewooniemand, TotalBella, Madelie en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Nijn1977

    Nijn1977 Bekend lid

    10 nov 2019
    501
    169
    43
    Vrouw
    Ik post niet zo vaak iets, maar vind dit wel een heel leuk en handig topic :)
    Met twee meiden van 8 en 9 en een moeder die niet zo heel erg creatief is kan ik wel wat tips gebruiken.
    Dochter 1 heeft al lootjes getrokken, het meisje houdt van voetbal, Ajax, hockey, sport en shoppen. Een hockeystick vind ik erg afgezaagd, en Ajax ook (al gaan we wel op zoek naar de gewenste Ajax sleutelhanger). Dus ik dacht aan een sjieke tas, ivm het shoppen, maar misschien hebben jullie wel veel leukere (en makkelijkere) ideeën ;)
     
    Gootje1988 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Beide ideeen heel tof! Ik ga eens op jacht. Het soja saus flesje heb ik zelf toevallig nog haha!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Als ze van ajax en voetbal/sport houd. Kijken of je een oude voetbal kicks op de kop kunt tikken (verkoop/weggeefhoekje) familielid. Deze goud spuiten en daarna met blanke spuit lak nog een keer spuiten zodat hij mooi glimt. Komt weer een blik van de action te pas (niet perse rond koekblik maar klein vierkant of rechthoekig kan ook) zwart spuiten om kadotje in te doen. Briefje printen met haar naam en tekst Ajax voetbal speelster van het jaar 2020 uiteraard met ajax logo. Deze op het blik plakken. Kan ook met een hockey schoen en op het plaatje wat je print dan hockeystick erbij.
     
    dreumesje, hummeltje5 en Nijn1977 vinden dit leuk.
  13. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113

    Ja hier ook! Wij hebben een lieveheersbeestje... we denken dat t een jongen is maar weten t niet zeker...
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    school betaalt het hier ook!
     
  15. Nijn1977

    Nijn1977 Bekend lid

    10 nov 2019
    501
    169
    43
    Vrouw
    Leuk idee! Dan maak je dus een soort trofee (en met Kicks bedoel je een schoen, toch?)
    Dan moet ik die nog wel op de kop kunnen tikken.... laat ik nou twee jaar geleden de oude hockeyschoenen van dochter hebben weggegooid. Tja, je kunt gewoon niet alles bewaren....
     
  16. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Hier vandaag het lootje gehad.

    Zoonlief wil een pandabeer maken. Dus hij heeft het idee gemaakt. Ik doe wel het meeste werk van de surprise omdat mijn zoon het anders afraffeld dat vind ik sneu voor degene die hem krijgt.

    Ik heb in de jaren hier op school wel sneue dingen voorbij zien komen. Dus nu ook moeten ze de surprise een paar dagen van te voren inleveren. Als het niet goed genoeg is moet je het verder af maken of zo. Hier heeft iemand het een paar jaar geleden gepresteerd om een tekening te maken op een a4 tje (en nog geen eens echt een mooie terwijl het al groep 5 was) en daaronder cadeau geplakt dat was de surprise. Dus sindsdien nu eerder inleveren.

    Daarnaast moeten we zelfs dit jaar het bonnetje inleveren. Blijkbaar dat mensen 2e hands spullen erin doen. Of dingen die totaal de waarde niet zijn.

    Gelukkig voor ons dit jaar de laatste keer. Want op zich vind ik surprise maken wel leuk maar niet in deze korte tijd en met al die regels.
     
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.955
    8.765
    113
    Oooh dan neem ik dat terug. Fijn dat juf zo goed mee wil denken en het zo oplost
     
    frums vindt dit leuk.
  18. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.955
    8.765
    113

    Bij de kruidvat hebben ze polybag van en harry potter (tenminste de laatste keer dat ik daar was)

    :)
     
  19. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik vind dat anoniem echt een goed en leuk idee. Uit ervaring met zoon weet ik nalelijk dat na 3 dagen 80% van de klas van elkaar weet wie ze getrokken hebben. Vond dat altijd zo jammer. De verassing is juist zo leuk.
     
  20. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    .
    Maar je moet het maar in huis hebben. Hier knutselspul genoeg altijd maar dingen als groot karton bewaar ik nooit. Net als behang lijm voor papier marche heb ik nooit standaard in huis. Voor de surprise is het hier dus altijd een ritje action + kantoorhandel omdat ze bij die 2 samen altijd al het materiaal hebben om wat leuks te maken.
     

Deel Deze Pagina