Wij hadden vorige week een ander hondje in huis. En we hebben zelf 2 labaradors . Maar sinds dat kleine hondje weg is, wil een hond continu bij mij zijn. ik snap niet waarom. Het is wel zo dat ik het de afgelopen erg moeilijk heb gehad (verdriet). maar nu gaat het wel weer. en toch overal waar ik heen ga, gaat hij me achterna :-k ze zijn allebei wel kei lief. Weet iemand hoe dat kan? Gr scootermuis.
Kan goed zijn hoor die verlatingsangst... wij hebben ook een poes en een golden retriever, omdat ik zwanger ben is de poes nu tijdelijk elders gaan logeren ivm toxoplasmose. Onze hond had het er ook een beetje moeilijk mee in het begin. Liefs Kirby
Waarom is je poes ergens anders gaan logeren dan Kirby? (gewoon ff nieuwsgierig hoor) Wij hebben ook 2 katten maar het zou niet in me opkomen dat ik alleen door bij ze in de buurt te zijn al die bacterie zou kunnen oplopen. Ik zorg er alleen voor dat ik niet met hun ontlasting in aanraking kom. Scootermuis, geen idee waarom! Maar wel lief toch
@Kirby Het kan geen kwaad als de kat bij je blijft. Je kan geen toxoplasmosebesmetting oplopen doordat de kat in de buurt is of jij hem/haar aait. Toxoplasmose komt voor in uitwerpselen van katten. Dus de kattenbak schoonmaken kan je beter aan iemand anders overlaten. Moet je het toch zelf moeten doen, draag handschoenen en was je handen daarna. Hetzelfde geld voor in de tuin werken, ook handschoenen en handen wassen (er kunnen namelijk kattenuitwerpselen in de tuin liggen). Het kan ook zo zijn dat je al immuun bent voor toxoplasmose als je al een tijdje een kat hebt. Je kan dit geloof ik laten testen in je bloed. Ikzelf heb twee katten en ik zou er niet aan moeten denken om die nog 7 maanden uit logeren te doen. Ze komen regelmatig op mijn schoot liggen. @scootermuis Over de hond, ik heb geen idee hoe lang je zwanger bent, maar onze hond (een choc labreu ) is de laatste tijd ook heel erg aanhankelijk naar mij toe. Hij wil veel meer knuffelen, is niet meer uit mijn buurt te slaan, legt regelmatig zijn kop of poot op mijn schoot. Misschien merkt jouw hond dat je zwanger bent. Ik vind het wel aandoenlijk, zo'n stoere labradorreu die toch ineens een zachtaardige kant blijkt te hebben Liefs, Tantan
Bij mijn weten ben ik niet zwanger. Dus ik vind het vreemd dat hij zo doet, want normaal deed hij dat zelden tot nooit. Gr Scootermuis.
Dieren voelen je stemming dus als je verdriet hebt willen ze bij je zijn/je troosten. Ik denk dat ..dat...de reden is. Mirre
Ohoh, dit is wel een hele domme fout van mij Sorry! Het kan zijn dat hij jouw verdriet voelt, dat doet mijn hond ook. Liefs, Tantan
de hond van mn vader heeft ook vaak kuren, zo heeft ie dagen dat ie steeds aangehaalt wil worden en andere dagen ziet ie je niet staan