Zelf ben ik bezig met een fietser en een automobilist, beide met muts. En dan moet gekozen worden welk vervoersmiddel het wordt (maar er zit natuurlijk ook in allebei wat). Dan is het eerste cadeau een nep-cadeau, en daarin zit weer het echte cadeautje. Andere gemaakte surprises (ook uit basisschooltijd): Handpop klusjesman, a la bob de bouwer Een enorme jurk met bloemetjes (dat meisje hield niet van jurken en al helemaal niet zo'n jurk) Een vishengel, met vissen eraan Een pietenvoetbalelftal kijkdoos rest ben ik vergeten.
*Een grote doos met haakje van aluminiumfolie (mijn broertje vist graag). *Een uitvergrootte lange vloei verpakking (halve meter lang). *Een hele grote schoen met wortel en hooi (tja ik kende de ontvanger nauwelijks). *Een grote 3D versie van de "ik ben de Bob" sleuthanger (voor Bob natuurlijk). *Als kind een groot kasteel (jongen heet de Ridder van zijn achternaam, hoe cliché). Eigenlijk vergroot ik meestal iets "echts". Onder het copierapparaat, uitvergroten, overnemen op gekleurd papier en dan 3D maken, leuk ik heb er weer zin in.....
Even denken hoor... Ik (samen met mn kinders) heb gemaakt: *Voetbal van papier machee (niet helemaal rond geworden helaas door de ballon ) *Hocky stick *Levens groot potlood *Doolhof met aan t einde kado *Dames tas met inhoud (agenda, paspoort, sleutelbos, mobieltje) En nog wel meer wat ik zo 123 niet meer kan herinneren. Ben nu bezig met een taart (staat hier ergens n topic over) van zoutdeeg. Vind het altijd leuk om te doen alleen vervelend dat je dan in 1 maand tijd 2 van die kado's af moet hebben en dat lijkt dan lang tot je er achter komt dat jij t leuker vind als die koters van je (ik ben dan ook stiekem altijd diegene die het verzint en er het meest aan moet doen ) Als tegen suprise hebben we n robot, sponch bob x 2, werkend voetbal spel en nog wat meer wat ik me niet kan herinneren gekregen.
haha hier ook hoor, maar mijn zwager is echt een kei, hij had een keer voor mijn neefje een heel parcours uitgezet, met een hele brief erbij, hij moest allerlei opdrachtjes doen, en dan zou hij uiteindelijk zijn kado vinden Dus hij werkte echt naar het eindpunt toe, daar lag uiteindelijk weer een ander briefje, dat hij bij de buren moest gaan zoeken, afijn na een half uur lag het felbegeerde kado no geen meter van de plek vandaan waar de suprises stonden en mijn arme neefje was de hele straat afgeweest... maar hij werd beloond met een nintendo, dus het was snel vergeten, maar wat hebben we gelachen
het betreft een kraslot van de december, dus zo een hele grote!! *kartonnen vel knip je willekeurig vakjes/rondjes. het aantal wat jezelf wilt. zorg wel dat ze goed uitelkaar zitten. * je legt er een ander kartonnen vel onder en je trekt de vakjes er op over. daar maak je symbooltjes in (in die vakjes dus). * dan ga je kleine stukjes zilverfolie uitknippen die je over de vakjes heen plakt, pas op dat je niet over je symbooltjes gaat lijmen maar eromheen. * dan leg je ter afwerking de andere (als eerst gemaakte) vel eroverheen en deze versier je met leuke plaatjes of iets dergelijks,naar eigen creativiteit. wat heel belangrijk is is dat je van te voren goed bedenkt hoeveel symbolen je gaat maken en welke dan uiteindelijk de winnende is dus vaak het laatste vakje. maak van te voren dus een goed plan!!!!!
wij hebben een keer een spongebob gemaakt van nicelodeon... die gene was er zo blij mee dat ze hem niet open durfte te maken... thuis heeft hij hem toen met zn moeder voorzichtig open gemaakt zo dat hij hem kon bewaren.... je pakt gewoon een schoene doos die je het kado in en vul je met vulling... snippers , kussenvulling , veren.... wat je maar wil. dan neem je een paar grote sponzen die scheur je in grote stukken en plak je op de doos.. afentoe zorg je dat er een paar ronde happen uitgeknipt zijn ... dan maak je een broekje voor hem van papier net als zn ogen , tandjes , handen , voeten enzo....
ik heb, een stopwatch gemaakt, een vrachtwagen, een sportschoen, een bedje, een kijkdoos en een ijsschots met pinquins dit jaar doen we niet mee...