Deze ochtend inenting M-griep, maar zoon erg verkouden.

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Goedemorgen dames,

Ik weet even niet zo goed wat ik moet doen.
    Ben er zelfs nog niet uit of ik hem laat inenten of niet, maar mocht ik beslissen het toch te doen kan dat deze ochtend.
    Mijn zoon is alleen mega super-duper verkouden nu en ik vroeg me af of inenten dan wel zo verstandig is?

Wie weet dit?

Liefs Minya

2. randi

randi Niet meer actief

persoonlijk zou ik nog effe wachten met inenten.
    sowiso kan je van de inenting een paar dagen je minder goed voelen en spierstijfheid hebben dus als je dan al verkouden bent en je zoontje moest deze eventuele bijwerkingen krijgen lijkt me niet echt tof voor hem.
    mischien toch beter een paar daagjes aanzien?

3. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

ik twijfel ook. Hie rmoet ik morgen maar me dochter is hangerig al het hele weekend en hoest heel erg. Vind erg moeilijk.

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik neig daar ook naar Randi... Oooh, ik vind het zoooo moeilijk!
    Bij de gewone vaccinaties op het CB word ook gewacht tot het kindje niet meer verkouden is mocht het kindje ten tijde van de vaccinatie verkouden zijn.

Dit geeft me natuurlijk wel de gelegenheid om nog wat langer te kunnen nadenken over het wel of niet laten inenten...

AAAARRRRGGHHH!! MOEILIJK!!!

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

je kan deze week nog op een andere locatie laten enten,
    maar volgens de arts van de GGD die ik heb gesproken (ivm dat mijn zoontje vol zat heb ik even gebeld) was het meer een advies,
    omdat het anders sneu is voor de kleine dat hij er ook nog last van een prikje over de verkoudheid heen krijgt en heeft het verder geen schadelijke gevolgen van de kleine als ie verkouden zou zijn.
    je kunt het eventueel daar op de ent-locatie nog navragen bij een info-balie. groetjes

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Zou het even me ha overleggen en je eigen gevoel volgen

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    De HA's hier op mijn werk zeggen toch doen..
    Want ok ze hebben wel last van hun verkoudheid, maar t risico om de mex griep te krijgen is op dit moment erg groot dus word er toch geadviseerd als de kindjes geen hoge koorts hebben toch te gaan.
    Mijn zoontje is ook niet helemaal fit, denk last van doorkomende kiezen.
    Maar toch laat ik hem inenten vandaag, omdat ik wel een andere afspraak kan maken (als ze dat al doen..) maar dan zit ik nog verder in december en is de golf van zieken alweer op zijn terugloop en dan loop ik toch nu meer t risico dat hij de mex griep zelf erbovenop krijgt.
    Dan doe ik toch liever die vaccinatie.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    In de folder staat dat je gewoon kunt gaan, mits je kind geen koorts heeft.
    Ik zou persoonlijk gewoon gaan....
    Weet wel dat er geen 2de ronde komt voor mensen die de prik niet halen.

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik weet dat dat in de folder staat Consider, maar of het zo verstandig is...?
    Man, man, man... het is toch wat!

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    En trouwens... er moet wel een tweede ronde komen, want als mijn zoon koorts had gehad kon hij vandaag niet geënt worden dus dan zou dat ook een andere keer moeten...
    Volgens mij gaat het dan alleen via de HA

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Tja misschien ben ik daar wat makkelijker in.
    Als ik verkouden ben...ben ik niet ziek en ga ik gewoon werken.
    Tuurlijk is een verkoudheid vervelend, al het niezen, volle neus en het snuiten. Maar ik vind het niet echt ziek zijn, het voelt alleen vervelend.
    Echt ziek vind ik, koorts, overgeven, griep etc.

Het zou kunnen dat je dan kan laten vaccineren bij de huisarts.
    Misschien verstandig om van te voren even naar de praktijk te bellen?

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    ik probeer de hele ochtend al de ha te bellen hahaha... in gesprek zoals gewoonlijk!

13. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

mijn dochter moet vandaag normaal ook de inenting halen, maar gaat dus ook niet door.
    Ze is ziek, ze hoest heel erg, ze had pijn op de borst (van hoesten neem ik aan) en ze heeft 38.5 graden koorts.

Ik dus ha gebeld om te vragen hoe en wat en of ik bij hun een andere afspraak kon maken...............nou dat kan dus niet!
    Moet bij de ggd zijn zegt ze, en in folder staat als je kind ziek is hoef je je niet af te melden!
    De ha hier heeft niet genoeg vaccinaties voor kleine kinderen.

14. butterfly1984

o ja, hier is de ggd hele tijd in gesprek.........zal wel niet de enige zijn met vragen over de afspraak.Zullen wel veel meer kindjes ziek zijn.

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik kreeg net hetzelfde te horen butterfly!
    Ik moet straks dus gewoon naar locatie van prikken gaan en daar overleggen hoe nu verder.
    Sjeeeeezus zeg, wat omslachtig!!!!

16. butterfly1984

Hier in folder staat dus een nummer van de ggd, maar goed, hele tijd in gesprek!
    Maar er staat dat je ook kan mailen.Hoe lang moet je dan wel niet op je antwoord wachten.

Ik ga er echt niet heen om daar te overleggen van hoe of wat, ben alleen thuis met mijn dochter en zij is dus ziek, daar ga ik niet mee weg.Alleen zometeen naar de ha, maar die is hier tegenover!

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja inderdaad.. Het is niet echt de vriendelijkste manier, maar omdat het op zo'n grote schaal gebeurt kunnen ze helaas niet anders.
    Bij ons in Utrecht is t ook als je niet kan ofzo helaas pech..
    Tuurlijk met echt een doodziek kind of als je een begrafenis etc hebt kun je wel een andere afspraak maken, maar dan moet je idd eerst naar de priklocatie gaan en daar verhaal doen en dan hoor je verder hoe of wat.

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ikzelf zou gewoon gaan, zolang je kleine geen koorts heeft kan ie geënt worden.

19. randi

randi Niet meer actief

ik wil hier nu geen paniek zaaien en weet ook wel dat de regels hier in belgië heel anders zijn dan in nederland maar zelfs bij een verkoudheid raden ze hier de inenting af omdat de kans er dan al is dat ze het virus in zich dragen en veel zieker kunnen worden dan door de inenting te krijgen. nu is het wel zo dat je hier perfect langs de ha kan gaan voor een inenting eender wanneer.
    het beste is inderdaad om het aan de ggd te vragen dan die mensen zullen je wel het beste kunnen voort helpen want meningen verschillen hier nogal over zelfs over het geven of niet onder het medisch personeel

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier wordt de gewone inenting ook gegeven bij verkoudheid, alleen bij koorts niet. Met de BMR zijn ze wel wat voorzichtiger.

Mijn dochter is al 6 weken op en af verkouden, dus wij gaan sowieso inenten donderdag.

Ik heb begrepen als je nu niet kan, dat er geen herkansing is, maar dat je dan gewoon over 3 weken de prik kan halen, bij de 2e ronde, en dan krijgt je kindje er gewoon maar 1. Het zou anders ook wel heel simpel zijn, want dan heeft ieder kindje, waarvan de ouder niet kan komen op dat moment of dat tijdstip (of locatie te ver) op dat moment 'koorts' .

maar oke, mijn dochter heeft verder nooit last gehad van inentingen ofzo en ik zelf ook niet van de gewone en m.griepprik. Terwijl ik verder van m'n dochter álles oppik. Dit zegt lang niet alles, maar voor mij genoeg om dus gewoon (ondanks verkoudheid) te laten enten donderdag.

Deel Deze Pagina