Surprise

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door NiekeKris, 26 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Tip, op de website van action staan leuke surprise ideeen met uitleg en daarbij een lijstje met alles wat je ervoor nodig hebt (alles te koop bij action).

NiekeKris en Fuddey vinden dit leuk.
  2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.721
    113
    #42 Adje, 28 nov 2018
    Laatst bewerkt: 28 nov 2018
    WIj doen het gezellig samen, waarbij dochter het echte werk doet en ik help of ondersteun waar nodig. De kinderen vullen hier op school een formulier in met een kort verlanglijstjes en hun hobby’s, waar ze wel en niet van houden. Op basis daarvan gaan we googlen en ideeën opdoen. Ze wilde eigenlijk een kat maken met een boek en een rekenmachine vast, want haar ‘lootje’ houdt ook van rekenen en lezen. En dan grijp ik in, moet wel haalbaar blijven :roflmao:
    Wat betreft verven, knippen en plakken doet ze het zelf. Ik hou soms iets op zijn plek zodat ze het beter kan plakken. En met het lijmpistool doen we wel echt samen, anders zit alles onder de lijm(draden).
    Gedicht typt ze zelf, layout in word help ik mee.
    En ze heeft hem gisteren gelukkig afgemaakt :D
    1EDF3CEE-EA97-4978-83F1-05A596DBFFCA.jpeg
    Hij moet hier trouwens op dinsdag mee naar school, zo kunnen ze ‘s middags een tentoonstelling houden voor de ouders. Super leuk altijd!

In your eyes, Libelle82, Fristi2012 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Heel leuk!

NiekeKris en Adje vinden dit leuk.
  4. DastyQueen

wij gaan vanavond voor het eerst aan de papier mache. Iemand nog tips? Ik heb bij de action een emmer kant en klare bison behanglijm gekocht, en 3 kranten bij de supermarkt want had ergens gelezen dat het met reclame folders niet lukt.

NiekeKris vindt dit leuk.
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Met reclamefolders lukt het ook. :) Met blote handen papier-maché’en vind ik het makkelijkst, maar met een kwast kan natuurlijk ook. Vooral niet te grote stukken papier gebruiken, tenzij het natuurlijk een groot geheel is. Niet te veel lijm gebruiken (maar wel voldoende ;)), anders duurt het eeuwig voordat het drogist. Steeds wat dunnere lagen en tussendoor laten drogen werkt en sneller dan een dikke laag.

DastyQueen vindt dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Folders gaat idd prima.
    Wij papiermache en normaal ook met kranten en folders om een ballon, dit maal een andere techniek gebruikt die ik op fb heb gezien, met wc papier op een gewone plastic bal die je eerst insmeert met een dun laagje vaseline. Je hebt dan meteen een mooie witte ondergrond (en wij moesten een voetbal maken) en dat werkt ook perfect!

NiekeKris en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. DastyQueen

Als ik dat van die folders eerder had geweten... heb nu 7 euro uitgegeven aan kranten die ik niet lees.

NiekeKris en tuc vinden dit leuk.
  8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Het gaat om het ruwe papier, de folders van de Gamma en AH, enz. zijn daar ook van. Die van bv. het Kruidvat is van glad papier, dat werkt inderdaad niet.

littlemunchkin en DastyQueen vinden dit leuk.
  9. 3boymom

3boymom Actief lid

3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw
    Hoi hoi ja sorry haha het vreemde is dat de jongen uit zijn klas al weet dat mijn zoon hem heeft getrokken en of mij zoon even een nintendo switch suprise voor hem wilt maken haha.

10. 3boymom

3boymom Actief lid

3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw
    Hij houd van gamen en slijm

11. 3boymom

3boymom Actief lid

3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw
    De controller op de website van action is wel leuk ja

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Dat is natuurlijk al super makkelijk... Doosje verven of met papier bekleden in de goede kleuren, knopjes er op tekenen of maken, printje met een spel er op plakken als beeldscherm en klaar. ;)

littlemunchkin vindt dit leuk.
  13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Andere ideetjes.

Bijgevoegde bestanden:

14. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Hier komt het erop neer dat ik ze gewoon maak terwijl ik totaal niet creatief ben maar het gaat me best goed af nog.
    Als ik het aan mijn zoon moet overlaten gebeurt er niks dus ik doe het gewoon. Gedicht en cadeautje kopen regel ik ook.
    Conclusie: verwend jongetje met een moeder die het toelaat :roflmao::oops::cool: ben blij als hij op het voortgezet zit.
    Shit zoveel jaar later mag ik weer aan de knutsel voor zijn zusje, al verwacht ik meer van haar want ze is nu al van alles zelf doen en vind knutselen/kleuren/kliederen nu al leuk dus ik heb goede hoop.

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Of dit. Met name die met die buis vind ik echt heel gaaf!

Bijgevoegde bestanden:

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Fortnite zegt me niets, maar als hij dat leuk vindt:

Bijgevoegde bestanden:

marloes80 vindt dit leuk.
  17. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Wij hebben ook twee van die katten gemaakt dit jaar. De eerste is klaar, de tweede staat nu te drogen.

Adje en NiekeKris vinden dit leuk.
  18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Mijn zoon heeft de onderste gebruikt als inspiratie voor zijn suprise. Stiekem was dit echt veel werk hoor voor een kind.
    Hij stond 2 uur lang alleen te verven.
    En de dozen bleven maar niet in de juiste positie, dus moest mijn man met een montagekit en haken aan de slag :)

tuc en NiekeKris vinden dit leuk.
  19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Je kunt hem natuurlijk ook wat kleiner maken, dan is het een stuk makkelijker/minder werk.
    En ik heb inmiddels begrepen dat bijna alle ouders wel helpen. :D

20. tuc

tuc Niet meer actief

Helpen is natuurlijk ook helemaal niet erg. Alleen ging ik hem nooit helemaal alleen maken wat ik wel eens hoor. Zie het ook als een huiswerk opdracht. Hier moeten ze of ze willen of niet.

Fuddey en NiekeKris vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina