Surprise

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door NiekeKris, 26 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hij is een heel stuk kleiner dan op de foto, zo groot mocht van mij ook niet. Hoe zou ik het op school moeten krijgen? :)

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Gat onderin, over zoon zn hoofd en zo naar school laten lopen. :p

3. Saadia

Saadia Actief lid

3 apr 2009
    150
    11
    18
    Zoon, mijn man en ik hebben deze ook gemaakt! Leuk om te doen, maar wel wat werk!

De surprise voor op school gaan we morgen mee beginnen.

Bijgevoegde bestanden:

moonchild, NiekeKris, Linda86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Mijn zoon moet er een voor scouting maken. Hij heeft een oven gemaakt. Daarin een 'bakvorm' van een doos met aluminiumfolie eromheen. In de bakvorm het cadeautje (een cakepop-bakvorm) daarop leggen we pepernoten. (Die hij vanmiddag gemaakt heeft van zoutdeeg)
    Ik heb hem met het idee geholpn en hier en daar wat geholpen. Maar het meeste maakt hij wel zelf.

NiekeKris en tuc vinden dit leuk.
  5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter verzint wat ze wil maken. Daarna help ik haar met het zoeken naar de materialen. Cadeautjes kopen we ook samen. Daarna gaat zij aan het werk en waar nodig help ik. Mijn dochter is geen fantastische knutselaar, dus ze maakt iets eenvoudigs dat bij haar past. Vorig jaar was dat een gamecontroller; dit jaar een laptop (kartonnen doos, gedicht staat geprojecteerd op het beeldscherm). Mijn man en dochter verzinnen samen het gedicht.

Ik vind dat surprises van de kinderen zelf moet zijn. Het hoeft dus helemaal niet perfect te zijn. Als je maar ziet dat erover nagedacht is en er hard aan gewerkt is.

Wat betreft de PowerPoint: mijn dochter heeft de eerste (vorig jaar) samen met mijn man gemaakt. Dit schooljaar heeft ze hem helemaal zelf gemaakt. Ze is er onwijs trots op. We hebben hem daarna wel samen doorgekeken (spelling/lay-out) en ze heeft met mijn man de special effects toegevoegd. Ik heb beloofd dat we voor haar spreekbeurt een Prezi maken. Dat wil ze ook graag leren.

suus1983 en NiekeKris vinden dit leuk.
  6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Nou nou, moest nog aan dit topic denken vandaag. Mijn zoon kreeg een surprise die er nog aardig uitzag, maar van iets waar hij totaal niets mee heeft. En dan zat er een cadeautje in met de prijs er op. 3 Euro. Dat was het. En iets waar hij ook niets mee heeft.

Sommige kinderen kregen echt leuke surprises en cadeautjes, maar sommige dingen waren bedroevend knullig. En bij mijn dochter in de klas kreeg een meisje een surprise waarbij iemand onderdelen had gebruikt voor de surprise die dat kind allemaal weer terug moest geven. Eh...:confused:.
    Eentje had de surprise niet eens af. Heeft hem samen met de juf maar afgemaakt. Nog eentje had een cadeautje van een Euro gehad.
    Prima dat je je kind laat knutselen en dingen bedenken en kopen, maar zie er wel op toe dat het zich aan het budget en de basisregels houdt.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Echt sneu zeg. Erg jammer dat niet iedereen het serieus neemt.

Hier is mijn dochter goed verwend met een leuke surprise en cadeautjes waar ze echt heel erg blij mee is. Bij mijn zoon helaas een ander verhaal. Hij kreeg gewoon een doos, met AJAX erop geplakt, dat was de surprise en het cadeautje was een potje slijm van €0,50. Echt een flop. Hij had zelf heel erg zijn best gedaan op een lama van fortnite, dus hij was best teleurgesteld.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    @Linda86 , ook sneu voor je zoon. Doe je zelf nog zo je best voor iemand.

9. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ben het wel met je eens. Natuurlijk zijn niet alle surprises even mooi, maar zorg iig dat je kan zien dat er aandacht aan besteed is en dat je inderdaad een paar ‘basisregels’ volgt. Niet alleen ouders, maar ook school heeft hier een rol in denk ik.

Een klasgenootje kreeg een tekening met een paar ingepakte kado’s er los bij :eek: Behalve dat ik die ouders totaal niet begrijp, vind ik het ook ronduit slecht van school. We moesten maandagochtend de surprises inleveren, zodat ze dinsdag tentoongesteld konden worden. Genoeg tijd voor de juf om even te kijken of er voor alle kinderen wat bij zat toch? Het feit dat er één geen surprise gemaakt had en het verdrietige klasgenootje als gevolg daarvan, maakten op mijn dochter meer indruk als het hele Sinterklaas gebeuren :confused:

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja, dat is echt het nadeel van surprises vind ik. Sommigen denken er veel te makkelijk over. Wij snappen echt wel dat niet iedereen even goed kan knutselen, maar een beetje je best doen is wel het minste wat je kunt doen. En als het budget 3,50 is, vind ik het ook vrij schandalig om één klein ding te kopen.
    Maargoed, de jongen die de surprise van mijn zoon kreeg, was wel echt heel erg blij, dat maakte voor hem al veel goed. Kreeg net nog een berichtje van zijn moeder, dat het allemaal zo in de smaak viel :)

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Dat is wel attent van die moeder, leuk om te horen dat het gewaardeerd wordt.
    Hier was het budget 5 Euro. Stond ook op het lootje zelf met de rest van de regels, datum waarop het moest worden ingeleverd enz.

@Deliana, dat is ook sneu zeg. Inderdaad, daar mogen ze op school ook wel even op letten. Het kind wat mijn zoon getrokken had is door de juf aangesproken. Ze heeft gezegd dat ze er nog maar wat bijgekocht moest worden.

Linda86 vindt dit leuk.
  12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier op school veel leuke surprises gezien, maar inderdaad helaas ook missers, zo jammer!

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Check, hier veel sturing, anders had het niks geworden. Mijn zoon haat knutselen. Maar ook uitgelegd dat je een ander teleurstelt als je er niks aan doet. Dus na 600x vragen of ie al begonnen was het idee uitgewerkt, een planning gemaakt en een lijst van de benodigde spullen (allemaal samen met hem). Daarna ook samen geknutseld. Daarna het principe van een gedicht uitgelegd en hem rijmwoorden laten bedenken. Daarna ook samen het gedicht in elkaar gezet.
    Het was echt een leuke surprise geworden, een werkende tafelvoetbal-tafel.

Het enige jammere was dat hijzelf een melkpak waar 3 stukken papier op waren geplakt terugkreeg...o_O

Gelukkig wel van te voren opgebeld door de juf en ook aan hem zelf aan gegeven dat hij er niet teveel bij moest voorstellen want het zou waarschijnlijk wel een teleurstelling worden.

Hier stond dus ook in de brief: ouders, help uw kind. Heeft u daar geen tijd voor, geef het aan en dan kan er op school aan gewerkt worden.

Ik snap sommige ouders dus echt niet.

14. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Dochter had echt haar best gedaan (met hulp van ons bij de lastigere delen) op een surprise voor een vriendin. Die er ook blij mee was :) En hij was ook mooi. Gelukkig kreeg ze zelf ook een superleuke surprise van een vriendin met daarin ook wat ze graag wilde :thumup:

Er waren echt hele mooie surprises in de klas. En ook een paar echt mindere, maar gelukkig niet echt dramatisch. Had het er nog met de juf over. Die zei ook dat natuurlijk niet iedereen even creatief is, maar dat je meestal wel kunt zien dat ze wel moeite hebben gedaan er wel iets leuks van te maken. Maar er zijn gewoon een paar kinderen bij waarbij je dan wel kunt zien dat er totaal geen hulp/begeleiding vanuit de ouders is en die surprises zijn dan behoorlijk minimaal. Maar zoals ik al zei, vandaag niets echt dramatisch zoals ik hierboven lees.

Deel Deze Pagina