mijn dochter wilt graag een boek van geronimo stilton. Welke is leuk? Want er is zoveel keus! Als ik lees over geur en 3D als ze dat erg leuk zou vinden. Ze zit in groep 3 maar is al erg ver met lezen. We kunnen het ook eerst voorlezen dus qua leesniveau mag het we moeilijker zijn. En die fantasia boeken, kan ik zomaar een deel kopen of is het echt leuker bij deel 1 te beginnen? Thanks!
Fantasia kun je beter wel bij deel 1 beginnen. Je zou het eerst voor kunnen lezen als het nog te moeilijk is. Misschien is het toch beter om eerst bij een “dunne” geronimo te beginnen om zelf te lezen. Er is zoveel om uit te kiezen, misschien eentje kiezen wat bij haar interesses aansluit? Griezelverhalen, dino’s, detectives, wereldreizen... misschien een over een land waar je heen wilt op vakantie?
Geronimo Stilton is leuk maar door de verschillende lettertypes en ellenlange woorden wel lastig lezen. Zelfs ik brak er af en toe m'n tong over, en ik lees veel en vaak haha. Mijn zoon is ook een goede lezer maar door deze dingen verslapte zijn interesse toch. Hij leest dan liever Griezelbus en superjuffie e.d. ook niet groep 3 niveau boeken maar wel beter te volgen.
Als ik eerlijk ben, zou ik gewoon gebruik maken van de bibliotheek. De keuze is enorm en zo kan je kijken hoe en wat. Mijn 6jarige heeft net zijn eerste (en zeker niet het makkelijkste) geronimoboek uitgelezen en na een boek van dolfje gaat hij nog een boek van geronimo uitzoeken. Griezelbus was hier geen succes trouwens
Vond hij het te eng of saai?? Zoon hier houd wel van griezelen haha heeft de kippenvel afleveringen op Netflix vorig jaar bekeken, alle Harry potters gezien, de Griezelbus film gezien (uit '98 haha) hij is er dol op . Nu was er op de reclame op tv een nieuw kindergriezelboek dus die heeft hij nu ook. Maar van een superjuffie kan hij ook erg genieten en verteld er blij over of een kapitein onderbroek haha
Ja ik zou ook voor de bieb gaan hoor... toen mijn zoontje in groep 4 zat heeft hij de hele plank met geronimos in onze bieb achterelkaar uitgelezen. Het is toch een beetje een soort suske en wiske, geen hoogstaande kinderliteratuur. Echt mooie boeken kopen we wel zelf, maar de rest komt uit de bieb.
Bedankt! Ik probeer indd wel de bieb. Dochter kan wel goed lezen, ook hele lange woorden, maar zo kunnen we het proberen